barani 1 Report post Posted October 8, 2009 Üstad , -Manzuru Nazarı Piranı kiram-Li külli Emrin fehim- Esseyid Abdulhakim Arvasi k.s. ile tanıştıktan sonra; Namaz mevzuunda bir emir alıyor: Namaza kadir gecesinde başla! .... Neden hemen değil ? ... Hikmeti ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
hafakan 195 Report post Posted October 8, 2009 biraz basit bir cevap ,ardında-n soru olucak ama :) bu hadisenin yaşandığı süreç (belkide) kadir gecesine çok kısa bir süre kalmışken olabilir--miydi Allahu alem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kureyşi 61 Report post Posted October 8, 2009 Kendisi Ramazan'da başlamanın uygun düşeceğini söylerken; Hazret "Hayır" diyor. "Berat Gecesinde başlamalısın"..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muvazene 190 Report post Posted October 9, 2009 Bu mevzu, Üstadın O ve Ben isimli kitabında tam olarak şöyle anlatılıyor: "Râbıta-i Şerife risalesi elime verildikten bir müddet sonra sualleri: - Namaza ne vakit başlıyacaksın? Bu sual, cevabı bakımından beni şaşırtmamıştı. Zaten zihnimden kurmuştum. Ramazana bir, bir buçuk ay kadar bir zaman vardı. Ramazanda başlamayı düşünüyordum. - Ramazanda başlayacağım efendim. - Hayır; 14 Şaban günü başla! Berat gecesini kastediyorlardı; her yıl, her ferde beratının verildiği mübarek gece... " ** Yani Kadir Gecesini değil, Ramazan ayından da önce gelen Şaban ayının Berat gecesini işaret buyuruyor efendi hazretleri. Üstad, efendi hazretlerini tanıyıp da İslam'a her yönden bağlanmaya başlayınca namazlarını da eda etmek gayesini taşımaya başlıyor ve 11 ayın sultanı olan Ramazan'da namaza başlamayı zihninde tasarlıyor bu iktibastan öğrendiğimize göre. Efendi hazretlerinin suali üzerine zihnindekini aktarınca, Ramazan'ı beklememesi, Ramazan'dan önce gelen ve 'her yıl, her ferde beratının verildiği mübarek gece'de namazına başlamasını tavsiye buyuruyorlar. Yani 'Neden hemen değil ?' suali bu duruma uygun düşmüyor, ki zaten Üstad ileri bir zaman diliminde başlamayı düşünürken, efendi hazretleri daha önce gelen bir mübarek gecede başlamasını istiyor. Hikmetine dair kırıntı mahiyetinde bir yorum yapacak olursak; Peygamber efendimiz buyurmuşlardır ki: (Ameller, pazartesi ve perşembe günleri arz olunur. Ben de, amelimin oruçluyken arz olunmasını isterim.) [Tirmizi] Berat gecesinin de öneminden bazıları şunlardır ki; Berat gecesinde, o senede olacak şeyler, ameller, ömürler, ölüm sebepleri, yükselmeler, alçalmalar, yani her şey Levh-i mahfuzda yazılır. Resulullah efendimiz, bu gece, çok ibadet, çok dua ederdi.(*) Peygamber efendimizin, amellerinin oruçlu iken arz olunmasını istemesi gibi, efendi hazretleri de insanlara beratlarının verildiği, levh-i mahfuza her şeyin yazıldığı gecede Üstadın namazlı olmasını, dinin direği olan namaza başlamış olmasını istemiş olabilir... (*)Kaynak Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumin 414 Report post Posted September 12, 2012 Hikmetinden sual olmaz denen şey bu olsa gerek. Normal şartlarda ağzında içki olan birine, yani şuuru kısmen örtülü ama okuyacağı duayı kamilen yapan birine namazı kılması emredilirken, burada zahiri bir sebebi olmadığı halde (manevi boyutu elbet devrede) namazın edasını takriben 2 hafta erteletme ruhsatı beni kısmen düşündürdü. Quote Share this post Link to post Share on other sites