Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
BDG

Millliyet/milliyetçilik

Recommended Posts

Üstadın temel pirensiblerini içine sindiremeyip, ideolocya örgüsünü okumaya tenezzül etmeyen insanlarla muhattap olduğumuz kesin.İşin acıklı tarafı fikir beyan ettikleri saha onlara çok uzak ve sandıkları gibi kurak değil gayet hoş.

 

Üstadın TEMEL pirensibini KAFİRLİK diye yaftalayan bir zihniyetle nasıl muhattap olayım Sayın Reyhan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yahu sen kime ne ithamda bulunduğunun farkında mısın internet cengaveri?

Tutturmuş iki kelime ham yobaz kaba softa terbiyesiz!

Sokakta birisine böyle konuşsan tekme tokat döver seni.

Sana apaçık hadis gösteriyorum hala neyden bahsediyorsun.

Hiç utanman yok mu böyle şeyler söylemeye bana terbiyesiz.

Sana hakkımı helal etmeyecektim ya Allah seni ıslah etsin.

Tekrar ediyorum ve rica ediyorum artık cevap yazma çünkü işi sertleştirip siteyi kirletmek istemiyorum:

Üstad'ın milliyetçiliği ruh milliyetçiliğidir ve öncelik Müslüman Türk'ündür. Müslüman olmayanı Türk bile saymıyor. Daha ne diyeyim sana nasıl daha basit anlatayım.

 

REYHAN HANIM EĞER BU SELO ÜSLUBUNU DOĞRU TAKINMAZSA VE CHAT CENGAVERLİĞİNİ BU MÜBAREK SİTEDE YAPMAYA KALKARSA LÜTFEN MÜDAHALE EDİNİZ!!!

GÖRDÜNÜZ Kİ ÜSLUBUMDA ŞİMDİYE KADAR BİR TERBİYESİZLİK YOKTUR.

SİZ TERAZİYİ İYİ TARTARSINIZ.

 

Allaha emanet olun kardeşlerim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arkadaşlar... Farkında mısınız, ikiniz de aynı şeyi savunuyorsunuz. Harun arkadaşımız Milliyetçiliğin sadece ırka dayandırılan ve bozuk bir cepheye dönüştürülen hâlini tenkid ediyor ve onun küfür olduğunu söylüyor, Selahaddin kardeşimiz de Üstadın İslam’a dayalı, İslam çerçevesinde ele aldığı mevzuun doğru olduğunu, Üstadın o mefhuma Milliyetçilik adını verdiğini ve hakiki Milliyetçiliğin o olduğunu anlatmaya çalışıyor. Yani biriniz Milliyetçiliğin hatalı şeklini ele alıp onu kabul etmediğini söylerken, diğeriniz Üstadın Milliyetçilik prensibinin doğru olduğunu ve karşısındakinin o doğru milliyetçiliği kabul etmediğini zannediyor...

 

Şu durumda sayın Selahaddin kardeşim, Milliyetçiliği kör nefsine dayandırarak ırk gayesi güden ve ona da milliyetçilik adı verilen mefhumu eleştiren Harun arkadaşınızı yanlış anlamış durumdasınız. Milliyetçilik küfürdür derken, asla ve asla Üstadın Milliyetçilik anlayışından bahsetmiyor Harun arkadaşımız. Aksine o da doğru olan Milliyetçilik anlayışının Üstadımızın hakikatin hakikatine bağlı olarak çizdiği Milliyetçilik prensibi olduğunu söylüyor. Neretva arkadaşımız bu tartışmanın sebebini ne de güzel tesbit etmiş. Şu halde her ikiniz de aynı şeyi savunan ve aynı davaya başkoyan iki insan olarak bu yanlış anlaşılmaya bir son veriyor ve bu atışmayı bitiriyorsunuz. Bu konunun ilk mesajında yer alan ve Üstadın İdelocya Örgüsünden yapılan iktibasla karşıt fikirde olan var mı? Yok. O halde aranızda fikir ayrılığından değil, yanlış anlamadan ve hatalı üsluptan kaynaklanan ve şu anda da çözülen bir durum mevcut. Sorun çözüldüğüne göre böyle yanlış anlaşılmaların bir daha tekrarlamaması için lütfen mefhumlar üzerinde tartışma yaparken çıkış noktalarınızın aynı veya ayrı olup olmadığına dikkat ediniz.

Saygılarımla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teşekkürler Sevgili Reyhan Hanım. Benim açımdan olay kapanmıştır.

Tekrar tekrar Allah'ıma emanet olun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yahu sen kime ne ithamda bulunduğunun farkında mısın internet cengaveri?

Tutturmuş iki kelime ham yobaz kaba softa terbiyesiz!

Sokakta birisine böyle konuşsan tekme tokat döver seni.

Sana apaçık hadis gösteriyorum hala neyden bahsediyorsun.

Hiç utanman yok mu böyle şeyler söylemeye bana terbiyesiz.

Sana hakkımı helal etmeyecektim ya Allah seni ıslah etsin.

Tekrar ediyorum ve rica ediyorum artık cevap yazma çünkü işi sertleştirip siteyi kirletmek istemiyorum:

Üstad'ın milliyetçiliği ruh milliyetçiliğidir ve öncelik Müslüman Türk'ündür. Müslüman olmayanı Türk bile saymıyor. Daha ne diyeyim sana nasıl daha basit anlatayım.

 

REYHAN HANIM EĞER BU SELO ÜSLUBUNU DOĞRU TAKINMAZSA VE CHAT CENGAVERLİĞİNİ BU MÜBAREK SİTEDE YAPMAYA KALKARSA LÜTFEN MÜDAHALE EDİNİZ!!!

GÖRDÜNÜZ Kİ ÜSLUBUMDA ŞİMDİYE KADAR BİR TERBİYESİZLİK YOKTUR.

SİZ TERAZİYİ İYİ TARTARSINIZ.

 

Allaha emanet olun kardeşlerim.

 

Ben müslüman olmayana Türk derim dedim mi?

 

Ben Büyük Doğu milliyetçisiyim diye yazmadım mı?

 

 

/edit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arkadaşlar... Farkında mısınız, ikiniz de aynı şeyi savunuyorsunuz. Harun arkadaşımız Milliyetçiliğin sadece ırka dayandırılan ve bozuk bir cepheye dönüştürülen hâlini tenkid ediyor ve onun küfür olduğunu söylüyor, Selahaddin kardeşimiz de Üstadın İslam?a dayalı, İslam çerçevesinde ele aldığı mevzuun doğru olduğunu, Üstadın o mefhuma Milliyetçilik adını verdiğini ve hakiki Milliyetçiliğin o olduğunu anlatmaya çalışıyor. Yani biriniz Milliyetçiliğin hatalı şeklini ele alıp onu kabul etmediğini söylerken, diğeriniz Üstadın Milliyetçilik prensibinin doğru olduğunu ve karşısındakinin o doğru milliyetçiliği kabul etmediğini zannediyor...

 

Şu durumda sayın Selahaddin kardeşim, Milliyetçiliği kör nefsine dayandırarak ırk gayesi güden ve ona da milliyetçilik adı verilen mefhumu eleştiren Harun arkadaşınızı yanlış anlamış durumdasınız. Milliyetçilik küfürdür derken, asla ve asla Üstadın Milliyetçilik anlayışından bahsetmiyor Harun arkadaşımız. Aksine o da doğru olan Milliyetçilik anlayışının Üstadımızın hakikatin hakikatine bağlı olarak çizdiği Milliyetçilik prensibi olduğunu söylüyor. Neretva arkadaşımız bu tartışmanın sebebini ne de güzel tesbit etmiş. Şu halde her ikiniz de aynı şeyi savunan ve aynı davaya başkoyan iki insan olarak bu yanlış anlaşılmaya bir son veriyor ve bu atışmayı bitiriyorsunuz. Bu konunun ilk mesajında yer alan ve Üstadın İdelocya Örgüsünden yapılan iktibasla karşıt fikirde olan var mı? Yok. O halde aranızda fikir ayrılığından değil, yanlış anlamadan ve hatalı üsluptan kaynaklanan ve şu anda da çözülen bir durum mevcut. Sorun çözüldüğüne göre böyle yanlış anlaşılmaların bir daha tekrarlamaması için lütfen mefhumlar üzerinde tartışma yaparken çıkış noktalarınızın aynı veya ayrı olup olmadığına dikkat ediniz.

Saygılarımla

 

Ben büyük doğu milliyetçisiyim diye belirtmişim bu neyin yanlış anlaması saçmalamayın!

 

Üstadın firkire karşı olan yok demişsiniz.Adam açık açık küfür dedi Büyük Doğu milliyetçiliğine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Hakk'ın hatırı âlidir. Hiçbir hatıra feda edilmez. Kimin hatırı kırılırsa kırılsın, yalnız Hak sağ olsun."

 

 

Biz Büyük Doğu milliyetçisiyiz!

Biz kavimleri, milletleri ayrılık vesilesi olarak değil birbirimizi tanımak çeşitliliklere sahip olmak için bir rahmet vesilesi olarka görüyoruz!

 

 

Yaşasın Büyük Doğu Mefkuresi!

Yaşasın Büyük Doğu Milliyetçiliği!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selamlar,

 

Harun Yaşar, Büyük Doğu milliyetçiliğine laf söylemiyor Selahaddin kardeşim. Milliyetçilik dendiğinde ortaya çıkan kavram kargaşası neretva ve Reyhan nickli arkadaşlar tarafından açıklanmışken bu meseleyi daha fazla uzatmayın. Çünkü gerçekten de ikiniz farklı şeyler söylemiyorsunuz. Konuyu kavga arenasından fikir eksenine çekelim lütfen. Kavga da gerektiğinde elzemdir ama bir yanlış anlaşılmaya binaen doğunca hiç hoş olmuyor. Gereksiz tatsızlık...

 

Mevzu şu ana kadar geliştiği gibi devam ederse malesef müeyyide uygulamamız gerekecek. Lütfen biraz daha sakin olarak meseleyi anlamaya çalışalım.

 

Saygı ve selamlarımla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Milliyetçilik; üstad necip fazılın 9 temel prensibinden biri.

 

Bizde Milliyetçiyiz.

 

NOT:Üstad kelimesinin anlamını öğrenin, eğer düşünceleri işinize gelmiyorsa Üstad deyip bana sinir krizleri geçirtmeyin.

 

Harun Yaşar sana tavsiyem milliyetçilik yap.

 

 

Ne milliyetçiliği kardeşim görmüyormusun hadisi şerifi.

Asabiye davası güdenler bizden değildir.

 

Küfre girmekte ısrar edene diyecek lafım yok.

 

Şekilde görüldüğü üzre biz üstadın prensiplerini söylemişiz, onun izindeki milliyetçilerden , büyük doğu milliyetçilerinden olduğumuzu belirtmişiz.

 

Bu şahıs ise bunca belirtme ve anlatmamıza rağmen(kapasite mevzu tabi) hala kendi kafasında çizdiği milliyetçiliğe göre bizi yaftalayıp, açıkça küfür ehli olmakla itham etmiş.

 

Gene başka bir mesajımda yolumuzu, görüşümüzü açıkca beyan etmişiz.

O mesaj:

 

 

Biz Büyük Doğu milliyetçisiyiz!

Biz kavimleri, milletleri ayrılık vesilesi olarak değil birbirimizi tanımak çeşitliliklere sahip olmak için bir rahmet vesilesi olarka görüyoruz!

 

 

Yaşasın Büyük Doğu Mefkuresi!

Yaşasın Büyük Doğu Milliyetçiliği!

 

Bunlar üzerine oruçlu oruçlu bana sinir krizi geçirtmenin alemi olamadığını düşünüyorum!

 

Ha derseniz ''Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar.'' bende derim selametle yolunuz açık ola.

 

''Hakk'ın hatırı âlidir. Hiçbir hatıra feda edilmez. Kimin hatırı kırılırsa kırılsın, yalnız Hak sağ olsun."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selamlar,

 

Üstad Harun Yaşar'ın kastettiği manada bir milliyetçi değildir, sizin kastettiğiniz manada milliyetçidir Üstad. Harun Yaşar milliyetçilik kelimesine daha ağır bir mana yüklüyor ve sanıyorum ki milliyetçiliği kavmiyetçilikle eşdeğer kabul ederek böyle olmanın küfür olduğunu söylüyor, milliyet davasını daha önplana almanın yanlışlığını söylüyor, elhak doğru söylüyor. Türk, sırf Türk olduğu için hiçkimseden üstün değildir. Tanrı Türk'ü korusun gibi saçmalıkları savunmak bizim için mümkün değil. Öte yandan İslamiyet'e girerek şeref kazanan Türk'ün, İslamiyet'e ettiği hizmetleri göz önünde bulunduralım... İçinden yetiştiği topluma karşı, diğer milletlerden daha fazla sevgi beslemek zaten insani bir his... Türkler İslamiyet'in bir yönünü gayet başarıyla temsil etmişti, bunu inkâr haknaşinaslık olur. İslamiyet'e başarıyla hizmet eden bu ruhu uyandırma amacıyla, maddede değil, ruhta milliyetçiyiz. Harun Yaşar bunun da küfür olduğunu iddia etmeyecektir diye tahmin ediyorum? Zira bu kavmiyetçilik değil, İslamiyet yolunda diriliş davetidir. Kaldı ki Üstad'ın milliyetçilik kavramıyla karşıladığı asıl kavram, iktibas ettiğimiz bir yazısında da belirttiği gibi Anadoluculuktur, Türkçülük değil. Bu ayrı bir mesele... Vurgulamak gerekirse bu gaye asla İslamiyet'in önüne geçmez, İslamiyet'in kapsadığı bir alt küme gibidir. Ayrıca Üstad Türk milletinin tarih boyunca sahip olduğu bazı zaaflara da taarruz etmekten çekinmez, yani bunun üstün ırk düşüncesiyle kesinlikle bir ilgisi yok. Başka milletlere mensup olan kişiler de, Türkler'in eksik kaldığı bu noktalardaki avantajlarını kullanma noktasında teşvik edilebilir, onlara da bu zaviyeden bir milliyetçilik anlayışı sunulabilir.

 

Yalnız balaban ve Neretva da kavram kargaşasına dikkat çekmişken ve Harun Yaşar, Reyhan hanımın aslında benim söylediklerimden pek de farklı olmayan yorumuna onay vermişken haddinden fazla sert bir tepki göstererek yapıcı değil, yıkıcılığın yolunu açmış oluyorsunuz malesef. Kavram kargaşasından doğduğu bariz olan bir tartışmada ünlemlere boğulmuş, ulanlarla bezenmiş, "dışarıda görüşelim"vari ifadelerle örülmüş mesajlar malesef nahoş görünüyordu.

 

Tartışmanın doğuşundaki mesuliyeti tamamen size atfetmiyorum, Harun Yaşar da farklı bir kavramı kastederek, muhtemelen başlığı okumadan sert bir giriş yaptı; lakin ona kastının farklı olduğu uygun bir dille hatırlatılacağı ve kendisi Reyhan hanımın mesajına onay verdikten sonra tartışma bitirileceği yerde çok sert bir tepki gösterilmesi bu tavrını sürdürmesinde fail olmuştur, empati yapmak kafi geliyor bunu anlamak için. Kaldı ki ikinizin de aynı şeyi söylediği ve mevzuun bir kavram kargaşasından doğduğu dahi teşhis edilmişken bu tartışmayı bu perdeden sürdürmeniz hoş olmadı.

 

Lütfen tartışmaya burada nokta koyalım ve başlık işlemeye devam etsin.

 

Saygı ve selamlarımla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çok doğrusun NFK-Fan kardeşim. Unutmamak lazım. Sertlik; ya kırar,yada kırılır ikiside zarardır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teşekkürler. Mesele konu dışına çoktaan çıkmıştı zaten. Ben her türlü tartışmaya katılıp fikrimi söylerim çekinmem ancak tartışmanın bir üslubu olursa... Neyse Allaha emanet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne söylediğin değil nasıl söylediğin önemlidir sözünü bir kavraya bilsem...

 

Söylediklerim sonuna kadar doğru ama söyleme biçimim ve karşıdakinin algılaması yanlış.

 

Ben hakkımı bu dünya üzerinde yaşayan herkese helal ettim, siz edersiniz veya etmezsiniz, lakin ben Hakk davayı, üslubunca savunmaya devam edeceğim.

 

Allah'ın Selam Hak Yol Üzre Olanların Üzerine Olsun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selamlar,

 

Mevzu malesef ne söylendiğinden ziyade nasıl söylendiğinin ehemmiyetli oluşundan değil, muhattabınızla muhtevada da aynı şeyi söylerken dahi bu tarzı takınmanızdan ileri geliyor. Her neyse. Tatlıya bağlandı mesele. Konu devam edebilir... Anlayışınız için teşekkür ediyorum.

 

Saygı ve selamlarımla

Share this post


Link to post
Share on other sites
kardeşim öncelikle islam kevser türkçülük altın kase,biz o altın kaseyi kevseri daha güzel gösteriyo diye seviyoruz diye muhteşem bi benzetme yapan adama ırkçı dedirten hangi kin hangi nefrettir?? ayrıca üstad ümmetçi erbakan a boş konserve kutusu deyip Türkeş e iltifatlar yağdıran,içi alev alev müslüman,dışı pırıl pırıl türk içi dışına hakim dışı içine köle diyerek bizim ülkücülüğümüzü şereflendiren senin de üstadın değilmi.komünistlerin ezberlerine papağanlık mı yapcaz faşo diye duvarlara da yazalım birlikte o zaman. beş bin den fazla ülkücü bizler için asıldı,şehit oldu namaz kılarken öldürülen adama ırkçı demenin vebali seni korkutmuyor anlaşılan.ayrıca onu öldüren de SENİN gibi ona faşist diyodu. onu hapisteyken dipçikle namazda öldüren askerin yaptığı, ona faşist denmesi kadar zoruna gitmemiştir onun. büyük doğu turan milli görüş bunların hepsi aynı yola çıkar,hepsi birlik olmayı hedefler,müslüman olmayan türk ülkesi mi var dünyada sanki de türk islam sentezini kendinize bu kadar yabancı görüyosunuz.bizim önce büyük doğucu türk islamcı milli görüşçü nizamı alemci birlik olup sonra diğer ülkelerle birleşmeyi düşünmemiz lazım.bizden o kadar korkuyolar ki aynı vatanda bizi kaç parçaya bölmüşler. dar düşünceler dar görüşler

 

Büyük Doğu İdeolocyası ile 9 ışık doktrini birbirinden farklı hayat görüşleridir.

İslam'ın başka bir ideoloji ile senteze ihtiyacı yoktur.

Irkçı tabirini hakaret olarak kullanmıyorum.

Alınabilir kızabilir hatta nefret edebilirsiniz. Çünki fikirdaş değiliz. Birbirimize karşıtız.

İslam Birliğini ve İslam Milletini parçaladığı için ırkçı değilim. Komünistlerle savaşıyor olmak bu gerçeği değiştirmiyor. Düşmanımın düşmanı benim dostum değildir.

Büyük Doğu İdeolocyasındaki milliyetçilik tarifi esastır.

Üstadın gayesi ülkücüleri Büyük Doğu Ülküsüne yöneltmekti. Ama olmadı. Ülkücüler Büyük Doğu İdeolocyasına yönelmediler.

Aynı ideolojinin bölünmüş parçaları elbette birleşmelidir. Ama bu sırada yabancı ve zıt unsurları bünyeye sokmak söz konusu olamaz. Birlik Büyük Doğu Fikriyatında birleşerek olmalıdır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üstad'ın milliyetçiliğinde dikkat çeken bir nokta da onun milliyetçiliğinin Anadolu veya İslam halklarından ziyade Batıya ve kozmopolitlere karşı bir kale olarak belirdiği fikridir. Yani Üstad Müslüman Türk vurgusunu öne çıkarırken aslında Müslüman Arap veya Müslüman Kürt'e değil, Hristiyan Alman veya Ateist Türk'e karşı bir mevzi tutuyor. Bunu da basılı bulunan eserleri söylüyor. Eserleri bütünüyle incelediğimizde, aralardaki açık vurgularla beraber, eserlerdeki ruhun da bu merkezde birleştiği dikkat çekiyor. Yani Müslüman Türk kalesine sarılmak, tamlamada Türk'ü niteleyen ve birincil öneme sahip olan sıfatın dışında kalanlara karşı sergilenen duruşu gösteriyor aslında. Müslümanlarla kıyaslama yapmaktan genel itibarıyla kaçınıyor üstad. Hatta Üstad'ın milliyetçilik düşüncesinde kıyaslamaların pek yeri de yok. Somutlaştırmak gerekirse "Benim evim çok güzel" diyor, "Benim evim Ali'ninkinden daha güzel" demiyor. Bu da milliyetçilik anlayışının en doğru, kenetleyici ve insani tarzı bence.

 

Saf belirtilirken asıl tutulan Türklük safı değil, Müslümanlık safı. Türklüğün vurgulanması da bu milletin tarihte ele aldığı role dayanıyor, genetik özelliklere değil. Tarihi bir mirasçılık düşüncesi hakim Üstad'ın milliyetçiliğinde. Mukaddes emanetin mirasçılığını yapan bir milletin hususiyetleriyle tespit edilip aynı doğrultuda diriltilmesi adına çalışıyor Üstad. Bu mirasçılık milletin daha önceden getirdiği özelliklere dayanıyor olabilir, fakat Üstad bunu çok vurgulamıyor, daha ziyade kaderin etkisini kabul eden bir yaklaşımı öne çıkarıyor. "Mukaddes emanet sırtımıza yüklenmiştir ve biz bu emaneti sırtlanan, taşıyan ruha muhtacız" diyor geneliyle.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milliyetçilik ; Milletini Sevmektir, Vatanını sevmektir ; Tabi ki, Allahın rızası için sevmek, Başka bir gaye-i amaç yok . Dava Ki Allah davasıdır .

 

Üstad , Bir Milliyetçiydi.

 

Bunu Kimse İnkar edemez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sacmaliklarinizi okuyup kafa sallamamak mümkün degil hepinizin büyük kopleksi var. merhum necif fazil kim siz kimsiniz isinize nasil gelirse o siiri alip kulaniyorsunuz islam kim siz kimsiniz nefsiniz dünyadan büyük iblise alet olsa böyle olur yani sizin gibi,kiminiz millet din kimininz milliyetcilik dinsizlik kiminiz milliyetci dinsiz bu yazdiklarinizi okuyormusunuz yoksa yazmak icinmi yaziyorsunuz üsdat dediginiz adama yakisan yazilariniz varmi yada o murhumun yazilarini anlayacak kafa.

Milliyetci kelimesini duyunca irkcilik olarak anlamayai sizlere kim ögretti üsdadiniz´mi terbiyesizler sizi, milliyetciler irkci olsalar bunu böyle söylemekten kim alikoyabilir siz´mi bir millete mensub olup o milleti seven milliyetci olur sizler gibi devsirme olursa elbetde siginacak satirlar ararar sizler gibi kafanizi calistirin diecegim amma olmayan sey nasil calisir üsdad diye hakaret ettiginiz merhum bunu iyi aciklamis fakat dedimya okumuyorsunuz koyala yapistir olursa böyle olur devam edin sizin icin belki bu hayirlidir hadi simdi bir kac uydurma hadis uydurma ayet bulun yada üsdadinizdan anlama kabiliyetinizin yeterli olmayacagi satirlar.

mükremin saritoprak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ömründe bu heriften daha ahmağını gören varsa söylesin.

 

uydurma hadisi hadi anladık da uydurma ayet de ne oluyormuş.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...