Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
Sign in to follow this  
benser

Yaşamak Bir Ağaç Gibi Tek Ve Hür...

Recommended Posts

Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine… Peh peh… Aman ne buluş! Şimdiki yeni yetme komünizm heyecanlılarının yüreciklerinde çarpan, dudaklarını titreten, akıllarını başlarından alan bu odunumsu sözün neresinden tutsak, orası kırılacak gibi.

 

Elbette Gezi Parkı meselesi, içine lazım olan Nazım’ı da katmışken, hele de mevzu ağaç (!) iken, bunca sözler ve pankartlar arasında M.K.’nin çocukları, babalarına “Burjuva Kemal” deyip, Rusya’ya kaçan bir şairciğin şiirciğini ihmal etmemeliydi.

 

Gerçi insan, provaktörlerin kucağına düşmüş o acemi çocuklara da acımıyor değil. Yanlış düşünce, çelişkiler yumağına sarılmışken, çıkar yolun ne olduğunu nasıl bulsunlar? Öyle ki bu mesele, ağacın kesilmemesinden başlıyor -ki benden başlangıçta artı puan, zira ağaca dahi merhamet eden bir Peygamberin ümmetiyiz, kaldı ki ağaç yıkımı diye bir şey de yok; ardından iş özgürlüğe, kişilik haklarına, alkole, sevişmeye, komünizme, M.K.’nin çocuğu ve askeri olmaya, Denizlerin, Mahirlerin, Chelerin daha neler nelerin afişlerini asmaya, Nazımların şiirciklerini söylemeye, Türk Bayrağı postuna girmiş Kızıl bayraklara, Kremlin’e, diktatörlüğe, küfürlere vs.’ye kadar uzanıp gidiyor.

 

Bunlara öncelikle, çok üzülseler de M.K.’nin komünist olmadığını söylemek gerek. Ne M.K.’nin, ne de Nazım’ın ve bu düşüncedekilerin birbirlerini asla sevmediklerini; Komünizmin özgürlük olmadığını, kişisel hakları garantiye almadığını, Komünizmin başkenti SSCB ve Çin’de bu yüzden milyonlarca insanın katledildiğini; Kuvay-ı Milliye’nin yani aslî direnişin, ne o sıralarda daha doğmamış cumhuriyetin ve lâikliğin bekası, ne M.K.’nin sarı kaşı mavi gözü, ne komünizmin göz boyayan kızıllığı, ne de alkolün veya Ankara metrosunda sevişenlerin hürriyeti için şahlanmadığını, şahlanmasının tek sebebinin Allah, Kur’an ve Resûl aşkıyla bakî olması gereken vatanın müdafaası olduğunu anlatmak gerekir. Demokrasi diye lâikliği ve komüzimi sayıklıyorken, bu ikiliden nefret eden karşıt görüşe gerici demenin demokrasi olmadığını; cihanşümûl bir devletin yeniden doğmasının yine İslâm’dan geçtiğini bilen bir iktidarın, doğrusu-yanlışıyla bu yolda süratle ilerlediğini, Cumhuriyetle beraber yakıp-yıkılan mazimizin, kül edilen itibarımızın yeniden inşaası için harekete geçen ve bu yolda hızla ilerleyen bir mimarın diktatör olmadığını anlatsak anlarlar mı? Neden olmasın? İçlerinde bir kişinin bile, “Ben ne yapıyorum, yerim burası değil, bana öğretilen bu değil” diye düşünmesi ne kadar da güzel olur.

 

Ey provakatörler arasında kuzu olduğunun farkında olmayan kardeşlerim, biliniz ki İslâm öcü değildir. Hürriyetinizden, kişisel hakkınıza kadar, aradığınız ne varsa İslâm’dadır. Boynuzlu koçtan, boynuzsuz koçun hesabını soran bir dinin ferdi olma bahtiyarlığı, hiçbir ideolojiye değişilmez. Komünizmden kastınız, zengin-fakir ayrımının ortadan kalkması ise bunun da en güzel ve en doğru numunesi yine İslâm’dadır. Fakirin hakkını gözeten ve payına her sene asgari 40/1 oranında hisse düşüren ve tamamen fakirliği ortadan kaldıran bir din. Kaldı ki bu 40/1 payı da her Sahabe-i Kiram efendilerimiz cimri zekatı diye nitelendirmiş ve gün olmuş malını yarı yarıya, gün gelmiş tamamını zekat olarak vermiş. Tarihimiz de zekat sayesinde fakirliğin olmadığını ispatlar niteliktedir. Amma derdiniz ahlaksız, ayyaş bir komün toplumu oluşturmak ise bu sevda boş bir hayalden başka bir şey değildir. Geliniz, vazgeçiniz. İslâm ve onun bayraktarları sizleri, kucaklarını açmış bir şekilde, kapıda karşılmaya hazırlar.

 

Gelelim şu yaşamaya çalışan bir ağacın hürlüğüne ve mensubu olduğu ormanın kardeşliği meselesine. Hani şairciğimiz ağaçtan dem vurmuş ya, biz dahi ağaçtan dem vuralım. Bir kere ormandaki büyük ağaç, küçük ağacı yutar. Onun güneşini, rüzgarını, yağmurunu, fotosentezini vs.’ni büyük ölçüde etkilediğinden, o zavallı küçük ağaç bodur kalır. Ayrıca büyük ağaç, kökleriyle de küçük ağacın dallanıp, budaklanmasına engel teşkil eder. Hani ağaç hürdü, ormanda kardeşçe idi. Bak işte onun büyümesine engel teşkil eden sebepler mevcut. Ayrıca ağacın özgürlüğü de odunluktan ibarettir ve sınırlıdır. Zira hür değildir, uzayamaz, boyunun ölçüsünü belirleyemez, dallarının, budaklarının, yapraklarının, meyvelerinin sayısını, cinsini belirleyemez. Toprağını, mekanını, mevsimini, komşularını seçemez. Dalına konan kuşu, gövdesindeki kurdu, dibindeki dikeni kovamaz, çürütemez. Amma Allah’ı bilir. Dili yoktur fakat dalına konan kuşun Allah’ı zikretmesini dinler, bu yüzden ki dalında dem çeken kuşa tomurcuğunu hediye olarak sunar. Rüzgarlarla beraber hû çeker. Bir o yana bir bu yana… Sürekli bir emir tahtında hareket eder. Bilirki Rabbi, onu esirger, oturduğu yere güneşi, yağmuru, rüzgârı gönderir. Halık ismi ile yaratır, Rezzak ismi ile besler, Celal ismiyle heybet verir, Cemal ismi ile güzelleştirir, Muhyi ismi ile hayat verir, Mü’mit ismi ile çürütür. Ve nice esmasını, kendisinde tecelli eder. Demek şairciğimizin dem vurduğu ağaç tek ve hür değil.

 

İşte ağacın hürriyeti yalnızca Rabbisine ilticadan ve tevekkülden ibarettir. Onunki, şairciğimizin kastettiği başıboş hürriyet değil, hürriyeti Allah’a kölelikte bulmuş bir hayat. Yaşamanın muradını ağaçtan dem vuran idrak sahipleri. Odundan ibaret ağaç dahi Hakk’ı haykırıyor, Hakk’a kul olmanın asıl hürriyet olduğundan bahsediyor. Öyleyse odundan örnek alın, çapı odun kadar olmayanlardan değil.

 

Ona öyle demezler diyerek, bu bağlamda son sözü Üstad Necip Fazıl’a (rahmetullahi aleyh) bırakıyorum. Ne demiş büyük şair ve büyük dava adamı:

 

“HÜRRİYET HAKK’A ESARET HALKASINDA…”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...