müznib 84 Report post Posted September 11, 2010 Seyyid Ahmed Arvasi yanlış siyaset güdmüştür benim kanaatimce. turancılıktan türkislamcılığa geçiş sürecinde büyük payı vardır. Üstadımızın Mürşidi Seyyid Abdülhâkim Arvasi Hz.lerine eş değerde değil fikirler tamamen ters! İSLAM'ın ilk muhatapları Araplar idi. eğer bir millete, atfedilecekce İSLAM, bu millet tabikide Arap halkıdır başkası asla söz konusu olamaz. ki böyle birşeyde asla söz konusu değilken türkislamcılık diye nara atmak bence nasreddin hocanın göle maya tutturmasına benzer, işte bunada ancak gülünür. Efendimiz (Aleyhi Ekmelüttaha) 'in soyuna laf demeye gelince kimse böyle birşey demeye ne haddi nede hakkı vardır! ama baktığımızda Efendimiz (s.a.v.) 'in amcası efendimiz ile savaşmıştır. bilmem gerisini anlayabiliyormuyuz... Ziya gökalp e gelince kürt olduğu halde türkçülük diye diye nasıl gittiğide şaibeli bir zat! Atsız ise son anlarında belki daha insafa gelmiş ama yinede türkçülükden ödün vermemekte direnen bir şahıs idi al birini vur ötekini... "Kâbe arabın olsun" sözünü söyleyen kemalettin kamuda iyi bir küfür yobazı olmaktan ileriye asla geçememişdir... İlah-i Huzurda hepsi nin hesabı sorulacak soy sop ayrımı yapılmadan ama yinede Ahmet Arvasi Hoca için şu üç kişi hakkında yaptığım yorum gibi yorum yapmaktan haya ederim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fikir_işçisi 0 Report post Posted August 21, 2012 Arkadaşlar ben hepimizin bildiği malum sosyal paylaşım sitesi twitter üzerinden Sanatçı Ahmet Şafak'la tatlı bir sohbete başladım.Kendisinin Aşk ve Vatan albümünün elime geçtiğini milli değerler ve maneviyat yüklü bu albümü başarılı bulduğumu lakin albümdeki son parça olan Ziya Gökalp'in Mektubu adlı eserinden yola çıkarak ona şöyle bir girizgahla biazda iğneleyici olarak Ziya Gökalp rehberim değil Seyyid Ahmed Arvasi Hocam varken dedim.Aldığım cevapla hem üzüldüm hemde daha çok tetkikte bulunmam gerektiğim ve sonra fikir beyan etmemin doğru olduğunu birkez daha öğrendim. Sayın sanatçı Ahmet Şafak'ın beni üzen cevabı şöyleydi: İkisini de iyi tanımıyorsun merhum Arvasi Türk İslam Ülküsü kitabının 2. Cildinde Gökalpi över ve fikrini metheder Okuyun Özür dilerim evet Türk -islam yada Alparslan Türkeş Milliyetçiliği tabanından yetişmediğim için ve açıkçası vakıf olmadığım için gaflete düştüm bilmeyerek.Seyyid Ahmet Arvasi Hocanın Ziya Gökalp'i öveceğini ve fikirlerini methedeceğini düşünmemiştim .Ama Sayın Sanatçı Ahmet Şafak'tanda iyi bilecek kadar Milliyetçi (Açıkçası hiç yok :) ) geçmişim yok Arvasi eğer Gökalp'in fikirlerini methediyor ve övüyorsa ve bunun içinde Türkçe Ezan,Türkçe Kuran-ı Kerim gibi konulara da ilgisi varsa o dahi boşluktatır bizlere önyak olamaz... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumin 414 Report post Posted August 21, 2012 Seyyid Arvasi'nin Ziya Gökalp hakkında yazdıklarını bilmem, okumadım. Bence mübarek sizin iddia ettiğiniz gibi, Türkçe ezanı yahud Türkçe Kur'an-ı Kerim gibi lafızları da tasvip etmemiştir. Zira ilk mesajlarda geçen kendi ağzından şol cümleler çıkmışsa /ki evet müslüman türkte olması gereken kıstas bundan ibaret olmalı/ bence sizin söylemlerinizi hak etmiyor. ''Ben İslâm, iman ve ahlâkına göre yaşamayı en büyük saadet bilen, Türk milletini iki cihanda aziz ve mesut görmek isteyen ve böylece İslâm'ı gaye edinen Türk milliyetçiliği şuuruna sahibim. Benim milliyetçilik anlayışımda asla ırkçılığa bölgeciliğe ve dar kavmiyet şuuruna yer yoktur. İster azınlıklardan gelsin, isterse çoğunluktan gelsin, her türlü ırkçılığa karşıyım. Bunun yanında Şanlı Peygamberimizin ''Kişi kavmini sevmekle suçlandıramaz. Kavminin efendisi, kavmine hizmet edendir. Vatan sevgisi imandandır.'' tarzında ortaya koyduğu yüce prensiplere bağlıyım. Öte yandan İslâm'ın yakından uzağa doğru bir fetih ile bütün beşeriyeti tevhid bayrağı altında bütünleştirmeye çalışan ilâhî sistem olduğunu da unutmuyorum. Yine Şanlı Peygamberimizin ''İlim müminin kaybolmuş malıdır. Nerede bulursa almalıdır.'' tarzında formülleştirdiği mukaddes ölçüye bağlı olarak, hızla muasırlaşmak gereğine inanmaktayım. Bu Türk-İslâm kültür ve medeniyetinin yeniden doğuşu (rönesansı) olacaktır.'' Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fikir_işçisi 0 Report post Posted January 3, 2013 Seyyid Arvasi'nin Ziya Gökalp hakkında yazdıklarını bilmem, okumadım. Bence mübarek sizin iddia ettiğiniz gibi, Türkçe ezanı yahud Türkçe Kur'an-ı Kerim gibi lafızları da tasvip etmemiştir. Zira ilk mesajlarda geçen kendi ağzından şol cümleler çıkmışsa /ki evet müslüman türkte olması gereken kıstas bundan ibaret olmalı/ bence sizin söylemlerinizi hak etmiyor. ''Ben İslâm, iman ve ahlâkına göre yaşamayı en büyük saadet bilen, Türk milletini iki cihanda aziz ve mesut görmek isteyen ve böylece İslâm'ı gaye edinen Türk milliyetçiliği şuuruna sahibim. Benim milliyetçilik anlayışımda asla ırkçılığa bölgeciliğe ve dar kavmiyet şuuruna yer yoktur. İster azınlıklardan gelsin, isterse çoğunluktan gelsin, her türlü ırkçılığa karşıyım. Bunun yanında Şanlı Peygamberimizin ''Kişi kavmini sevmekle suçlandıramaz. Kavminin efendisi, kavmine hizmet edendir. Vatan sevgisi imandandır.'' tarzında ortaya koyduğu yüce prensiplere bağlıyım. Öte yandan İslâm'ın yakından uzağa doğru bir fetih ile bütün beşeriyeti tevhid bayrağı altında bütünleştirmeye çalışan ilâhî sistem olduğunu da unutmuyorum. Yine Şanlı Peygamberimizin ''İlim müminin kaybolmuş malıdır. Nerede bulursa almalıdır.'' tarzında formülleştirdiği mukaddes ölçüye bağlı olarak, hızla muasırlaşmak gereğine inanmaktayım. Bu Türk-İslâm kültür ve medeniyetinin yeniden doğuşu (rönesansı) olacaktır.'' Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fikir_işçisi 0 Report post Posted January 3, 2013 Mesajıma değer verip, cevap niteliğinde bilgi verdiğiniz için çok müteşekkir oldum.Ben Arvasi Hoca hakkında bilip bilmeden, asılsız iddialarda bulunmam tabii olarak.Söylem tarzım buna sebep olduysa forumdan özür dilerim. Quote Share this post Link to post Share on other sites