İçeriğe git

Foto

Lâik Miyim, Değil Miyim?


Konuda 34 cevap var

#21
Hâcegân

Hâcegân

    Müdavim

  • YüzBaşı
  • 1.075 Mesaj sayısı:

O, bahsedilen incelik bu yazının içinde açıkça görülüyor

Lâikliğimiz KDV’liymiş


Lâikliğin beynelmilel, en kısa tarifi “Sezar’ın hakkını Sezar’a, İsa’nın hakkını İsa’ya vermek” şeklindedir.
Bunun açılımı, “Devlet işleriyle din işlerini birbirinden ayırmak” tır.
Bunun da açılımı , “Devlet yönetiminde, kamusal düzenlemeler dini kurallara göre yapılamaz” şeklindedir.
Bu çerçeveden, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı Abdurrahman Yalçınkaya’nin AKP’nin kapatılmasıyla ilgili olarak hazırladığı iddianameye bakıldığında, lâikliğe aykırı bir durumun olmadığı görülmektedir.
Ancak, Sayın Yalçınkaya iddianamesinde, lâiklik ilkesinin uygulanması devletten devlete değiştiğini ve bizim lâiklik uygulamamızın daha bir farklı olduğunu belirtip özetle:
“ İslâmiyet, kişi ile tanrı arasındaki alanla sınırlı olmayıp, devlet ve toplum kurallarını da düzenlemektedir; bu nedenle, Türkiye’deki siyasi İslâm’ı esas alan partiler ile Avrupa’daki Hıristiyan Demokrat Partiler arasında hiçbir benzerlik yoktur.” dedikten sonra, bizdeki lâikliğin aynı zamanda, “Bir uygar yaşam biçimi” olduğunu vurgulamıştır.
İşte, söz konusu iddianame, lâikliğin bir uygar yaşam biçimi olduğu, hususu, esas alınarak tanzim edilmiş ve AKP’lilerin lâik yaşam biçimine aykırı olan söz, tutum ve davranışları, doğrudan doğruya, lâikliğe aykırı bulunarak, “ AKP’nin lâikliğe aykırı fiillerin odağı haline geldiği” gerekçesiyle partinin kapatılması talep edilmiştir.
İşte, lâikliği değil de ‘Lâik yaşam tarzını’ örtülü olarak, esas aldığımızdan lâikliğin tarifi yapılmamış, yeri geldiğinde çıkarmak için aba altına saklanmıştır.
Neymiş bu ‘Lâik yaşam tarzı’ diye baktığımızda, dinin emri olan sorumlulukları yerine getirmemek ve sevaba-günaha aldırmadan sürdürülen bir yaşama şekli olarak karşımıza çıkmaktadır.
İslâmiyet de, dinin emirlerini yerine getirmek ve yasaklarından sakınmak şeklinde bir yaşam tarzıdır.
İslâmî yaşam tarzına, umumiyetle, her koyun kendi bacağından asılır düşüncesi hâkimdir. Lâik yaşam tarzında ise, herkesin bu tarza ayak uydurması esastır. Uymayanlar, ya çeşitli şekilde cezalandırılır ya da toplum dışına itilir. Bu iki yaşam tarzının birbirine zıtlığı, net bir şekilde, açıktır.
AKP’nin seçmeni de seçilmişi de İslâmî yaşam tarzını benimsediğinden, lâik yaşam tarzına ters düşmektedirler. Bu nedenle Anayasa Mahkemesi mutlaka bu partiyi kapatır.
Çare, ilgili Anayasa maddelerini değiştirmekte değil, Anayasaya lâikliğin tarifini koymaktadır. O zaman, aba altına saklanan ‘lâik yaşam tarzı’ tamamen ortadan kalkacak ve Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısının tanzim ettiği iddianamedeki hususların hiçbir hükmü kalmayacaktır.

Kalın sağlıkla..

Muhlis AYDIN



Laikliğin tanımı Anayasamızda yok ama, olsa da bir şey ifade edeceğini sanmam. Çünkü muğlak bir tanım olur. Bakın; meclis dışındaki bazı mercekler, mecliste yapılması düşünülen anayasa değişiklerini kontrol edebilmek amacıyla ve yazılı halinde andıclar oluşturdular. Meclis meclis de olsa yaptıkları hep kontrol altında... Mesela 28 şubat döneminde hükümete verilen 18 maddelik listede istenenleri kontrol etmek amacı ile BÇG oluşturuldu. Peki anayasamızda böyle bir kurul var mı? Yok! Biz laik mi olduk, laik mi oldurulduk, anlayamadım...
Bu alem öyle bir mahzen ki, ağabalarına hizmet ederler, işleri bitince ağabaları kendilerine düşman bellerler. Şu bizim batıçıların şimdi batıya düşman olmaları gibi... Dua ile...
Onlar ki, sıfırlarda rakamları bulmuşlar,
Fikirden kurtularak, ölümden kurtulmuşlar.

#22
Hâcegân

Hâcegân

    Müdavim

  • YüzBaşı
  • 1.075 Mesaj sayısı:
''Türklüğe hakaret etmeyi, özeleştiri ve düşünce özgürlüğü olarak kabul edip, Türklüğü savunmayı ise çağ dışılık diye damgalıyorsa;''

Sayın ayvaz;

Yukarıdaki ifadeye göre 301. maddeyi korumak mı gerekiyor? Eğer cevabınız evet ise, bizde o zaman deriz ki, siz müesses nizamı eleştiriken yine o nizamın tuzağına düşüyorsunuz böylece...
Anayasamızda adalet mekanizmasının nasıl şekillendirildiğini ve bu 301 yüzünden kimlerin yargılandığına bakmanızı öneririm.

Bu arada;
Üstad Necip Fazıl Kısakürek'in de, ''Türklüğe Hakaret Davası'ndan'' yargılandığını söylemek isterim.
Ne yani, Üstad Türklüğe hakaret mi etti? Asla... Türklüğe gerçek mayasını hatırladan adamdır, o... Evet, bizim davamızda bütünlüktür esas olan...
Onlar ki, sıfırlarda rakamları bulmuşlar,
Fikirden kurtularak, ölümden kurtulmuşlar.

#23
Selahaddin

Selahaddin

    Atıldı

  • Sivil
  • 232 Mesaj sayısı:
Bir kere soru yanlış, ikişiler değil kurumlar lâik olur yada olmaz.

Soru şöyle olacaktı:

Lâikçi miyim, değil miyim?

Tabi ki değilim.
Anladım işi, sanat Allah'ı aramakmış;
Marifet bu, gerisi yalnız çelik-çomakmış


NFK

#24
ehl-i_ kalender

ehl-i_ kalender

    Atıldı

  • Sivil
  • 306 Mesaj sayısı:
Üstadın sitesindesin hatırlatırım....
كل اى مسكين قيغوسوز اسراردن آل اوكودك
بو عاشقلر اوتيدر يمز ويرمز هر تاته

#25
ayvaz

ayvaz

    Atıldı

  • Sivil
  • 95 Mesaj sayısı:

''Türklüğe hakaret etmeyi, özeleştiri ve düşünce özgürlüğü olarak kabul edip, Türklüğü savunmayı ise çağ dışılık diye damgalıyorsa;''

Sayın ayvaz;

Yukarıdaki ifadeye göre 301. maddeyi korumak mı gerekiyor?


Yazar ben değilim. Yinede yanıt vermemi istemezsiniz inşeallah.
Size, yazıdan anladığınızın ilerisinde birşey anlatabileceğimi sanmıyorum.

Evet, bizim davamızda bütünlüktür esas olan...


Yunuslar misali odun çekeyim!
Ham kalmasın, pişsin özüm ocakta

Aşık Sefai

#26
Hâcegân

Hâcegân

    Müdavim

  • YüzBaşı
  • 1.075 Mesaj sayısı:

Yazar ben değilim. Yinede yanıt vermemi istemezsiniz inşeallah.
Size, yazıdan anladığınızın ilerisinde birşey anlatabileceğimi sanmıyorum.


Yazarın siz olmadığını pekala biliyorum. Ama orada, yani kendi kalenizde bir açık bırakıyorsunuz. En azından yazar bırakıyor ve bana göre burada fikri bütünlük yok bence.

Ayrıça, Üstad da demokrasiyi benimsemediği halde (İdeolocya Örgüsü eserinde bunu açık bir şekilde yazar.) Yine demokrasi içinde kalarak mücadelesini yapmaktan yana. Buradaki ince meseleyi kaçırmamak lazım.
Onlar ki, sıfırlarda rakamları bulmuşlar,
Fikirden kurtularak, ölümden kurtulmuşlar.

#27
Talebe î Üstâd

Talebe î Üstâd

    Sessiz Üye

  • Teğmen
  • 1 Mesaj sayısı:
Laikliği bilmeyiz ama anlaşılan Üstâd'a LaYıK bir Talebe değiliz...

#28
ebkem

ebkem

    Gayretkâr Üye

  • Teğmen
  • 234 Mesaj sayısı:


Zorunlu olarak laik'iz.

Bunlara kanmayalım...Türk'sen ve ülkeni düşünüyorsan Laik olacaksın..

Atatürk Laikliği Çerçevesinde Laik'im.


Mübarek şu cümlecikler orta şekerle çay gibi geldi, bir rahatladım, bir esenlik hissettim ki sorma.

Laik ol!

Hayır!

Laik ol diyorum sana!

Hayır!

Olacaksın!

Laikim!

Yalannn söylüyorsun!

:) Gardaş de get ya..
"Mösyö Seguin'in keçisi ve şuuru burkulan aydın"

#29
efefazıl

efefazıl

    Sessiz Üye

  • Teğmen
  • 15 Mesaj sayısı:
Üstad'ın bir konferasında söylediği gibi "Laiklik Fransız inkilabının piçidir."

#30
HİÇ

HİÇ

    Emektar

  • YüzBaşı
  • 1.035 Mesaj sayısı:
Üstad der ki; "İslamı inkar etmek mümkündür lakin laisite matmazeli ile evlendirmek mümkün değildir"

#31
Dervish

Dervish

    Müdavim

  • YüzBaşı
  • 563 Mesaj sayısı:
@A.Rahman

Takma isminizden yola çıkarak isminizin Abdurrahman olduğuna kanaat getirdim. Hatalıysam bile sonuç olarak Allah'ın "Rahman" sıfatını isim olarak size layık görülmüş ya da takma isim olarak kabul etmişsiniz.

Devletin lâikliği ile kişinin lâikliğini karıştırıyor olmayasınız?

İntelijansiya

@dervishomer


#32
mahlas

mahlas

    Müdavim

  • YüzBaşı
  • 266 Mesaj sayısı:
Tamda oturmuş konuyla alaka arzettiğinden "mümin ile kafir"den laisizmanın tarif edildiği bölümü yazacaktım...
Uzatmanın alemi yok, Buyrun Mümin ve kafirden laisizma tarifi
///////////////////////////////\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Kara gözlüm efkârlanma gül gayrı"
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\//////////////////////////////

#33
Justice

Justice

    Gayretkâr Üye

  • Teğmen
  • 53 Mesaj sayısı:

neden laik değilmişiz ki?
Abilerim ablalarım biz Atatürk laikliği anlayışı içinde olmalıyız.

Osmanlı dönemi İlami yönetimi şimdi olamaz, Olmaz.
Çünkü eskisi gibi hiçbir insanda salih, kamil olma durumu kalmamış..

Zorunlu olarak laik'iz.

Ama Türk tarihinin kara lekesi İsmet Atatürk laikliğini bozmuştur.Bugün Atatürkçüyüm diyen alı ismetçi olanların oyunudur bu.İsmetin devamıdır chp, dsp,dtp..

Bunlara kanmayalım...Türk'sen ve ülkeni düşünüyorsan Laik olacaksın..

Atatürk Laikliği Çerçevesinde Laik'im.



Müslüman laik olmaz.

#34
Mücahideokur

Mücahideokur

    Sessiz Üye

  • Teğmen
  • 5 Mesaj sayısı:
devlet laik olabilir, fakat fertler laik olamaz. Çünkü bir fert söz gelimi "Ben Müslüman değilim." veya "Filan dinden değilim." dediği zaman, "Ben dinsizim." demek istemiş olacaktır. Bireyler, din-dinsizlik perspektifinde tarafsız olamazlar. Dini olmayanın yeri dinsizliktir. Mantık açısından bunun başka izahı yoktur. Oysa, küfre razı olmak küfrün ta kendisidir.

Demek ki, fertler laik olamazlar. Ya dinsiz veya dindar olurlar. Ancak bazen az da olsa, devletin laiklik ilkesine taraftar olduğunu ifade etmek için "ben laikim" diyenler de çıkıyor. Yoksa, bizzat bir birey olarak kendilerini hem bir dine bağlı hem de laik olarak görenlerin bu tavırlarını cehaletlerine vermek gerekir.

#35
nfktyfn

nfktyfn

    Sessiz Üye

  • Teğmen
  • 14 Mesaj sayısı:

Çok tartışmaya açık bir konu olmuş -_-





Cevap Ekle