Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
turbix122333

Sahabenin Manası?

Recommended Posts

bazılarının müslümanım dedikten sonra bazı sahabeleri red etmeye kadar varması...arkadaşlar benim arkadaşlarımdan bazıları,müslüman olduğu halde eşitlik taraftarı ve islamın sınıfsız toplum olduğunu vurgulamakta? (islam sınıfsız toplum ise sahabe döneminin manası ne? (SM)) bunun için bu konuyu bilgilerinize sunayım dedim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biladerim Hilmi,

 

Az yavaş hele, gel bi soluklan. Bu hızla gidersek yakında çarpacağız. Bak midemizde bulandı. Turbomu taktın nördün sen yahu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

arkadaşım bak şuan bayağı konu üzerinde çalşıom,bu akşamda çalışırken o kadar sinirlendim ki...bu konular hakkında ufkumu genişletmek için sizden yardım istedim...şimdi değilse ne zaman dedim ve yazdım...benim için çok önemli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sahabenin manası şudur:"Onlar yıldızlar gibidir,hangisine sarılırsanız doğru yolu bulursunuz."

Sahabenin manası şudur:"Sahabenin en ehveni,sahabe olmayanların en muttakisinden Allah!tan en çok korkanından ve en çok seveninden bile üstün derecelidir."

 

Öyleyse bizler kim oluyoruz da "saadet asr"ının mimarlarına laf söyleyecek haddi kendimizde buluyoruz???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah O'nlar...

Vahyin inişinin canlı şahitleri..

Cebrail aleyhisselamın sohbet halkasındaki inciler..

Efendimize, ilahi ihtar olarak yanlarında bulunmanın tavsiye edildiği zevat...

Allah dedikleri için, dövülen işkence gören...

Kopan kolunu görünce, Resulün kolu kurtuldu diye bayram eden..

Akan gözü, Resule gelen oka siper olduğu için hamd edebilen..

O'nu incitmemek için, gizli gizli direk arkasından O'nu seyreden..

Yıllarca dizi dibinde oturdukları halde; "Bana O'nu anlat" dendiğinde, bocalayıp, yüzüne bakamadığından tarifte zorlanan..

Ah O'nlar...

 

Allah'ın O'nların elleri ile dinini üstün kıldığı zatlar...

....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onlar Onlar ve Onlar....

 

Allah'ın (c.c.) orduları,

Rasululahın (s.a.v) yıldızları,

Allah (c.c.) anılınca gözleri yaşaran kimi zaman binekleri üzerinden düşen kimi zaman baygınlık geçiren ve tüyleri diken diken olan gözlerinden yaşlar dökülen hakikat erleri,

Efendimizi (s.a.v) başları üzerinde güvercin varmış gibi pür dikkat dinleyen mübarekler,

Allah (c.c.) Kelamında isimlerini zikrettiği zirve şahsiyetler,

Üstadımızın (R.Aleyh) tabiri ile Ümmet kadrosunun en büyük fertleri,

 

Hasan-ı Basri K.S buyurduğu üzere

Eğer siz şimdi onları görseydiniz, onlara mecnun derdiniz. Ve onlar sizi görselerdi, sizlere müslüman demezlerdi. Hitabının muhatabı kimseler.

 

Kardeşimin ifadesi ile;

Allah'ın O'nların elleri ile dinini üstün kıldığı zatlar...

....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onlar, hasbîlik, diğergâmlık, kendini ve kendine ait işleri unutma, vazifesi adına maddî-mâ'nevî bütün hazlardan vazgeçme gibi ulvî hasletlerle yükselip semalara çıkan erler…

Onlar, yeryüzünde peygamberlerden sonra en zirve topluluk…

Onlar, Ümmet-i Muhammed’in dolunay gibi parlayan yıldızları ve Kur’an’ın zirve hadimleri…

 

Sahabeler yeryüzünde peygamberlerden sonra en değerli şahıslar olarak tasvir ediyorsa Efendimiz a.s.v., onları herhangi bir sınıfla kıyaslayamaz yahut bir tutamayız… veda hutbesinde Efendimiz a.s.v. “üstünlük ancak takvadadır” der ve bizlere bir insanın başka bir insandan tek üstünlüğünün takva olduğunu belirtmiş, öyleyse takvada bir sınıflama söz konusu olabilir, buna binaen Sahabe-i kiram Ümmet-i Muhammed’in en üstünü diyebiliriz…

Share this post


Link to post
Share on other sites
bazılarının müslümanım dedikten sonra bazı sahabeleri red etmeye kadar varması...arkadaşlar benim arkadaşlarımdan bazıları,müslüman olduğu halde eşitlik taraftarı ve islamın sınıfsız toplum olduğunu vurgulamakta? (islam sınıfsız toplum ise sahabe döneminin manası ne? (SM)) bunun için bu konuyu bilgilerinize sunayım dedim...

 

Genel ifadesiyle;

"İbn-i Hacer (ra) diyor ki; sahâbî konusunda vâkıf olduğum en sahih tarif şöyledir: "Sahâbî, Peygamber (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem)'e iman (edip), iman ettiği halde kendisiyle bir araya gelen ve İslâm üzere ölen kişidir". Tarifte yer alan; "Peygamberle bir araya gelen" ifadesinin genellemesine göre; sohbetinde uzun veya kısa bir süre mecliste bulunmuş olsun, O'ndan hadis rivayet etsin veya etmesin, O'nunla savaşa katılmış olsun veya olmasın, ancak yine meclisinde bulunmamış olsa dahi de bir defa görmüş olsun veya körlük gibi bir sebepten dolayı O'nu görmemiş olsun, dolayısıyla sadece onunla karşılaşmış olan bir kimseye de sahâbî denir."

İslam onların anladığı manada eşit bir toplum öngörmüyor. Eşitlik var ama, onların anladığı şekilde ekonomik olarak herkesin eşit olması diye bir durum yok. İslam'da zenginde vardır, fakirde. Yani sosyalistlerin öngördüğü gibi bir ekonomik eşitlik söz konusu değildir. Bunları söyledik diye sakın ha, beni kapitalist olarak görmeyin. İslam ne sosyalizme ve ne de kapitalizme uyarlanabilir. İslam kendisi başlı başına bir sistem ifade eder. İslam sosyalistlerin anladığı manada sınırsız ve sınıfsız toplum yapısı hiçbir zaman öngörmez. Senin o şekilde diyen arkadaşlarına şunu demen lazım. İslamın hangi emir ve yasakları eşitlik taraftarı ve sınırsız toplum modelini öngördüğünü ispatlamanız lazım. Yani o arkadaşlardan delil istemen gerekir. İslam toplumu fakir-zengin diye ekonomik olarak ayırmaz. Onları Müslüman-Gayri Müslim diye ayırır. Bunun haricinde İslam ekonomik bi

O arkadaşına şunları sorabilirsin. Basit bir şekilde.

-Kadınların mirasdaki payı

-Kadınların şahitliği

-Gayrimüslimlerden cizye alınması ve askerlik yapmaması

---Evet geldik zekat konusuna. Eğer İslam toplumanda bütün herkes eşitse neden İslamda zekat sadece neden en düşük malının sadece "40'da 1'i" alınarak yapılıyor. İsteyen fazla verebilir. Fakat bunun hükmü en az bu şekilde koyulmuştur. Bunun fazlasını isteyen kişi vermeyebilir. Görevli zorla alamaz.

-Peygamber Efendimizin, bu konuda yaptığı şeyler ekonomik anlamda sınıfsız ve sınırsız bir toplum oluşturmak mıydı?

Böyle arkadaşlarına bunları sorabilirsin. Göreceksin ki, lafı çevirmekten başka birşey yapmayacaklardır.

Zaten bilseler İslam'da olmayan bir şeyi İslam'da varmış gibi göstermek, mazallah insanı kafirliğe kadar götürecek kadar tehlikeli bir macera olduğu, bunları yapmazlar. Bunlara İslam'da olmayan birşeyi İslam'daymış gibi göstermenin tehlikeli olduğunu Müslümana yakışır şekilde açıklamak gerekir.

Daha çok şeyler söylenebilir bu konuda. Ama lafı fazla uzatıp toptan herşeyi çorba etmek istemiyorum. Lafı burda kesiyorum.

Umarım meramımı anlatabilmişimdir...

 

Sevgi ve Saygılarımla

Share this post


Link to post
Share on other sites

O NUR ETRAFINDA

Peygamber halkası... Yani O Nur etrafında Sahabiler dizisi...

Sahabi kimdir ve nedir?

Sahabi inanmış olarak O'nu bir kerecik gören yahut O'nun tarafından bir kerecik görülmüş olan...

Bu görüş yada görülüş isterse göz açıp kapayıncaya kadar isterse O'nun dünya hayatı boyunca olsun...

Gözü ona yahut O'nun gözü kendisine değmiş olan her mümin sahabidir.

Gözü ona yahut O'nun gözü kendisine bir kerecik değerek nurlananın makamıne kadar yüksektir, biliyormusunuz?

Veliler içinde en büyüğü Sahabiler içinde en küçüğünün bindiği atın burnuna kaçan tozdan daha küçük...

Benim buluşum değil, bu; Peygamber batını yolunun en büyüklerinden birine ait şaşmaz ölçü...

ALLAH izin verse dünyayı bir portakal gibi ikiye şakkedici bir keramet kudretindeki veli demek istiyor ki:

-Ben bu halimle en küçük Sahabinin bin diği atın burnuna kaçan tozdan daha hakirim.

(Asıl mesele...)

O'NUN BÜYÜKLÜĞÜ

Ve bu söz en büyük kerametin üstünde... Bu sözde Sahabiden ziyade O'nun büyüklüğünü heykelleştirmek lazım... İnsanlığın gayesi ve Peygamberliğin ufku olmaya mahsus bir büyüklük ki, kendisini dünya gözüyle bir kerecik göreni, isterse dünyanın en aşağı şahsı olsun görmemiş olan en büyük insana nispetle kıyas kabul etmez dereceye çıkarıyor.

 

(Peygamber halkası shf:7-8)

Sahabiyi bilmek anlamak isteyen bu kitabı ardından da M. YUSUF KANDEHLEVİ'nin HAYATU'S-SAHABE'yi okumalı

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selamun aleykum, arkadaşlar "sahabenin hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz" diye bilinen hadis zayıftır diye biliyorum. Çünkü sahabe içerisinde fasık olanlar vardır. Zina, içki gibi günahları işleyenler olmuştur. Bu günahlar adaleti ortadan kaldırır. Halid b. Velid, Muaviye gibi sahabi! ler adil değildir. İmamı Ali -radıyallahü anh- ile Muaviyenin ikiside aynı anda haklı olamaz değil mi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Selamun aleykum, arkadaşlar "sahabenin hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz" diye bilinen hadis zayıftır diye biliyorum. Çünkü sahabe içerisinde fasık olanlar vardır. Zina, içki gibi günahları işleyenler olmuştur. Bu günahlar adaleti ortadan kaldırır. Halid b. Velid, Muaviye gibi sahabi! ler adil değildir. İmamı Ali -radıyallahü anh- ile Muaviyenin ikiside aynı anda haklı olamaz değil mi?

 

 

"sahabenin hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz" diye bilinen hadis zayıftır diye biliyorum.

Ya zayıf bir hadis değilse ne olacak akıbetin kim kurtaracak seni cehennemin dibinden?

Çünkü sahabe içerisinde fasık olanlar vardır.

 

İbn-i Mesud?dan Dârekutni?nin Süneninde geçen bir hadis-i şerifte şöyle buyrulmaktadır:

?Hiç şüphe yok Allah Taala benim için sahabeler seçti (insan etti.) Böylece onlara ashabım, damatlarım kayın pederim ve ensarım (yardımcılarım) kıldı. Yakında onları noksanlayan, onlara sebbeden (tahkir ve tenzil eden) bir topluluk da gelecek. Eğer siz onlara (onların devrine) ulaşırsanız, onlara kız alıp vermeyin, onlarla birlikte yiyip içmeyin, onlarla namaz kılmayın, (öldüklerinde) üzerleri ne de namaz kılmayın.?

Eshab-ı kiramın istisnasız hepsinin Cennetlik olduğu âyet ve hadislerle bildirilmiştir. İşte bir âyet-i kerime meali:

(Mekke?nin fethinden önce Allah için mal verip savaşanlar, daha sonra harcayıp savaşanlarla eşit değildir. Onların derecesi, sonradan Allah yolunda harcayan ve savaşanlardan daha yüksektir. Bununla beraber Allah [Eshabın] hepsine de en güzel olanı [Cenneti] vaad etmiştir.) [Hadid 10]

Âyet-i kerimede, sapıklara fırsat vermemek için, ve küllen vaadallahü hüsna buyuruluyor. Yani Allah hepsine Cenneti söz vermiştir buyuruluyor. Fazilet bakımından elbette Mekke?nin fethinden önce Müslüman olanlar, daha sonra Müslüman olanlardan daha üstündür. Ama hepsi de Cennetliktir.

 

İbni Hacer-i Mekki hazretleri diyor ki:

Araf ve Hicr surelerinde (Biz azimüşşan, onların kalblerindeki gıl ve gışşı nezettik) buyuruluyor. Yani kalblerindeki kin ve düşmanlık gibi şeyleri kökünden çıkarıp attık. Demek ki, hiçbir sahabi, başka bir sahabiye haset ve kin beslemez. Çünkü, hepsi Hakkulyakin mertebesine ulaşmışlardır. Aralarındaki savaşlar ictihad sebebi ile idi. Her biri, kendi ictihadı ile hareket etmeye mecbur olduğundan, hiçbiri kötülenemez. Eshab-ı kiramdan birini kötülemek, (Allah onlardan razıdır) mealindeki âyete inanmamak olur. (Tathir-ül-cenan)

Allahü teâlâ, Resulüne, (Sana indirdiğim bu Kur?anı açıkla) buyuruyor. (Nahl 44)

Resulü açıklayarak buyuruyor ki:

(Eshabıma dil uzatmakta Allah?tan korkun! Benden sonra onları kötü emellerinize alet etmeyin! Onları seven, beni sevdiği için sever. Beni sevmeyen de onları sevmez. Onları inciten beni incitmiş olur. Beni inciten de Allahü teâlâyı incitmiş olur. Bunun da cezası gecikmeden verilir.) [buhari]

 

(Eshabımın hiçbirine dil uzatmayın. Onların şanlarına yakışmayan bir şey söylemeyin! Allah?a yemin ederim ki, bir kimse, Uhud dağı kadar altın sadaka verse, eshabımdan birinin bir avuç arpası kadar sevap alamaz.) [Ebu Davud]

(Eshabım, cin ve insanların hepsinden daha üstündür.) [bezzar]

 

(Eshabımdan herhangisine uyarsanız, Allahü teâlânın sevgisine kavuşursunuz.) [beyheki]

(Eshabım gökteki yıldızlar gibidir. Hangisine uyarsanız, hidayete kavuşursunuz.) [Darimi, Beyheki, İbni Adiy, Münavi]

(Rabbim bana vahyetti ki: "Eshabın gökteki yıldızlar gibidir. Bazısı bazısından daha parlaktır. Onlardan birine uyan hidayet üzeredir?) [Deylemi]

(Eshabımın ve akrabamın ve gösterdiğim yolda gidenlerin sevgisinde benim hakkımı koruyun! Onları sevmek suretiyle peygamberlik hakkımı koruyanları, Allahü teâlâ, dünyada ve ahirette belalardan, zararlardan korur. Peygamberlik hakkımı düşünmeyip, onları incitenleri, Allahü teâlâ sevmez. Allah?ın sevmediklerine de azap etmesi yakındır.) [Taberani]

(Eshabımın ismini işitince, susun, şanlarına yakışmayan söz söylemeyin!) [Taberani]

 

(Eshabımı kötüleyene Allah lanet etsin.) [Taberani, Beyheki, Hakim]

(Eshabım gibi hiç kimse İslamiyet?e hizmet edemez.) [İ. Süyuti]

 

(Beni gören müslüman, Cehenneme girmez.) [Taberani]

(İnsanların en hayırlısı asrımdaki müslümanlar [Eshab-ı kiram]dır. Onlardan sonra en iyileri, onlardan sonra gelenler [Tabiin] dir. Onlardan sonra en iyileri, onlardan sonra gelenler [Tebe-i tabiin] dir. Artık bunlardan sonra yalan yayılır. Bunların [Eshabımın yolunda olmayanların] sözlerine ve işlerine inanmayınız!) [buhari, Müslim, Tirmizi]

(Eshabım arasında fitne çıkacak, o fitnelere karışanları, Allahü teâlâ benimle olan sohbetleri hürmetine af ve mağfiret edecektir. Sonra gelenler, bu fitnelere karışan Eshabıma dil uzatarak Cehenneme girecektir.) [Müslim]

(Eshabımı kötüleyen hariç, kıyamette, her müminin kurtulma ümidi vardır.) [Hakim]

 

(Eshabımı kötüleyenler, Müslümanlıktan ayrılmış olur.) [beyheki]

(Allahü teâlâ, bana eshab ve akraba olarak en iyileri seçti. Birçok kimse, eshabıma ve akrabama dil uzatır, kötülemeye çalışırlar. Böyle kimselerle oturmayın! Birlikte yiyip içmeyin, bunlardan kız alıp vermeyin.) [Dare Kutni]

 

Zina, içki gibi günahları işleyenler olmuştur. Bu günahlar adaleti ortadan kaldırır.

 

 

(Eshabımın kusurlarını söylemeyin! Kalbleriniz onlara karşı değişir. Eshabımı iyilikle anın ki, kalbleriniz ülfet etsin!) [Deylemi]

 

 

(Eshabımın hiçbirine dil uzatmayın. Onların şanlarına yakışmayan bir şey söylemeyin! Allah?a yemin ederim ki, bir kimse, Uhud dağı kadar altın sadaka verse, eshabımdan birinin bir avuç arpası kadar sevap alamaz.) [Ebu Davud]

 

Allahü teâlâ, Kur?an-ı kerimde Tevbe, Maide ve Mücadele ve Beyyine surelerinde buyuruyor ki, (Biz onların her birinden razıyız. Onların her biri de, Allah?tan razıdırlar.) Demek ki, hem sevmiş, hem de sevilmişlerdir.

 

Halid b. Velid, Muaviye gibi sahabi! ler adil değildir. demişsin?

Bu âyet-i kerimeler ve hadis-i şerifler gösteriyor ki, Allahü teâlâ ve Onun Resulü, Sahabe-i kiramın hepsini adil bilmiştir. Allahü teâlânın ve Onun Peygamberinin adil bildiği kimseleri, sizin yada başkalarının adil bilmemesinin ne ehemmiyeti veya zararı olur öyle değilmi?

 

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:

Peygamberimizin Halifelerine sövmeye ibadet diyen din, nasıl bir dindir? Din büyüklerini sövmeyi, kötülemeyi, imanlarının temeli sanan kimselerin, doğru yoldan nasibi ne olabilir! Bunlar, on iki fırkadır. Hepsi de Eshab-ı kirama kâfir diyor. Olmadık şeyleri söylüyorlar. Dört Halifeden üçüne sövmeyi ibadet biliyorlar. Böyle kimseler hakkındaki azapları bildiren hadis-i şerifleri de işitince, bunları başkaları için sanıyorlar. Keşke gittikleri yolun manasını bilip, bu yoldan da kaçınsalardı. Peygamber efendimizin Eshab-ı kiramına düşmanlık etmeselerdi ne güzel olurdu! Hıristiyanlar da kendilerine İsevi, Yahudiler de Musevi diyor, hiçbiri kendilerine kâfir demiyor ve kâfir bilmiyorlar. Kendi dinsizliklerini beğenmeyenlere kâfir diyorlar. Hepsi de aldanıyorlar. Her ikisi de kâfirdir.

 

Sakının! Din büyüklerine dil uzatmaktan, İslam?ın büyüklerini kötülemekten sakının! Aman sakının! Çok sakının! (Mektubat, 2.c. 36.m.)

 

Sehl bin Abdullah Tüsturi buyuruyor ki:

(Eshab-ı kiramı büyük bilmeyen kimse, Resulullaha iman etmiş olmaz.)

 

İmam-ı Şafii hazretleri buyuruyor ki:

(Eshab-ı kiram arasındaki kanlara, ellerimizin bulaşmasından, Allahü teâlâ, bizleri koruduğu gibi, biz de dilimizi karıştırmaktan koruyalım.)

İmamı Ali -radıyallahü anh- ile Muaviyenin ikiside aynı anda haklı olamaz değil mi?demişsin

Ömer bin Abdülaziz hazretleri de böyle söylemiştir;

Eshab-ı kiramın hiçbirine haklı idi, yanıldı gibi söylememiz doğru değildir. Hepsi için de, yalnız iyi olduklarını söylememiz lazımdır. Hadis-i şerifte de böyle buyuruldu. (Eshabım anıldığı zaman, dilinizi koruyunuz) hadis-i şerifi gösteriyor ki, Eshabım anıldığı zaman, birbirleri ile olan muharebeleri söylenildiği zaman kendinizi koruyunuz. Bir kısmını beğenip, ötekilerini kötülemekten sakınınız! Bu emre uymak lazımdır. (Reddi revafıd)

 

Sahabe-i Güzin Efendilerimiz hakkında söylediklerine dikkat etsen onlar hakkında hüsn-ü zanda bulunsan sayı ile sınırlanamayacak kadar çok güzel hasletlerini örnek alıp bu dalalet bataklığında çırpınmasan olmaz mı?

Kimlerden bahsettiğinin farkında mısın?

Bazen belli misyonu üstlenmiş insanlar sitelerdeki reaksiyonu ölçmek adına böylesi girişimlerde bulunuyorlar, samimiyetsizliğinden vede çarpık görüşlerinden gecenin bir vakti direk sahabelerle alakalı saçma sapan yorumlar yapmandan şüphelendim doğrusu umarım yanılıyorumdur.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Selamun aleykum, arkadaşlar "sahabenin hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz" diye bilinen hadis zayıftır diye biliyorum. Çünkü sahabe içerisinde fasık olanlar vardır. Zina, içki gibi günahları işleyenler olmuştur. Bu günahlar adaleti ortadan kaldırır. Halid b. Velid, Muaviye gibi sahabi! ler adil değildir. İmamı Ali -radıyallahü anh- ile Muaviyenin ikiside aynı anda haklı olamaz değil mi?

 

Bir tane daha geldi. Ne zamandır forumda hadisi, sahabeyi inkar eden dingiller yoktu elhamdulillah diyordum..

 

Halid bin Velid ne zaman müslüman oldu? Mekke'nin fethinden önce. İlgili ayeti düşün..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bakın arkadaşlar, dingilli mingilli konuşarak seviyeyi indiriyor duygusal yaklaşıyorsunuz olaya. Malik b. Nüveyre ismini duydunuzmu? Duymadınız büyük ihtimalle. Hz.Ebubekir zekat vermeyen kabilelerle savaşmak için ordular gönderiyordu. Halid b. Velidide Malik b. Nüveyre'nin kabilesine gönderir. Teslim oldukları halde katliam yapmıştır Malik'i öldürmüştür ve karısıyla zina yapmıştır. Hatta bu olayı duyan Hz.Ömer Halid'i fasıklıkla suçlamış recmedilmesini istemiştir. Şimdi siz diyosunuz ya "SAHABENİN HEPSİ ADİLDİR!!!" diye. Hz.Ömer Halid'i fasıklıkla suçlamakta, nerede kaldı adalet... Ya Ömer haklı ya Halid, iki ihtimallede sahabenin hepsi adildir anlayışı iptal oluyor. Ayrıca Mekkenin fethinde Hz.Peygamber(s.a.v.) savaşmayı yasakladığı halde Halid itaatsizlik yaparak 30a yakın insanı katletmiştir. Nerede kaldı adalet... Klasik Sünni anlayış bütün sahabeyi adil biliyor ama yanılıyor. Muaviye konusuna hiç girmiyorum. Hz. Hasanı nasıl zehirlettiğini dünya alem biliyor. EBU TALİBi dışlayıp Muaviyelere sevgi beslemek bana hiç mantıklı gelmiyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bahsettiğin zekat olayında Hazreti Ebu Bekr Halid ibni Velid'e hesap sorduğunda, o yüce komutan;

"Sen Allah Resulü'nün benim için seyfullah dediğini duydun mu?" dedi.

Hazreti Ebu Bekr "Evet." dedi.

"Allah'ın kılıcı kafirden başkasını keser mi?" buyurdu ve nebilerden sonraki en büyük insan hak verdi ve masum buldu Halid bin Velid'i.

 

Sen kim oluyorsun da; Muaviye radıyallahu anhüma konusuna değinmeye kalkıyorsun. Allah resulünün onu övmesini; halife geleceğini müjdelediğini duymadın mı?Gerçi senin zihniyetindekiler o hadis sahih değildir, zayıftır yok ilgili ayetler temsilidir, onu kast etmemiştir diyerek inkara yüz tutarsınız...

 

"ila cehenneme zümera..." sahabeye dil uzatanın akıbeti işte bundan başkası değildir...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bakın çok sevdiğiniz Emeviler, Türk katliamı yapmıştır. Topluluklar Müslüman olurda cizye alamayız diye neredeyse Müslüman olmalarına engel olmuşlardır. Bu Emevilerin zulmünün ilk örneğide Muaviyeyle başlamıştır. Ben burada kimseye hakaret etmiyorum. Sadece bilgi alışverişinde bulunalım istiyorum. Kimin haklı olduğu meydana çıksın istiyorum.

 

Bu arada şunları biliyor muydunuz?

 

Hz.Ömerin Halid b. Velidi fasıklıkla suçladığını biliyor muydunuz?

 

Halid b. Velid'in Malik b. Nüveyreyi öldürüp karısıyla iddet beklemeden hemen o gece evlendiğini!!!!! biliyor muydunuz?

 

Bu olayı öğrenen Hz.Ömerin Halidin recmedilmesini istediğini biliyor muydunuz?

 

Büyük sahabi Ebu Zer hz.nin Muaviyeyi sert bir dille eleştirdiğini biliyor muydunuz?

 

Muaviyenin İmamı Ali'ye minberlerde lanet okuttuğunu ve bu kötü adetin Ömer b.Abdulazize kadar sürdüğünü biliyor muydunuz?

 

Ahiret gününde göreceğiz kimin haklı olduğunu. Muaviyenin nerede olduğunu da göreceğiz. Bir Türk asla Emevileri sevmemeli, çünkü Emeviler Türklere ve Farslara zulmeden bir topluluktu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abdullah ibni Sebe'nin evladı olduğunuzu ne kadar güzel belirttiniz....

 

İnşaalalh ahirette karşılarız dediğiniz ya; inşaallah babanızla gelirsiniz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kureyşi hakaret boyutuna girme, seviyeni görüyoruz. İnşallah Muaviyelerle Yezidlerle bir olursun ahirette. Halid b. Velidde yanınızda olacak zaten. Ama mahşer meydanında görüşeceğiz. Hz.Peygamberinde bu şahısları reddettiğini görünce şaşırmayın. Bakın size sahih bir hadis yazayımda iyi anlayın:

 

"""Benim havuzum Eyle ile Aden arasındaki mesafeden daha uzundur. O kardan daha beyaz, sütle karışık baldan daha tatlıdır. Kabları yıldızların adedinden çoktur" (Müslim). Ancak bir takım insanlar havuza yaklaşmışken araya bir engel konularak ondan içemeyeceklerdir. Hz. Peygamber bu durumu şöyle anlatmıştır: 'Ümmetim havuza, benim yanıma gelecek. Ben de tıpkı bir adamın kendi develerinden başkasının develerini kovduğu gibi birtakım insanları havuzumdan kovacağım" Sahâbîler "Ey Allahım peygamberi, Sen bizi tanıyabilecek misin?" dediler. Hz. Peygamber (s.a.s) şöyle cevaplandırdı: "Evet sizin başka hiç kimsede bulunmayan bir simanız olacak, benim yanıma abdest eserinden yüzleriniz ve ayaklarınız nurlu olarak geleceksiniz. Ama sizden bu grub yanıma gelmekten mutlaka alıkonulacak ve gelemeyecekler. Ben "Ya Rabbi! Bunlar benim ashabımdandır" diyeceğim. Bana bu Melek şöyle cevap verecek: "Onların senden sonra ne bid'atler çıkardığını biliyor musun?" (Müslim)

Demekki bazı sahabiler reddedilecektir.

 

Bu arada ben Abdullah b. Sebenin Gulat Şiilerinin lideri olduğunu biliyorum. İslamın farklı yorumları olan Şia-Caferilerin ve benimde yakın bulunduğum Şia-Zeydilerin Abdullah b. Sebeyle alakamız yoktur Elhamdülillah. Git araştır Caferiliği ve Zeydiliği...

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Ya Rabbi! Bunlar benim ashabımdandır

ümmetim olmasın o ibare... Yahu gerektiğinde ayeti inkar edersiniz. Ama hadislerde işinize geleni alırsınız..

 

Saydığın sahabelerden Allah razı olsun. Beni de onların şefaatine nail etsin inşaallah. Yezide gelince; umulru ki tevbe etmiştir. Gerisi bizi ilgilendirmez...

 

Senin ehli sünnet dışı bir sapık olduğun belli zaten. Bu durumda Alalh resulünün "Bidat ehlinin namazı dahil hiç ibadeti kabul olmaz." hadisi şerifine muhatap bir zelilsin..

 

Allah seni hidayete erdirsin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O çaldığın maya bu gölde tutmaz dingilcik (bu sıfatı tuttum kureyşi ağzına sağlık :) )

Kendine başka bir çöplük ara

Zira haşareler bu tip yerlerde çabuk çoğalırlar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bakın çok sevdiğiniz Emeviler, Türk katliamı yapmıştır. Topluluklar Müslüman olurda cizye alamayız diye neredeyse Müslüman olmalarına engel olmuşlardır. Bu Emevilerin zulmünün ilk örneğide Muaviyeyle başlamıştır. Ben burada kimseye hakaret etmiyorum. Sadece bilgi alışverişinde bulunalım istiyorum. Kimin haklı olduğu meydana çıksın istiyorum.

 

Bu arada şunları biliyor muydunuz?

 

Hz.Ömerin Halid b. Velidi fasıklıkla suçladığını biliyor muydunuz?

 

Halid b. Velid'in Malik b. Nüveyreyi öldürüp karısıyla iddet beklemeden hemen o gece evlendiğini!!!!! biliyor muydunuz?

 

Bu olayı öğrenen Hz.Ömerin Halidin recmedilmesini istediğini biliyor muydunuz?

 

Büyük sahabi Ebu Zer hz.nin Muaviyeyi sert bir dille eleştirdiğini biliyor muydunuz?

 

Muaviyenin İmamı Ali'ye minberlerde lanet okuttuğunu ve bu kötü adetin Ömer b.Abdulazize kadar sürdüğünü biliyor muydunuz?

 

Ahiret gününde göreceğiz kimin haklı olduğunu. Muaviyenin nerede olduğunu da göreceğiz. Bir Türk asla Emevileri sevmemeli, çünkü Emeviler Türklere ve Farslara zulmeden bir topluluktu.

 

 

Kureyşi hakaret boyutuna girme, seviyeni görüyoruz. İnşallah Muaviyelerle Yezidlerle bir olursun ahirette. Halid b. Velidde yanınızda olacak zaten. Ama mahşer meydanında görüşeceğiz. Hz.Peygamberinde bu şahısları reddettiğini görünce şaşırmayın. Bakın size sahih bir hadis yazayımda iyi anlayın:

 

"""Benim havuzum Eyle ile Aden arasındaki mesafeden daha uzundur. O kardan daha beyaz, sütle karışık baldan daha tatlıdır. Kabları yıldızların adedinden çoktur" (Müslim). Ancak bir takım insanlar havuza yaklaşmışken araya bir engel konularak ondan içemeyeceklerdir. Hz. Peygamber bu durumu şöyle anlatmıştır: 'Ümmetim havuza, benim yanıma gelecek. Ben de tıpkı bir adamın kendi develerinden başkasının develerini kovduğu gibi birtakım insanları havuzumdan kovacağım" Sahâbîler "Ey Allahım peygamberi, Sen bizi tanıyabilecek misin?" dediler. Hz. Peygamber (s.a.s) şöyle cevaplandırdı: "Evet sizin başka hiç kimsede bulunmayan bir simanız olacak, benim yanıma abdest eserinden yüzleriniz ve ayaklarınız nurlu olarak geleceksiniz. Ama sizden bu grub yanıma gelmekten mutlaka alıkonulacak ve gelemeyecekler. Ben "Ya Rabbi! Bunlar benim ashabımdandır" diyeceğim. Bana bu Melek şöyle cevap verecek: "Onların senden sonra ne bid'atler çıkardığını biliyor musun?" (Müslim)

Demekki bazı sahabiler reddedilecektir.

 

Bu arada ben Abdullah b. Sebenin Gulat Şiilerinin lideri olduğunu biliyorum. İslamın farklı yorumları olan Şia-Caferilerin ve benimde yakın bulunduğum Şia-Zeydilerin Abdullah b. Sebeyle alakamız yoktur Elhamdülillah. Git araştır Caferiliği ve Zeydiliği...

 

Barış34 biz sana yanlış bir yolda olduğun için düzelmen vede hatalarını görmen ümidi ile hem ayet hemde onlarca hadisi paylaştık fakat nasıl ve nerede hangi anlayışla yetişmişsen sana ne söylersek söyleyelim duymuyor görmüyor işitmek istemiyor ve hep aynı eksen etrafında dönüp duruyorsun ya anlamıyorsun yada anlamak istemiyorsun.

İnsanları sevyesizlikle suçlamanada anlam veremedim buna zemini sen hazırlıyorsun bir kere haddini aşıp boyunu aşan mesnetsiz aynı zamanda aklıma uymuyor mantığımla bağdaşmıyor demek suretiyle seviyeni bilmeden Sahabilerimiz hakkında atıp tutuyorsun sonrada sevyeden dem vuruyorsun el insaf!..

hangi bataklıktan beslendiğini bilemiyorum ama durumun çok vahim.

 

Sende bize hadisle karşılık vermişsin ama onuda kafana göre yorumlamışsın "demekki bazı sahabiler reddedilecektir" demişsin eğer böyle bir durum mevzubahis olsa idi o mübarekler dünyada iken reddedilirler ve adlarına sahabi denmezdi yani orada reddedilecek birileri olur ise bunlar sahabi olarak andığımız büyük insanlar olmayacaklar.

 

Allah teala onlara cenneti söz vermiştir ayetini beyan ediyoruz,Allah teala onların günahlarını hatalarını sevaba tebdil eylemiş diyoruz sen hala Ahirette reddedileceklerinden bahsediyorsun.

 

Özelliklede Halid b. Velid (R.anh) hakkında iftira boyutunda güya mukayese ederek mantığına

akıl blokajına oturtmak gayreti içersinde aklının ölçüsünü nerden bilelim bu mübarek insanı karalama bedbahtlığı içerisine düşüyorsun.

 

O öyle büyüktü ki Seyfullah (Allahın kılıcı) olarak anılan sahabi idi.

Efendimiz onun hakkında 'ne güzel kul' diye buyurduğu sahabî idi.

Mekke fethinden sonra Efendimiz Nahle'deki Uzza putunu kırmaya Halid b. Velid'i gönderdi. Hâlid Uzza putunu kırıp geri döndü.

 

Rasûlullah. Hâlid'in şecâat ve cesaretini muhtelif zamanlarda muhtelif yerlerde medhetmişti. Mekke fethinden sonra müslümanlar, her tarafa toplanıp Mekke'ye girdikleri zaman Hâlid görününce, Hz. Peygamber Ebû Hureyre'ye: 'Bu gelen kimdir?' diye sormuştu. Ebû Hureyre: 'Hâlid b. Velid'dir' demiş. Onun üzerine Hz. Peygamber: 'Bu Allah'ın ne iyi bir kuludur' buyurmuştur. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, II, 1360).

 

 

Hz. Peygamber yine onun hakkında 'Hâlid Allah'ın Kılıcıdır' buyurmuştur. Yine Hâlid hakkında: 'Hâlid b. Velid'e gelince, o herşeyini sizin için vermiştir, nesi var nesi yok harplerde Allah yolunda sarfetmiştir' (Ebû Dâvûd, Sünen, I, 163).

 

Huneyn savaşında Hâlid büyük cesaret ve yararlılık göstermiştir. Hatta bu savaşta yaralanınca Hz. Peygamber ziyaretine geldi, dua etti. Hâlid şifa.buldu (İsdü'l-Gâbe, II, 103).

 

Klasik sünni anlayışı demişsin basitemi indirgiyorsun hem İmamı Azam Ebu Hanife hz. sevdiğini söylüyor hemde klasik sünni tabirini kullanıyor sahabeler arasında zikzak çiziyor bir onu bir bunu kulaktan dolma safsatalarla çamur atmaya kalkışıyorsun bu ne yaman çelişki Barış34.

 

Duygusal davranmayın arkadaşlar demişsin tamam bu sözüne katılıyorum meseleye hissi açıdan değilde ilmi açıdan bakıyoruz.

İki meşalemiz var bizim Barış34 birisi Sünnet(senin klasik dediğin)diğeride Kuran-ı Mübin meşalesi

Biz karanlık mekanlarda kuytu ve girift yollarda yolların milyonlarca kola ayrıldığı bu sahada zifiri karanlıkta bu meşalerle menzilimize maksudumuza varmaya çalışırız Allah'ın izniyle.

 

Bak ben seni dinledim ve uyarını dikkate aldım şimdi sıra sende bizi dinle ve bu fikirlerinden arınmanın yollarına bak bundan başka kurtuluş yolu yok.

Halinde tavrın da herhangi bir değişiklik olmazsa uslubumuzun rengi değişebilir dikkatine!...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben Ehli Sünnet çevrelerde yetiştim ancak bazı araştırmalarım sahabenin hepsinin adil olamayacağını gösterdi bana. Özellikle İmamı Azam ile ilgili bir kitap okudum ve adeta hayretler içerisinde kaldım.

 

Sahabenin hepsinin adil olamayacağını, içerisinde yanlış işler yapanlarında olduğunu söyleyen pek çok İslami fırkalarda vardır. Şia, Mutezile bunlara örnektir. Demekki İslam Ümmeti sahabenin hepsinin adil olacağı konusunda icma etmiş değildir. Bu görüşe muhalif olanlarda vardır.

 

Ayrıca o yazdığım bilgileri ben kafamdan üretmedim. Bu arada asla sünnete klasik demedim. Sadece Sünni anlayışında bazı yanlış görüşleri olduğunu bütün sahabenin adil olamayacağını belirtmek istedim. Ayrıca sahabenin hataları sevaba döndürülür diye bir kaide olamaz çünkü bu Allahın adaletine aykırı olur. Kul haklarını Allah nasıl sevaba dönüştürebilir.

 

Ben sahabe ile ilgili o ayetleri ve hadisleri inkar etmiyorum sakın yanlış anlaşılmasın. Sahabe bu ümmetin en seçkinleridir ama hepsine adil diyemeyiz. İçlerinde yanlış işler yapan, fısk işler yapanlarda vardı. Bunlar istisna oluyor tabikide. Böyleleri hariç diğer hepsi adildir, adaletlidir. Umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Bu arada bir yazımda Zeydiyyelere yakın görüşlerim vardır demiştim ama Şia olduğum anlaşılmasın. Ben Ehli Sünnetim ama klasik anlamda bir Sünni değilim. İnşallah anlatabilmişimdir. Eğer bir yanlış görüş varsa bu yazdıklarımada cevap yazabilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bahettiğin Mutezile ve Şia; ehli sünnet dışı akımlardır ki efendimiz aleyhisselam bu fırkaların yerinin neresi olduğunu bildirdi.

Madem ehli sünnetim diyorsun(inkar ettiğin onca ayet, hadis görüş varken nasıl oluyorsan artık. e birde ameli mezhebini de sormak lazım. Hanefi, Şafii, Hanbeli ve Maliki'de hiç biri Zeydiliğe yakın değildir de) ehli bidat görüşleri ile amel etmeye kalkışmayı nasıl açıklayacaksın....

 

Şu an ne büyük bir tehditle karşı karşıya olduğunun farkında mısın? Şefaat hakkından mahrumsun.. Üstelik; Allah'u Tealanın ayetlerde "Onlardan rzıyım" dediği sahabelere, Allah'ın razı olmadığı işleri yaptı diyorsun.. Bu düzeyde nasıl imanını korumayı bekliyorsun?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klasik Sünni anlayış bütün sahabeyi adil biliyor ama yanılıyor.

 

 

Bu arada asla sünnete klasik demedim.

 

ne anlama geliyor bu?Sünni ne demek ehli sünnet vel cemaat demek klasik sünni ifadesi ne demek sünneti üstü örtülü bir biçimde klasikleştirmek.

Buna cevap vermek zorunda idim çünkü beni müfteri durumuna düşürdünüz.

Müddei iddasını ispatla mükelleftir.

Şu adelet mefhumuda diline pelesenk olmuş sayıklayıp durdun.Uyan şu kabustan uyan!..

Diğer sorularınıza da takıntılarınızada cevap vermek isterdim fakat aramızda olamayacağınız için bunun önemi kalmadı umarım ıslah olursunuz buradan uzaklaştırıldığınız gibi huzuru ilahiden uzaklaştırılmaz tevbe edenlerden olursunuz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...