Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
NFK-Fan

İbn-i Teymiye Etrafında

Recommended Posts

birşey dikkatimi çekti

 

İbni Teymiye, Kitab-ül Arş isimli eserinde, “Allah Arş'ın üzerinde oturur, kendisi ile beraber oturması için Resulullaha da yer bırakır” diyor. Essırat-ul-müstekim kitabında da, ibni Abbas gibi büyük sahabilere kâfir demiştir. (Keşfüzzunun)

 

buna cevabınız şu olmuş.

 

 

 

lakin burda o alim bu alim denilmiyor.bizzat savunduğunuz kişinin sözleri yer alıyor.

yukarıda söyledim tekrar ediyorum...

bu iddianın cevabını verin aksi halde MÜFTERİ OLDUĞUNUZ BELGELENECEKTİR.

İBN TEYMİYE SIRATI MÜSTAKİM KİTABININ HANGİ SAYFASINDA

İBN ABBAS (R.A.) İÇİN KAFİR KELİMESİNİ KULLANMIŞTIR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eyvaaaaaaah Nedo da buradaymis. Tesaduf mu bu? :D

Hem Ali Hem Seriat kelimelerinin tasidigi mana sebebiyle laf edemiyorum yoksa off... Ali bey ucuz mu kurtuldu :D

Su an Kosova da Ibn* Teymiyye meddahlari kok salmis. Ah diyorum bir Ustad da Kosovada dogar mi :D

Allah isterse ne olmaz.

Allah kelimesini kullanmama izin var mi yahu? İpotek sahipleri soylesin...

Yok soylemesin :D

Himalata, korkunc gorunme ve surekli bomba tasiyor edasiyla gezme nerden geliyor ya?

harbiden merak ettim.

Bu arada ehli sunnet team diye bir grup kuracagim. BD gonuldaslarimla... Onlar da silaha bayilir. Ben pek sevmem ama neyse... He, bir grup kurup nerde bi Teymiyye, Abduh, Afgani hatta yasar nuri ( :D ) kitabi tasiyan dernek vs varsa bombalayacam. Kendi silahiyla vurulmak nasilmis gorsunler :D

herlade ozaman nereye canli bomba sokacaklarini sasirirlar :D

 

BARANI GONULDASIM NE GUZEL DEMIS... +1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eyvaaaaaaah Nedo da buradaymis. Tesaduf mu bu? :D

Hem Ali Hem Seriat kelimelerinin tasidigi mana sebebiyle laf edemiyorum yoksa off... Ali bey ucuz mu kurtuldu :D

Su an Kosova da Ibn* Teymiyye meddahlari kok salmis. Ah diyorum bir Ustad da Kosovada dogar mi :D

Allah isterse ne olmaz.

Allah kelimesini kullanmama izin var mi yahu? İpotek sahipleri soylesin...

Yok soylemesin :D

Himalata, korkunc gorunme ve surekli bomba tasiyor edasiyla gezme nerden geliyor ya?

harbiden merak ettim.

Bu arada ehli sunnet team diye bir grup kuracagim. BD gonuldaslarimla... Onlar da silaha bayilir. Ben pek sevmem ama neyse... He, bir grup kurup nerde bi Teymiyye, Abduh, Afgani hatta yasar nuri ( :D ) kitabi tasiyan dernek vs varsa bombalayacam. Kendi silahiyla vurulmak nasilmis gorsunler :D

herlade ozaman nereye canli bomba sokacaklarini sasirirlar :D

 

BARANI GONULDASIM NE GUZEL DEMIS... +1

laf salatası...

iki ayet/hadis yazda sustur bizi...

(şahsımla uğraşmaktan vazgeçin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Himalata hala bekliyor musun?

Ne garib insansiniz yahu :D

Allah hidayet versin :D

Bu sitede daha cok beklersiniz. Denilecek denmis zaten ki o yuzden buradayiz. Bekleme salonumuz da olmadigina gore de hade! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

beni öm den ikaz edip duruyorlar malesef.

yazma böyle diye...

elim kolum mahkum...eşitler arası bir diyalog değil bu...

ne diyelim...

zafer elde ettiniz

hayırını görün.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha

HIMEN!!!

Zafer bizimdir!

Yuru dogru hilal tv ye :D

Hilal Tv ye bomba!

Hucuuuum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Himyata Hiç birimiz İslam Alimi değiliz bırak teymiyye gibi bi sapığı ben daha İmam ı Gazali Hz. İmam ı Rabbani Hz. gibi en büyük İslam alimlerinin kitaplarını okumayı biterebilmiş değilim Sen diyosunki bu kadar ilimle İbni Teymiyye'nin onlarca kitabını oku oradan sapıklıkları çıkar evet belki okursam 30 tane sapık düşüncesini bulurum ama Teymiyye gibi yüksek ilme sahip bir kişinin 300 tane sapık fikri varsa anca 30 tanesini bulurum geriye kalan 270 tanesini islam diye öğrenmiş olurum ve bende sapıklar yoluna girerim. Onun sapıklıklarını tespit benim işim değil İslam Alimlerinin işi Onlarda Allah razı olsun bulmuş, çıkarmış yazmış ve anlatmışlar sen İslam Alimlerini kabul etmiyosan o zaman tartışmanın bi zemini de, manası da yok demektir. Senin adına üzülürüm yinede bazı sapıklıklarını Kaynaklarıyla aktarıyım

 

İbni Teymiyye’nin sapık görüşlerinin bazıları şunlardır:

 

 

Birinci Mesele

 

-Bazı yaratıkların başlangıcının olmadığını, yani Allâh ile birlikte ezelde var olduklarını iddia etmesidir.

 

Bu sapık görüşü şu kitaplarda geçmektedir.

1- Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul

2- Minhac es-Sünne e-Nebeviyye

3- Şerh Hadis-i Nüzul

4- Şerh Hadis İmran b. Husayn

5- Nakd Meratibul İcma’

6- Fetaval Kübra

7- Altı Sürenin Tefsir Mecmuası

 

“Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul” adlı kitabında diyor ki ; “Hadis ehlinin çoğu ve onlara tabi olanlar yaratılmışların aslının yaratılmış olduğunu demiyorlar ancak ezeli olduğunu söylüyorlar.”

 

“Minhac es-Sünne e-Nebeviyye” adlı kitabında diyor ki; “Bu alemin içindekilerin kendisi ezeli olması imkansızdır ancak bu yaratılmışların aslı ezelidir..”

 

· İmam El Celal ed-Devveni, “Şerhil Adydiyye” adlı kitabında diyor ki:“İbni Teymiyye, bazı kitaplarında Arş’ın ezeli olduğunu yazdığını gördüm.”

 

İkinci Mesele

 

 

-Allâh’ın sıfatlarında sonradan yaratılmış sıfatlar olduğunu iddia etmesidir.

 

Bu sapık görüşü şu kitaplarda geçmektedir.

1- Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul

2- Minhac es-Sünne e-Nebeviyye

3- Fetaval Kübra

4- Altı Sürenin Tefsir Mecmuası

 

* “Minhac es-Sünne e-Nebeviyye” adlı kitabında diyor ki: “Allâh’ın hareket eder ve Allâh’ın zatında yaratılmış ve araz olan sıfatlarının da olduğunu söylüyoruz. Bunun batıl olduğunu delil nedir? ”

 

 

Üçüncü Mesele

 

-Allâh’ın “cisim olduğunu” iddia etmesi.

 

Bu sapık görüşü şu kitaplarda geçmektedir.

1-Şerh Hadis-i Nüzul

2-Fetaval Kübra

3-Beyan Telbis el-Cehmiyye

 

* “Şerh Hadis-i Nüzul” adlı kitabında diyor ki : “Şeraite göre bir peygamberden, bir sahabeden, bir tabi’den veya bir seleften Allâh’ın cisim olup olmadığını bildiren bir nakil yoktur. Ancak ispatlamak veya inkâr etmek bu şeraitte bir bid’attir.”

 

* “Fetave İbni Teymiyye” adlı kitabında da diyor ki: “Tecsim kelimesi, yani Allâh’ın cisim olduğunu ne inkâr etmek ne de ispatlamak niyetiyle hiçbir Selefin görüşünde geçmiş değildir. O zaman Ehli Selef cismi reddettiler veya ispatladılar denemez.”

 

* “Beyan Telbis el-Cehmiyye” adlı kitabında şöyle diyor: “Kesinlikle Allâh’ın kitabında, Resulün Sünnetinde, Ehli Selefin sözlerinde, Allâh’ın cisim olmadığı konusunda kesinlikle bir nas yoktur ve Allâh’ın sıfatlarının cisim ve araz olmadığı konusunda da bir nas yoktur.”

 

 

Dördüncü Mesele

 

 

-Allâh’ın harf ve ses ile tekellüm ettiğini ve dilediği vakitte konuşup dilediği vakitte sustuğunu iddia etmesidir.

 

Bu sapık görüşü şu kitaplarda geçmektedir

1- Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul

2- Minhac es-Sünne e-Nebeviyye

3- Fetaval Kübra

4- Altı Surenin Tefsir Mecmuası

5- Sıfatı Kelam

 

* “Fetaval Kübra” adlı kitabında şöyle diyor: ”Müslümanların cumhuru şöyle diyorlar: ‘Arapça olan Kur’an Allâh’ın kelamıdır. Allâh harf ve sesle onunla tekellüm eder.”

 

 

Beşinci Mesele

 

 

-Allâh’ın bir yerden bir yere göç ettiğini, hareket ettiğini ve göğe indiğini iddia etmesidir.

 

Bu sapık görüşü şu kitaplarda geçmektedir

1-Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul

2-Minhac es-Sünne e-Nebeviyye

3-Şerh Hadis-i Nüzul

 

* “Minhac es-Sünne e-Nebeviyye” adlı kitabında diyor ki : “Biz Allâh hakkında hareket eder ve Yaratılmış sıfatlar ve arazlar onun zatında olur deriz.”

 

 

· “Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul” adlı kitabında onun gibi ‘Mücessim’ olan Daremi’nin sözünü onaylayarak diyor ki: ”Hay ve Kayyum dilediğini yapar, dilerse hareket eder, dilerse aşağı iner ve yukarı çıkar, dilerse tutar ve bırakır, dilerse kalkar ve oturur. Çünkü Hay ile ölünün arasında fark hareket etmesidir.”

 

Altıncı Mesele

 

-Allâh’ın sınırlı olduğunu iddia etmesidir.

 

Bu sapık görüşü şu kitaplarda geçmektedir.

1- Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul

2- Beyan Telbis el-Cehmiyye

 

* “Muvafakat Sarihil Ma’kul Lisahihil Menkul” adlı kitabında diyor ki: “Müslümanlar ve kâfirler Allâh’ın göklerde ve sınırlı olduğuna ittifak etmişlerdir.”

 

* Yine aynı kitapta diyor ki: “Allâh’ın bir sınırı var ancak bu sınırı Allâh’tan başka kimse bilemez.

 

* Yine aynı kitapta diyor ki: “Her kim Allâh hakkında sınırlı olduğunu itiraf etmezse küfre girmiş olur ve Allâh’ın ayetlerini inkâr etmiş olur.”

 

* “Beyan Telbis el-Cehmiyye” adlı kitabında diyor ki: “Kitap ve Sünnete göre Allâh’ın yaratılmışlardan ayrı olması için sınırı vardır.”

 

* Yine aynı kitapta diyor ki; “Allâh’ın sınırı var ve bu sınırı Allâh’tan başka kimse bilemez.”

 

 

Yedinci Mesele

 

 

-Allâh’a yön veya mekân nispet etmesidir.

 

Bu sapık görüşü şu kitaplarda geçmektedir

1-Er-Risele et-Tedmuriyye

2-Minhac es-Sünne e-Nebeviyye

3-Beyan Telbis el-Cehmiyye

 

* “Minhac es-Sünne en-Nebeviyye” adlı kitabında diyor ki: “Ehli Halefin Cumhuru, Allâh, âlemin üzerinde olduğunu söylemeleri velev ki, dilleri ile söylemeseler bile kalplerinde bu şekilde itikad ederler.”

 

* “Er-Risele et-Tedmuriyye” adlı kitabında diyor ki: “Şüphe yoktur ki, Allâh bu âlemin üzerindedir.”

 

* “Beyan Telbis el-Cehmiyye ” adlı kitabında diyor ki: “Allâh, Kur’an’da Firavun hakkında Musâ’nın Allâh’ını görmesi için göklere çıkacağını nakletmiştir. Yani İbni Teymiyye diyor ki: “Musâ Peygamber, Firavun’a, Allâh’ın yukarıda olduğunu söylemiş olsaydı Firavun bu şekilde yapmayacaktı.”

 

 

Sekizinci Mesele

 

-Allâh hakkında “Allâh Oturuyor” iddiasıdır.

 

Bu sapık görüşü şu kitaplarda geçmektedir

1-Fetaval Kübra

2-Minhac es-Sünne e-Nebeviyye

3-Şerh Hadis-i Nüzul

4-Fetaval Hamviyyel Kübra

5-Altı Surenin Tefsir Mecmuası

 

* “Feteve İbni Teymiyye” adlı kitabında “Büyük âlimler ve evliyalar Allâh-u Teâlâ’nın Muhammed’i, Arş’ta kendisinin yanına oturtacaktır demişlerdir” şeklinde demiştir.

 

* Yine “Fetaval Hamviyyel Kübra” adlı kitabında Allâh hakkında “Hakikaten Allâh-u Teâlâ bizimledir ve Arş’ın üzerindedir” demektedir.

 

 

 

İmam Müfessir Ebu Hayyen El-Endelusi “En-Nehrul Med” adlı tefsirinde şöyle diyor: ”Bizim zamanımızda yaşayan Ahmet İbn Teymiyye kendi eliyle yazmış olduğu “El-Arş” adlı kitabında, ‘Allâh-u Teâlâ, Kürsü’ye oturmuş ve oturması için Muhammed’e yer ayırmıştır’ şeklinde yazıldığını gördüm.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
Himyata Hiç birimiz İslam Alimi değiliz bırak teymiyye gibi bi sapığı ben daha İmam ı Gazali Hz. İmam ı Rabbani Hz. gibi en büyük İslam alimlerinin kitaplarını okumayı biterebilmiş değilim Sen diyosunki bu kadar ilimle İbni Teymiyye'nin onlarca kitabını oku oradan sapıklıkları çıkar evet belki okursam 30 tane sapık düşüncesini bulurum ama Teymiyye gibi yüksek ilme sahip bir kişinin 300 tane sapık fikri varsa anca 30 tanesini bulurum geriye kalan 270 tanesini islam diye öğrenmiş olurum ve bende sapıklar yoluna girerim. Onun sapıklıklarını tespit benim işim değil İslam Alimlerinin işi Onlarda Allah razı olsun bulmuş, çıkarmış yazmış ve anlatmışlar sen İslam Alimlerini kabul etmiyosan o zaman tartışmanın bi zemini de, manası da yok demektir. Senin adına üzülürüm yinede bazı sapıklıklarını Kaynaklarıyla aktarıyım

İbn Teymiyenin sapık olduğunu iddia eden İslam alimlerinin (!) delilleri nelerdir ?

biz İSLAM alimiyiz , ne dediysek odur ...mantığımı ?

bunula birlikte kitaplarında şunlar yazıyor diye naklettiğin eserlerin sahife numaralarını rica edeyim.

zira arkadaşın biri burada bana sıratı mustakim adlı eserinde ''ibn Abbasa kafir diyor'' diye bir şeyler saçmaladı , keza böyle bir şeyin o eserde olmadığını biliyorum ve ondan sahife nosu istediğim halde veremedi-VEREMEZDE .

 

kaldı ki, bir içtihadi mesele , diğer bir içtihad ile nakzedilemez.

İmamı nakzetmek için haberi sahiha ile karşısına delil koymanız icab eder.

muhabbetle

 

not: yönetim kızmaz inşallah... dayanamadım yazım..cevap hakkı doğdu çünkü :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

şimdi burdaki olay şu...himyata diyecek kaynak göster...biz şu bu diyecez...inanmıyacak,gözüyle görmedi ya...bu tavırlarla bu iş olmaz...ben böyle dediğini inandığım kaynaktan ortaya koyuyorum...sen de kendi savunduğunu yani demediğini ortaya koy bakalım...

 

İbni Teymiye; Kabri Nebeviyi ziyaret için sefere çıkmak haramdır. [Hazret-i] Ali iman ettiği zaman çocuk olduğu için Müslümanlığı sahih olmadı. [Hazret-i] Osman malı çok severdi diyerek eshab-ı kiramın büyüklerine dil uzattı mı uzatmadı mı????ben diyorum uzattı...kaynağımda bu seninkini görelim..

 

İbni Teymiye, Peygamberlerin masumiyetini (günahtan korunmuş olduklarını) reddetmiştir diye inanıyorum...cevabı bekliyorum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kardeşim,

keşfizzununda, ibni teymiye'nin sıratı müstakim adlı eserinde sahabiden ibn abbasa kafir dediği yazılıymış...bir önceki soru ...bana şu sıratı mustakimin hangi sayfasındadır gösterin diye on defa sormama rağmen cevap gelmedi...gelemezde. sıratı müstakimi hatmetmiş biri olarak biliyorum ki o kitabta bırakın ibn abbasa (haşa) kafir demeyi, tazim ve hürmet lafızlarıyla bahseder .

 

demişsin ki :

 

şimdi burdaki olay şu...himyata diyecek kaynak göster...biz şu bu diyecez...inanmıyacak,gözüyle görmedi ya...bu tavırlarla bu iş olmaz..

 

sana elimde eserleri var diyorum. sayfa nosunu ver bakayım. çokmu zor. sayfa nosunu veremediğinize göre bir takım meselelerde İFTİRA atan kişilerin laflarını EZBERDEn tekrar ettiğiniz GÜN gibi ortaya çıkıyor.

meseleden bi-habersiniz kısaca.

 

 

sen de kendi savunduğunu yani demediğini ortaya koy bakalım...

çok kolay git eserlerini tek tek oku... bunların olmadığını göreceksin.

sana külliyatı taratıpta burdan nasıl okutayım?

akıllıca mı bu teklif.

ama bana sayfa ve bab/bölüm ismi verirseniz açar bakarız meseleye.

 

şialardan bazılarıyla ibn teymiye hakkında tartıştım. bana dedilerki bu adam İmam huseyni sevmez ve yezidi metheder bunun için onu sevmeyiz...

dedim ibn teymiye İmam huseyne kurban olsun...bununla birlikte verin kaynakları, şu sözleri nerede söylemiş okuyalım.

gittim okudum ...özetle şu çıkıyordu ortaya

İmam huseyne haklı ve şehid diyor, yezide ise KAFİR demiyor !!!!

ve resmen iftira olduğu çıktı ortaya.

işte anlatmak istediğim bunlar kısaca.

lütfen aklı selim olalım.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

biz ne ibni teymiyyeyi tanıdık ne gördük...sonuçta peygamberimizi de görmedik ama inanıyoruz,nasıl inanıyoruz önümüzde ilmihal kitapları,ehli sünnet alimleri var onlardan gördük inanıyoruz...bu sitedekileri bilmem ama ehl-i sünnet alimlerinin onun hakkında söyledği sözler boşuna değildir,onlarda mı müfteri yani,hani ibni teymiyyenin ne özelliği vardı da ona böyle şeyler dediler,olmadığı halde mi bu kadar şey söylediler...böyle şey olmaz...evet başta hanbeli alimiyken sonradan sapıtmıştır...ehl-i sünnet inancı budur..ehl-i sünnet geçek aklı selimdir lafta değil...biz büyük bildiklerimizin sözüne inanırız..kalkıpta aa ibni teymiyye demiş mi acaba diye şüphe duymak olur mu...olmaz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilk defa vahhabi dansozde gorduk. Bir onceki sayfaya don himalaya kackini himalata.

bak, he de ehli sunnet ol gel beraber vahhabi yuvalarini ucuralim ne dersin?

Bomba yapmayi biliyor musun? :D

desene kendim bomba gibiyim zaten :D

Bu son olsun. Bir daha seninle konusmak yok :D

Istedigin kadar sov. hani ustadin nazima ilk ve son hitabi var ya :D haha

devammmm!

Share this post


Link to post
Share on other sites

himyata bir sorum olacak belki yeri burası değil gibi gözükücek ama,yeri tam olarak burası...üstad necip fazıl hakkında ne düşünüyorsun??çünkü bu muhim olay...islami çevrede herkes üstadı sevdiğini söyler,e kardeşim üstadın yeri belli safı belli neyini seviyosunuz,neyiyle seviyosunuz...hee sevmeyin diyen yok,ona hakkımızda yok amma velakin güzel sevin sevecekseniz be kardeşim...cevabını bekliyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites
biz ne ibni teymiyyeyi tanıdık ne gördük...sonuçta peygamberimizi de görmedik ama inanıyoruz,nasıl inanıyoruz önümüzde ilmihal kitapları,ehli sünnet alimleri var onlardan gördük inanıyoruz...bu sitedekileri bilmem ama ehl-i sünnet alimlerinin onun hakkında söyledği sözler boşuna değildir,onlarda mı müfteri yani,hani ibni teymiyyenin ne özelliği vardı da ona böyle şeyler dediler,olmadığı halde mi bu kadar şey söylediler...böyle şey olmaz...evet başta hanbeli alimiyken sonradan sapıtmıştır...ehl-i sünnet inancı budur..ehl-i sünnet geçek aklı selimdir lafta değil...biz büyük bildiklerimizin sözüne inanırız..kalkıpta aa ibni teymiyye demiş mi acaba diye şüphe duymak olur mu...olmaz...

bak sende aynı şekilde , ispat edebilmek gayret ve kuvvetinden uzaksın güzel kardeşim.

seni suçlamıyorum , zira bunların tamamına yakını net ispat edilebilmek zemininden yoksundur. bazı ayrılıklar var evet ama bunlar içinde gerekli cevapları (içtihad içtihad ile nakzedilemez) diyerek zaten cevapladık.

Allahın rasulu s.a.v. min sözlerinin bize aktarılmasında kullanılan metodloji nihayetinde ilmi usulu hadis diye bir branşın doğmasına vesile oldu.

şimdi burada hadis usulune girmiyelim.(araştır istersen) bu nedenle hadislere iman ile alimlerin sözlerine iman oldukça farklıdır.

bak mesela islam alimlerinin bir çoğu tartışma ve münakaşa yaşamışlardır.nefsi hareket edeni de olmuş, iftira atanıda..olgun bir şekilde kişiye hakkını vereni de...bu nedenle ölçüyü böyle koymaya kalkarsak hata ederiz. ehli sünnetten sapmamıştır ib.n teymiye...dedim demekle olmuyor. bir evvelki iletimde söylediğim gibi, ispat gerekir.

din nakille gelir.

ayet-hadis

gerisi lafı güzaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
bak sende aynı şekilde , ispat edebilmek gayret ve kuvvetinden uzaksın güzel kardeşim.

seni suçlamıyorum , zira bunların tamamına yakını net ispat edilebilmek zemininden yoksundur. bazı ayrılıklar var evet ama bunlar içinde gerekli cevapları (içtihad içtihad ile nakzedilemez) diyerek zaten cevapladık.

Allahın rasulu s.a.v. min sözlerinin bize aktarılmasında kullanılan metodloji nihayetinde ilmi usulu hadis diye bir branşın doğmasına vesile oldu.

şimdi burada hadis usulune girmiyelim.(araştır istersen) bu nedenle hadislere iman ile alimlerin sözlerine iman oldukça farklıdır.

bak mesela islam alimlerinin bir çoğu tartışma ve münakaşa yaşamışlardır.nefsi hareket edeni de olmuş, iftira atanıda..olgun bir şekilde kişiye hakkını vereni de...bu nedenle ölçüyü böyle koymaya kalkarsak hata ederiz. ehli sünnetten sapmamıştır ib.n teymiye...dedim demekle olmuyor. bir evvelki iletimde söylediğim gibi, ispat gerekir.

din nakille gelir.

ayet-hadis

gerisi lafı güzaf

 

 

güzel kardeşim biz materyalist miyiz de herşeye kanıt arıyalım mı??aklına inanırsın da aklını gösteremezsin..ispat neymiş...benim şüphem yokki ispata yer olsun...ictihaddan haberin yok galiba...ictihad iman konusuna girebilir mi...Allah benim mimberden indiğim gibi iner nedir anlıyamadık?peygamberler günahsız değildiri anlıyamadık,tasavvuf inkarını anlıyamadık...içtihad demek dinde herhangi bir konuda farklılık ortaya koymak mı demek,öyle şey yok...bu kadar müctehid var,nerdeyse her konuda aynılarken,bir kaç tatbikat olayı dışında...bir tek ibni teymiyye mi düşündü...lütfen yapmayalım arkadaşım...herşey ispat et demek kolay yol...

Share this post


Link to post
Share on other sites
güzel kardeşim biz materyalist miyiz de herşeye kanıt arıyalım mı??aklına inanırsın da aklını gösteremezsin..ispat neymiş...benim şüphem yokki ispata yer olsun...ictihaddan haberin yok galiba...ictihad iman konusuna girebilir mi...Allah benim mimberden indiğim gibi iner nedir anlıyamadık?peygamberler günahsız değildiri anlıyamadık,tasavvuf inkarını anlıyamadık...içtihad demek dinde herhangi bir konuda farklılık ortaya koymak mı demek,öyle şey yok...bu kadar müctehid var,nerdeyse her konuda aynılarken,bir kaç tatbikat olayı dışında...bir tek ibni teymiyye mi düşündü...lütfen yapmayalım arkadaşım...herşey ispat et demek kolay yol...

estağfirullah, sizlere inkarcı gözüyle bakmadım hiç bir zaman .

ancak unutulmamalı ki, İSPAT şarttır. aksi halde kimin doğru veya kimin yanlış olduğunu neye göre belirleyeceğiz.

bak mesele ve iddia sayısı sende de artmaya başladı...

 

Allah benim mimberden indiğim gibi iner nedir anlıyamadık?peygamberler günahsız değildiri anlıyamadık,tasavvuf inkarını anlıyamadık..

 

1. bu minber meselesi iftiradır.

 

"726 yılı muazzam ramazan ayı 9’una tesadüf eden perşembe günü Şam’ın Dımaşk şehrine vardım... Dımaşk’ta Hanbeli fukahasının büyüklerinden Şam’ın büyüğü ve çeşitli ilim dalları hakkında söz söyleyen Takıyu’d-Din İbn Teymiyye vardı. Ancak aklı pek yerinde değildi. Dımaşk’lılar onu çokça ta’zim eder, o da minbere çıkıp, onlara vaazlar verirdi..." diye sözlerini sürdürür ve daha sonra şunları söyler:

 

"Caminin minberinde insanlara vaaz ederken cuma gününde huzurunda bulundum. Onlara öğüt veriyordu, söylediği sözler arasında şu da vardı: Allah dünya semasına benim şu inişim gibi iner, dedi ve minberin basamaklarından bir basamak indi. İbnu’z-Zehra diye bilinen Malikî mezhebine mensup bir fakih ona karşı çıktı ve onun söylediği bu sözü reddetti. Fakat herkes bu fakihe karşı çıktı, elleriyle, ayakkabılarıyla onu alabildiğine vurdular ve nihayet sarığı da düştü..." Ve daha başka yalan ve iftiraları bunların akabinde sıralamaya devam etmektedir. [bk. er-Rıhle, I, 102, 109, 110, Tahkik: Dr. Ali el-Muntasır el-Kettanî, Müessesetu'r-Risale baskısı.]

 

İbn Batuta’nın sözleri bunlar, iftirası bu. Bundan dolayı Şeyh Ahmed b. İbrahim b. İsa "el-Kasidetu’l-Nüniyye"ye yazdığı şerhinde şu sözleri söylemektedir: "Böyle bir yalandan Allah’a sığınırız. Bu yalanı söyleyen Allah’tan korkmaz, bu iftirada bulunan utanmaz mı? Nitekim hadis-i şerif’te: "Eğer utanmazsan dilediğini yapabilirsin"[buhari edeb] diye buyurulmuştur.

 

Bu yalan o kadar açıktır ki ayrıca bunu uzun boylu reddetmeye gerek yoktur. Bu iftiracı ve yalancıya karşı Allah yeter. Çünkü bu şahıs Dımaşk’a 726 yılı 9 Ramazan tarihinde girdiğini söylemekte. Şeyhu’l-İslam İbn Teymiyye ise o sırada el-Kal’a’da hapsedilmiş bulunmakta idi. Nitekim onun öğrencisi Hafız Muhammed b. Ahmed b. Abdu’l-Hadi "Tabakatu’l-Hanâbile" adlı eserinde ile Hafız Ebu’l-Ferac Abdu’r-Rahman b. Ahmed b. Receb'in belirttikleri gibi güvenilir ilim adamları bunu böylece zikretmişlerdir. Hafız Ebu’l-Ferac sözü geçen "Tabakat"ında İbn Teymiyye’nin biyografisini yazarken şunları söylemektedir:

 

"Şeyh (İbn Teymiyye) 726 yılı, Şa’ban ayından, Zü’lkade’nin 28. gününe kadar el-Kal’a’da (hapis) kaldı."[bk. ez-Zeyl alâ Tabakati'l-Hanâbile, II, 405.]

 

İbn Abdi’l-Hadî ayrıca onun oraya altı Şa’ban’da girdiğini de ekler.[bk. İbn Abdi'l-Hadî, el-Ukudu'd-Dürriyye, s. 218.]

 

Şimdi bu iftiraya bir bakalım. Bu şahıs onun huzurunda bulunduğundan ve bu sırada minberde insanlara vaz-u nasihatte bulunduğundan sözetmektedir. Bunun gerçekle ilgisini bir bilebilseydik! Acaba caminin minberi Dımaşk Kal’asının içlerine mi intikal etti? Halbuki İbn Teymiyye belirtilen tarihte sözü edilen kaleye girdiğinde ancak naşı üzerinde dışarı çıkmıştı. Hafız İmadu’d-Din İbn Kesir "Tarihinde[bk. el-Bidaye, XIV, 123.

İbn Kesir'in el-Birzalî'den naklen zikrettiğine göre İbn Teymiyye'nin ikindi sonrası 16 Şaban Pazartesi günü girdiği şeklindedir. Durum ne olursa olsun, bu Mağrib'li yalancının Şam'a girişinden önce onun hapse girdiği muhakkaktır. O ise 9 Ramazan'da Şam'a girmiştir. el-Birzalî ile İbn Kesir'in ondan naklen zikrettiğine göre İbn Teymiyye'nin Kal'a hapsine girişi ile İbn Batuta'nın Dımaşk'a girişi arasında yirmiüç gün, İbn Abdu'l-Hadî'nin zikrettiğine göre ise ikisinin girişi arasında otuzüçgünlük bir fark vardır.] bunu böylece kaydetmektedir. Böylelikle bu hususta yapılacak açıklamalar nihaî maksadına ulaşmış bulunuyor.

 

İbn Batuta’nın çokça yalan söylediğinin delillerinden birisi de onun bu seyahatnamesinde naklettiği çok acaib hikâyeleridir. O kadar ki İbn Haldun bu seyahatnameden bir miktar nakillerde bulunduktan sonra şunları söylemektedir:

 

"...Onun anlattığı şeylerin çoğunluğu Hint ülkesinin hükümdarı ile ilgili olup onu dinleyenlerin çokça garib karşılayacağı halleri ile ilgili anlattıklarıdır... Nihayet o bu kabilden hikayeler anlattı, bu sefer insanlar kendi aralarında onun yalancı olduğunu söylemeye koyuldular. O günlerde Sultan Faris b. Vardar’ın veziri ile karşılaştım. Bu hususta onunla konuştum ve ben bu adamın insanlar tarafından yaygın bir şekilde yalanlanmış olması dolayısıyla vermiş olduğu haberleri kabul etmediğini gördüm."[İbn Haldun, Mukaddime, II, 565, Tahkik: Ali Abdu'l-Vahid Vafî]

 

O halde İbn Haldun rivayet ettiği haberlerin çokça garib oluşları sebebiyle İbn Batuta’nın doğruluğunda şüphe etmektedir. İbn Teymiyye’ye dair naklettiği rivayetten daha garibi de yoktur.

 

Diğer taraftan İbn Batuta’nın Hindistan’ı ziyareti esnasında naklettiği garib hadiselerden birisi de şu sözleriyle anlattıklarıdır:

 

"Nihayet Beşay dağına vardık, orada salih Şeyh Ata Evliya'nın zaviyesi de vardır. "Ata" türkçede baba demektir, "evliya"da Arapça bir kelimedir. Anlamı evliyaların babası demek olur. Aynı şekilde ona "si sad sale" de denilir. Farsça’da "si sad" üçyüz "sale" de yıl anlamındadır. Onların belirttiklerine göre o üçyüzelli yaşında imiş. Onlar bu kişi hakkında güzel inançlara sahibtirler..."

 

Daha sonra şunları söyleyinceye kadar sözlerini sürdürür: "Yanına girdik, ona selam verdim, boynuma sarıldı. Cismi nemli idi, ondan daha yumuşak bir cisim görmedim. Onu gören kişi ise elli yaşında olduğunu zanneder. Bana naklettiğine göre herbir yüz yaşında saçları ve dişleri (yeniden) çıkar..."[Rihle, I, 466.]

 

2. mesele , tasavvufun ve tarikatın SÜNNETİ SENİYE nazarında DELİLLERLE dayanağını gösterirmisiniz ? sahih hadisler ve ayetler ışığında ( zor bir şey istemiyorum- o ki bu kadar büyük ve doğru bir mesele bu, o halde İSLAMDA oturtulduğu ayet ve hadis temelleri olmalı)

 

3. Peygamberlere günahsız değiller demiş...bunu hangi eserinin hangi sayfasında söylemiş.. demişse hata etmiştir. bana sayfa ve bab nosu verin ..aksi halde iftira olur bu.

 

dikkat edersen oldukça makul bir bakış açısıyla yaklaşıyorum meseleye.

muhabbetle

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ilk defa vahhabi dansozde gorduk. Bir onceki sayfaya don himalaya kackini himalata.

bak, he de ehli sunnet ol gel beraber vahhabi yuvalarini ucuralim ne dersin?

Bomba yapmayi biliyor musun? :D

desene kendim bomba gibiyim zaten :D

Bu son olsun. Bir daha seninle konusmak yok :D

Istedigin kadar sov. hani ustadin nazima ilk ve son hitabi var ya :D haha

devammmm!

YORUMSUZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
"msn ye beni ekleyen sensin.

insanlık yapıp kabul ettik.. ettikte ne oldu peki...

baştan sona dek SEN KİMSİN demekten başka bir şey yapmadın .ileti geçmişini burayamı alayım yani.

bununla birlikte SEN KİMSİN sualini yanıtsızmı bıraktım. Allah ve Rasulu ne buyurmuşsa onu takip etmeye çalışan biriyim... dedim..

binaenaleyh ,

msn ve/veya telefon görüşmesi gibi, kişilere özel olan konuşmaları ulu orta yerlerde zikretmenin EDEPLİCE olmadığına inanıyorum.(konu ne olursa olsun)"

 

 

yanıtsız bırakmadın ama cevapta vermedin kıvırmaya çalıştın.o sorudan kastımın yazdığın cevap olmadığını biliyordun.sadece ilk karşılaşmada etkilemek ve benide vahhabi saflarına katmak için yaptığın hileydi.soruma cevap değildi.senin yaptığın da edeplice değildi.insanların niyetini öğrenmeye hakkı var ona göre cevap verecekler.

 

 

 

"Allah rasulu s.a.v. ve ondan evvel bir çok peygamber bile hata edebiliyorken (bkz-enfal suresi bedir esirleri meselesi , abese suresi, yunus kıssası vs)

hz Ömer ve Alinin k.v. hata edebileceğini söylemek , bir alimi tekfir etmek için yeterli bir neden değildir.

zira azıcık aklı olan bilir ki ,

eleştirmek ayrı- hakaret apayrı bir şeydir.

İmam İb Teymiye bütün eserlerinde sahabeden bahsederken tazim ve hürmetle bahseder.(boş iddialar bunlar kısaca )"

 

 

başkalarının kusurunu araştırmak yasaklanmıştır.ve bu kusuru araştırılan kişi sahabi ise peygamberin şefaatini kaybeder.bunun savunulacak bir tarafı yoktur.peygamberin hatası meselesine gelince o hata yapmışsa da ona hatasını söyleyen ALLAH'tır.sahabi değil.eğer bununla karşılaştırıyorsan ibn-i teymiyyenin en azından peygamber olması gerekir ki bu seni de küfre sürükler.

 

 

 

 

buna delilimiz , amcası ebu lehebin ve annesinin cehennemlik oluşudur. Rasulullah Efendimiz , bizzat kendileri annesinin kabrini ziyaret ettiler, ağladılar ve yanında bulunanları da ağlattılar ve buyurdular ki , "Rabbim’den ona mağfiret dileme konusunda izin istedim, alamadım, kabrini ziyaret etme konusunda izin istedim, izin edildi. Siz de kabirleri ziyaret edin. Çünkü bu, ölümü hatırlatır."

"

 

 

efendimizin annesinin cehennemlik olduğu hükmü bu hadisten çıkmaz.onun kafir olduğuna dair tek bir delil var mı ellinde? yoksa sen cehennemlik oldun hayırlı yolculuklar.

 

bu hadisten çıkacak anlam şudur.

 

peygamberimiz ümmetine şefaat etme hakkına sahiptir.lakin efendimizin annesi islam gelmeden önce vefat etmiştir.onun için peygamberimizin ümmetinden değildir.ve peygamberimiz şefaat edemez.peygamberimiz şefaat etmek için izin istemiş ve ALLAH izin vermemiştir.

 

ebu lehep sağ ve sol kollardan.ağacın gövdesi olduğunnu söylemiştim.

 

 

 

"İmam Zehebî, "İhyâ'da hayr-ı kesir olmakla birlikte içinde bâtıl hadisler vardır" [Zehebî, Siyer, XIX, 339-340; Leknevî, Raf, s 53 ]"

 

 

 

zehebiyi tanımıyorum.onun hakkında pek birşey söyleyemem.ama sen ibni teymiyye hakında o alim ne demiş bu alim ne demiş demeyin ayet ve hadisten kaynak getirin demiştin.imam gazali için niye o alimin bu alimin sözünü naklediyorsun.imam gazalinin sahte hadis neşrettiğine dair bir ayet veya hadis getir.

 

bide böyle ince bir konuda zehebinin sözünü yazman ona itimad etmen.onun güvenilir biri oluğunu, asla yalan söylemeyecek, sözlerinin hepsine güvenilebileceğini kabul ettiğin anlamına geliyor.eğer o anlama gelmiiyorsa sen müfterisin.ve burdan çekip gitmezsen sapıksın.eğer o anlama geliyorsa şimdi nakledeceğim nasihatı kabul edip ibni teymniyye sapığını savunmaktan vazgeçmek zorundasın.

zehebinin ibni teymiyye ye nasihatı:

 

 

"" Rahman ve Rahim olan ALLAH'ın adıyla

 

Hamd ALLAH'a mahsustur.Ya Rab,hata edersem bana merhamet eyle;sürçersem beni kaldır!Benim imanımı koru!Ah,gamsızlığıma ne kadar üzülürüm!Sünnete ve sğnnet ehlinin kalmamasına ne kadar yanarım vah!..Ah...Ağlamak için bana yardımcı olacak mümin kardeşlere ne kadar müştakım!..İlmin kandilleri,ehli takva ve hayratın defineleri olan insanları kaybetmemize üzülüyorum vah!..Ah...Helal bir dirhem, mûnis bir kardeş bulabilsem!..

 

Ne mutlu kendi kusurunu alemin kusurlarını görmekten alıkoyana!..Ne yazık alemin kusurları kendi kusurlarını görmeye mani olmana!..

 

BE adam, kendi gözündeki merteği unutarak din kardeşinin gözündeki çepeli görmeye daha ne kadar devam edeceksin?Ne zamana kadar kendini, fessahatini ve sözlerini övecek;ulemayı zemmedecek ve başkalarının kusurlarını araştıracaksın?Halbuki Resulullah (s.a.v.)nin bunu yasak ettiğini bilirsin."Ölülerinizi hayırdan başka birşeyle anmayın; çünkü onlar gönderdiklei şeye varmışlardır" buyurmuştur.

 

Hayır!Bilirim bana: sen kendini kurtar, benim zemmim ancak şu islamın kokusunu duymayanlara, Muhammed(s.a.v.) in getirdiğini -ki cihaddır- bilmeyenlere mahsustur...diyeceksin.Hayır! Vallahi onlar bir kulun amel ettiği zaman muhakkak kurtulacağı şeylerden pek çok hayrı bildiler.Kendilerini alakadar etmeyen şeylerden de pek çoğunu bilmediler.Zaten kişinin işini girmeyen şeyi terketmesi müslümanlığın güzelliğindendir.

 

Be adam! Sana ALLAH aşkına yalvarıyorum.Bizden vazgeç.Çünkü sen iddiası çok bilimli bir adamsın.Yerinde durmaz ve uyumazsın.Dinde mugalâta denilen şeylerden sakının! Senin Peygamberin (s.a.v.) sorulardan hoşlanmamış, onları ayıplamış ve çok sual sormayı yasak ederek:"gerçekten ümmetim için en korktuğum şey bilgili münafıktır" buyurmuştur.Delilsiz çok söz helal ve harama dair olursa kalbi katılaştırır.Acaba yunusilerin ve feylesofların ibareleri ile kalpleri kör eden şu küfriyat olursa ne buyrulur?Vallahi şu alemde gülünç olduk.Acaba biz akıllarımızla red cevabı verelim diye felsefi küfriyatın inceliklerini ne zamana kadar ortaya atıp duracaksın!..

 

Be adam! Feylezofların zehirlerini ve acı te'liflerini yuttun!Zehirleri çok kullanmakla vücud ona alışır ve ALLAH'a yemin olsun ki, vucudda gizlenirler.Ah...İçerisinde tedebbür ve tezekkürle haşyet, tefekkürle sukut bulunan bir meclise ne kadar müştakım! Ah...Öyle bir meclise ki, içinde iyiler anılır.Rahmet de iyiler anıldığı zaman iner.İftira ve tahkirle zikredilen iyiler anıldığı zaman değil.Haccac'ın kılıcı ile ibni hazm'in dili kardeştiler.sen her ikisi ile de kardeş oldun!

 

 

Billahi Perşembe bid'atını ve hububat yemeği anmaktan vazgeçiniz.Bizim vaktiyle doğrudan doğruya sapıklık saydığımız birtakım bid'atları anarken onları halis sünnet ve tevhidin esası saydılar.Bunları bilmeyen ya kâfir yahut eşektir.Kim küfür etmezse o firavun'dan da kafirdir.Hristiyanlar bizim gibi sayılıyor.Vallahi kalplerde şüpheler var.Eğer sana iki şehadet ile imanın sağlam kaldıysa mes'udsun.Vay sana tabi olanın hüsranına!..Çünkü o zındıklığa ve bozulmağa maruzdur.hele de ilim ve dini azsa(!) şehvetperest ve batılcı ise!..Lâkin o sana fayda verir.Eliyle diliyle senin için müşahade eder.İçinden ise haliyle ve kalbiyle sana düşmandır.Ekseriyetle sana bağlananlar hareketsiz, hafif akıllı, yahut yalancı cahiller, aklı ermezler, yahut garip tutnuk, hilesi kuvvetli veya yavan iyi fakat anlayışsız kimselerdir.Şayet beni tasdik etmezsen onları bir teftiş et, adaletle tart!

 

 

Ey müslüman, kendini medih için edindiğin şehvet eşeğini bana doğru çevir!Onu daha ne kadar tasdik edecek ve iyilere düşmanlıkta bulunacaksın, onu ne zamana kadar tasdik edecek ve iyilere tahkirde bulunacaksın?Onu ne zamana kadar ta'zim edecek; kulları küçülteceksin?Ne zamana kadar onunla dost olacak zâhidlere buğzedeceksin.Kendi sözünü ne zamana kadar medhedeceksin?Öyle ki, sahihaynın hadislerini bile vallahi öyle medhetmiyorsun.Keşke sahihaynın hadisleri senden kurtulsalardı...Bilakis sen her zaman zayıf çıkarmak, heder saymak veya te'vil ve inkarla onlara hücum ediyorsunçSenin için daha dönme zamanı gelmedi mi? Tevbe ve rucu' zamanı gelmedi mi?Bak artık yetmişlik ondalığındasın.Yolcluk yaklaşmıştır.Hayır vallahi, sanmıyorum ki, sen ölümü hatırlayasın.Belki ölümü hatırlayanı tahkir edersin.Zannetmem ki, benim sözümü kabul edesin;va'zıma kulak asasın.Bilakis bu kağıt parçasını ciltlerle kitap yazıp bozmağa ve benim için söz yollarını kesmeğe senin büyük azmin vardır.Ben sana kat'i olarak sustum deyinceye kadar sen hep üstün gelmey çalışacaksın.Bana karşı halin bu olunca-ki ben senin şefkatli ve sevgili dostunum- düşmanların nazarında halin nice olur? Halbuki düşmanlarının içinde vallahş suleha,ukalâ ve fudala vardır.Nitekim dostlarının içinde de facirler,yalancılar,cahiller, bozuklar, işe yaramazlar ve şaşkınlar vardır.

 

 

Senin bana aşikare olarak söğmene, gizliden gizliye de sözümden istifade etmene ben razıyım.Bana kusurlarımı ihda eden kimseye Allah rahmet eylesin.Zira be kusurları çok, günahları fazla bir kimseyim.Eğer tevbe etmezsem vay benim halime!Gaibleri bilen AllAH huzurunda vay kepazeliğime!..

 

Benim ilacım ALLAH'ın afvi, müsamahası, tevfik ve hidayetidir.

 

 

Hamd alemlerin rabbi olan Allah'a mahsustur.ALLah, peygamberlerin sonu ola seyyidina Muhammed'e ve ashabının cümlesine salat eylesin.""

 

bide şu sözün var

"

gazali kendisi de bizzat hadis ilimleriyle fazla uğraşmadığını, bu ilimdeki ihatasının yeterli olmadığını itiraf etmiş, KANUNUTTEVİL adlı eserinde ilmi hadis müzcat: "Hadis ilmindeki ser­mayem azdır" demiştir"

 

bu yalan hadis yazdığı anlamına gelmez.

 

 

 

 

yeni bir meseleye gelecek olursak.sen burda o adamın sözlerinin kafir olduğuna dair kanıt olarak gösterilmesine inanmıyorsun.o kitabı okudum yok diyorsun.peki biz sana niye inanalım.bu sözleri söyleyenler senden daha güvenilir kişilerdir.en azından senin gibi sahtekarlığa kalkışmamışlardır.ayrıca teymiyyenin kitabını basanlar onun zihniyetinden kişilerdir. kafir olduğu kanııtlandıktan sonra onu kanıtlayan kısımları kitaplardan kaldırmış olabilirler.böylece sizin elinizde yeterince eski bir kitap olmadığından o kaynaklarda olmayabilir.

 

 

 

şimdi seninle ilgili bir mesele var.bir mesaja 6 mesajla cevap veriyor böylece bazı meselelerin gözden kaçmasına sebep oluyorsun.bundan sonra tek mesaja tek mesajda cevap yaz.

 

şimdilik bu kadar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zehebiyi tanımıyorum.onun hakkında pek birşey söyleyemem.ama sen ibni teymiyye hakında o alim ne demiş bu alim ne demiş demeyin ayet ve hadisten kaynak getirin demiştin.imam gazali için niye o alimin bu alimin sözünü naklediyorsun.imam gazalinin sahte hadis neşrettiğine dair bir ayet veya hadis getir.

İmam gazalinin neşrettiği eserlerinde sahih olmayan hadisler vardır . bunu muhaddisler açıklamışlardır zaten.

kaldıki bunlar İmamı asla tekfir etmemişlerdir.

eserlerine asılsız hadislerin girdiğini İLMEN ortaya koymuşlardır.(hadis usulu okumuş olsan bilirsin)

ve yine bununla da yetinmedik, sana hayatında bir kez olsun ELİNE KİTAP almayı nasihat ettim.

git ihyayı aç ve oku , kendinde göreceksin ki orda KAYANAĞI olmayan hadisler mevcuttur.

 

meselede o denli yetersizsin ki, MEVZU HADİS barındıran bir alim için bununla ilgili bana ayet/hadis getir diyebiliyorsun ..

buna güldüm.

 

Rasulullah Efendimiz , bizzat kendileri annesinin kabrini ziyaret ettiler, ağladılar ve yanında bulunanları da ağlattılar ve buyurdular ki , "Rabbim’den ona mağfiret dileme konusunda izin istedim, alamadım, kabrini ziyaret etme konusunda izin istedim, izin edildi. Siz de kabirleri ziyaret edin. Çünkü bu, ölümü hatırlatır."

 

efendimizin annesinin cehennemlik olduğu hükmü bu hadisten çıkmaz.onun kafir olduğuna dair tek bir delil var mı ellinde? yoksa sen cehennemlik oldun hayırlı yolculuklar.

 

bu hadisten çıkacak anlam şudur.

 

peygamberimiz ümmetine şefaat etme hakkına sahiptir.lakin efendimizin annesi islam gelmeden önce vefat etmiştir.onun için peygamberimizin ümmetinden değildir.ve peygamberimiz şefaat edemez.peygamberimiz şefaat etmek için izin istemiş ve ALLAH izin vermemiştir.

 

ebu lehep sağ ve sol kollardan.ağacın gövdesi olduğunnu söylemiştim.

zorla yazdırıyorsun..

Hz Enes (radıyallahu anh) anlatıyor: "Bir adam:

"Ey Allah'ın Resulü babam nerededir?" diye sormuştu.

"Cehennemde!" buyurdular. Adam (gitmek üzere) geri dönünce, Aleyhissalâtu vesselâm adamı çağırdı ve:"Muhakkak ki, benim babam da senin baban da ateşteler!" buyurdu." Müslim, İman 347, (203); Ebu Davud, Sünnet 18, (4718).

 

ben bir şey söylerken ayet ve hadis getiriyorken sen YORUMUNU VE TAHMİNLERİNİ yazıyorsun...

aradaki farkı anlatmama gerek yok.

 

 

İbn Teymiye'ye zehebi nasihat etmiştir bu doğru.

iyi de bununla sen hani şu iddiaların hangisini İSPAT etmiş oldun.

Allah :

müminlere nasihat et. zira nasihat onlara fayda verir[Zariyat 55] buyurmuştur.

 

Ebü Rukayye Temîm İbni Evs ed-Darî radıyallahu anh' den rivayet edildiğine göre, Nebî sallallahu aleyhi ve sellem :

"Din nasihattir" buyurdu. Biz kendisine:

- Kimin için nasihattir? dedik. Peygamber Efendimiz:

- "Allah, Kitabı, Resulü, mü'minlerin yöneticileri ve tüm müslümanlar için nasihattir" buyurduMüslim, İman 95. Ayrıca bk. Buhari, İman 42; Ebü Davüd, Edeb 59; Tirmizî, Birr 17; Nesaî, Bey'at 31, 41

 

zehebi kendince DOĞRU bulduğu düşünceleri mümin bir insana NASİHAT yoluyla tebliğ etmişse ne zehebi ve ne de İmam İbn Teymiye bunda kınanamaz.

 

buradan çıkarılacak sonuç İbn Teymiyenin (haşa) kafir olduğu değildir !

 

 

 

 

hadisteki ifadelerden dolayı kafası karışabilecekler için, açıklamayı okumalarını tavsiye ederiz.

http://www.enfal.de/hadisler/din_nasihat.htm#_ftnref1

 

 

yanıtsız bırakmadın ama cevapta vermedin kıvırmaya çalıştın.o sorudan kastımın yazdığın cevap olmadığını biliyordun.sadece ilk karşılaşmada etkilemek ve benide vahhabi saflarına katmak için yaptığın hileydi.soruma cevap değildi.senin yaptığın da edeplice değildi.insanların niyetini öğrenmeye hakkı var ona göre cevap verecekler.

seni neden vehabi yapmak isteyeyim.vehabiliğe dair ne yazdım, hangi davette bulundum da bana bunları sırf hislerine uyarak söylersin.

mezhebim şafii, vehabi değilim.

kalbimi mi yarıp baktın (hadise atıftır-anlayana)

polis gibi durmadan SEN KİMSİN diyen birisinin sorularına, bu kişinin arzuları doğrultusunda cevap vermek zorunda olduğumu da kim söyledi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hadis veya ayet istedim çünkü sen ibni teymiyye hakkında ayet ve hadis istemiştin.

 

 

bu arada yamyam ve vahhabi meselesine gelince msnde yazdığın şu sözler.isteyene konuşma kaydını yollayabilirim.msnden.

 

 

" bana itiraz ettiğin ve katılmadığın şey ne ise onu söyle konuşalım..bana kim olduğumu soruyorsun.... önemi nedir bunun... yamyamım diyelim ne olacak....

almak istediğin cevap ben VEHABİYİM olsun diyelim.... VEHABİLERİ çürütmüşmü olacaksın?"

Share this post


Link to post
Share on other sites
başkalarının kusurunu araştırmak yasaklanmıştır.ve bu kusuru araştırılan kişi sahabi ise peygamberin şefaatini kaybeder.bunun savunulacak bir tarafı yoktur.peygamberin hatası meselesine gelince o hata yapmışsa da ona hatasını söyleyen ALLAH'tır.sahabi değil.eğer bununla karşılaştırıyorsan ibn-i teymiyyenin en azından peygamber olması gerekir ki bu seni de küfre sürükler.

 

Hz Ömer'in vahiye dair isabetini ve neden FARUK adını aldığını

münafıkların cenaze namazlarını kılmamak konusunda

bedir esirlerinin öldürülmesi konusunda

(Fıkhusiyre ebu ramazan el buti )

vs

Hazreti Peygambere fikrini beyan ettiğini ve bu konuda KUR'ANIN GÖRÜŞÜNE İSABET ETTİĞİNİ ve Hazreti Peygamberin hata ettiği bir meselede Ömerin isabet ettiğini de ben mi sana öğreteyim.

(müslim 5/158 -enfal 67-68)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hadis veya ayet istedim çünkü sen ibni teymiyye hakkında ayet ve hadis istemiştin.

İmam gazali hakkında ayet hadis olurmu be ilimsiz adam !

diğer türlü

İmam ibn teymiye hakkında ayet hadis olur mu?

 

ben şahsın eserinde mevzu hadis var diyorum...ve böyle avami sayılacak bir meseleyi bilmeyen de azdır.

 

oysa konu bu değil.

 

İbn Teymiyenin GÖRÜŞLERİNİN İSLAMA UYGUN OLUP OLMADIĞIYLA İLGİLİ SUNULACAK DELİL AYET VE HADİS OLMALIDIR diyorum

 

aynı şekilde İmam Gazalinin görüşleri de bu minval üzere tenkit edilebilir.

 

ben senden ibn teymiye hakkında ayet hadis getirmeni mi istedim ?

 

okuduğunu anlama sorunun var senin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...