Jump to content
omowale

Resim Deyip Geçme

Recommended Posts

Cahilliğime ver lütfen. Resimlerde anlatılmak, vurgulanmak istenen ana temayı da açıklarsanız çok sevinirim. Rica ediyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

383196_330412670318571_189505877742585_1398632_495848570_n.jpg

Bu resimdeki çocuğun yüzüne bakarsanız insan oğunun yüzündeki çaresizliği anlatmaktadır.Aynı zamanda da hiçlik ön plandadır.Yüzdeki mimikler nasıl bir boşluk içinde olduğunun göstergesi.Can yanması değil düşündüren şey.Çaresizliğinin nereye varacağı.Socunu ne olursa olsun insanoğlunun yaşadığı çözümsüzlük var yüzünde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

269448_233204740039365_189505877742585_1008184_7271757_n.jpg

311372_297865436906628_189505877742585_1292298_1637572294_n.jpg

383196_330412670318571_189505877742585_1398632_495848570_n.jpg

:Esasen bu resimlerin 3 ünün de vermek istediği mesaj aynı.İnsanın çaresizlik karşısındaki davranışları anlatılıyor.Bir nevşi sışavurum.Çocuk bakışlarıyla anlatmış.O kalem ve el de çaresizliğini dışavururken "Benim için tek çıkar yok"mesajı verilmek istenmiş.Son olarak o boş oda da çaresizlikte düşülen boşluğu anlatmış işte bu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bir mecliste bir şiir üzerine müzakere ediliyormuş. Her bir kafadan bir ses çıkıyormuş, şair bunu demek istedi şair şunu demek istedi. Neredeyse birbirine gireceklermiş. Tam da şair aynı mecliste köşede pturuyormuş, kalkmış demiş ki;

 

_Hiç birini demek istemedim.

 

Sanat izafidir. Ben başka anlarım, o değişik anlar. Kalkıp de ressam, şair bunu demek istemiştir demek olayı dar çerçeveye hapsetmek olur.

 

Sanat, anlatılmaz hissedilir diye bir beylik laf edeyim hadi. :)

 

381395_328154613877710_189505877742585_1393290_1474911678_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

56_1446Mihrap.jpg

Mihrab, 1901

Tuval / Yağlıboya

210 x 108 cm. Özel Koleksiyon

Osman Hamdi Bey’in belki de üzerinde en çok tartışılan resimlerinden biridir “Mihrap”. Gerek döneminde gerekse döneminden neredeyse 100 yıl sonra sergilendiğinde eleştirilerin hedefi olmuş ve sadece eleştirilmekle de kalmayıp saldırılara dahi hedef olmuştur? O halde “Mihrab”ı bu kadar eleştirel kılan nedir ya da bir başka deyişle “Mihrab”ın bu denli tepki çekmesinin nedeni ne olabilir?

Edhem Eldem, Emine Fetvacı’nın An Orientalist Reconsidered: Osman Hamdi adlı yüksek lisans tezinde (Williams College, 1996, s.12-14.) Osman Hamdi Bey için yapılan Oryantalist “suçlaması”nı reddettiğini ve bunun yerine İpek Aksüğür Duben’in “reformist” yorumuna benzer bir misyon/mesaj varlığından bahsettiğini belirtir. (Edhem Eldem, “Osman Hamdi Bey ve Oryntalizm”, Dipnot, S.2, Kış-Bahar 2004, s.41.) Yine Fetvacı’ya göre, bu mesaj yüklemesinin asıl örneğini teşkil eden tablo, bir rahleye oturmuş, ayaklarının dibine de dini içeriklerin kitapların düzensizce atılmış olduğu bir kadını tasvir eden “Mihrab” adlı eserdir. Fetvacı, “Mihrab”ın bir isyan mesajı ilettiği görüşündedir. Kadını ezen geleneksel ve dogmatik baskılara karşı başkaldırıyı simgelemekte, Osmanlı tolumunun Batılılaşma/Modernleşme kavgası içinde kadının statüsüne atfedilen önemin bir yansımasını oluşturmaktadır. (Fetvacı’dan aktaran Edhem Eldem, a.g.m., s.42.)

Edhem Eldem, Emine Fetvacı’nın yorumuna katılarak, Osman Hamdi Bey’in bu tablosunda, belirgin bir şekilde kadın ile İslam-veya genel anlamda din- arasında bir çatışmaya atıfta bulunduğunu ve bu çatışmada kadından veya kadının özgürleşmesinden yana bir tavır sergilediğini belirtir. Ancak yine de “Mihrab”da özgürleşmeye bir mani olarak algılanarak simgesel olarak da olsa yere atılan ve ayaklar altına alınan dini içerikli kitapların bir hocanın elinde ya da bir rahle üzerinde yer alması durumunda nasıl algılanması gerektiği konusuna dikkati çeker. (Edhem Eldem, “Osman Hamdi Bey ve Oryntalizm”, Dipnot, S.2, Kış-Bahar 2004, s.52.) Daha önce de bir kaç kez tekrarlamış olduğumuz Vasıf Kortun’un “entelektüel şizofreni” tabirinin burada bir kez daha devreye girdiği görülebilmektedir.

ohb49.jpg

“Mihrab” a ilişkin olarak Haşim Nur Gürel ise, bu resimde Osman Hamdi Bey’in kadın ve kitap temalarını çakıştırdığını ve ağırlığı kadından, tenden, dünyevi olandan yana koyduğu yorumunu yapar. Yine Haşim Nur Gürel’e göre, ressam bu yapıtıyla 20. yüzyılı, kadınların öneminin artacağı bir çağı karşılamaktadır. (“Osman Hamdi Bey ve İkonografisi”),

www.sanalmuze.org)

ohb50.jpg

Kompozisyonun sol yanında yer alan tek şamdan ve devasa mum ise, Haşim Nur Gürel’e göre Freudian cinsel yorumları akla getirmekte, (eş deyişle fallik objeler olarak görülebilmekte) önde yer alan buhurdandan yayılan dumanlar ise, uhrevi dünyanın karşı kutbunu oluşturmaktadır.

Kompozisyon hangi açıdan okunursa okunsun, “Mihrab” onun halen en çok tartışılan ve en çok yoruma açık olan resimlerinden biridir. Osman Hamdi Bey konusundaki araştırma ve yorumların mutabık kaldığı “Osman Hamdi Bey”in bir mesaj iletme kaygısı taşıdığı da, belki de en çok bu resim için geçerlidir.

Kaynak:

www.sanalmuze.org

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

381395_328154613877710_189505877742585_1393290_1474911678_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

konuyla biraz alakasız olacak ama; ben milattan önce 400 küsürlü yıllarda yapılmış "dalgıcın mezarından" adlı bir freski arıyorum 2 yıldır. Duyan, bilen, çizer bir arkadaşımız varsa bana bir mesaj uzaklığında...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

 

“Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): ‘Şüphesiz kıyamet gününde Allah katında insanların en şiddetli azaplıları, suret yapanlardır’ buyurdu.”

 

Buhari 5955, Nesei 5329

-------------------------------------

Ben de çok uzun zaman sonra ve bu işle epey bir uğraştıktan sonra bu hadisle karşılaştım ama yapacak bir şey yok. Emir demiri keser :) Bir hatırlatma sevgili Gönüldaşlar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim resimler de gitmiş uff:/

 

Nedir ki mesele acep.. Neyse şu resme rastladım çok şeker, buyrun size de tebessüm ettirecektir. Sonradan gideceksin şeker şey olsun böyle de sevimlisin. Hangi iz kalıcı ki?

 

image002dx5.jpg

 

Küçük kızımız çok dertli ahha

Share this post


Link to post
Share on other sites

country+tarz+mutfak+1.jpg

 

 

 

Her köşesiyle çok güzel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

559680_529034830461982_1604191511_n.jpg

 

Fotoğrafçı sanılan, harita mühendisi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eski-evler.jpg5cd524ea57d098e2c64b75b659

 

Böyle bir yerde yaşarım ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×