mahlas 99 Report post Posted February 18, 2012 Hem müslüman hem laik olunur mu ? Kuran’daki hukuki emirlere şeriat denir. Miras hukuku, ceza hukuku, borçlar hukuku ve medeni hukuk vb. alanlarında düzenlemeler yapan ayetler vardır. Bu şerri düzeni sağlayan ayetler de Kuran' da geçtiği için emir sayılmaktadır. Tüm ayetler aynı derecede ehemmiyet kazanmaktadır.Bir kısmını kabul edipte bir kısmını kabul etmemek olmaz. Bir müslüman nasıl olur da Allah’ ın belirlediği kanunlar varken, insanların belirlediği kanunlara uyulması gerektiğini iddia edebilir? İnsanlar referandum yapsa, orucu ramazandan şabana alıyoruz diye karar verse, bir müslüman bunu kabul edebilir mi? Peki, Allah erkeğe 2 kadına 1 pay verin derken bir müslüman nasıl kadına da erkekle aynı pay verilmesini kabul edebilir? O miras ayeti hükümsüz müdür? Şimdi bakalım Kuran "Miras Konusunda" nasıl bir dağıtım yapmaktadır. Nisa Suresi 11. Ayet "Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır. Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir. Babalarınız var, oğullarınız var. Siz bunlardan hangisinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah'tan bir buyruğu önemseyin. Hiç kuşkusuz Allah herşeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir." Nisa Suresi 12. Ayet "Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Eğer sizin çocuğunuz yoksa bıraktığınızın dörtte biri zevcelerinizindir. Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir. Eğer miras bırakan erkek veya kadının ana-babası ve çocuğu yok da erkek kardeşi veya kız kardeşi varsa, bu kardeşlerden herbirine altıda bir düşer. Kardeşler bundan fazla ise bu takdirde onlar, yapılmış bulunan vasiyet ve borç ödendikten sonra üçte bire ortaktırlar. Kimseye zarar verilmemelidir. Allah'tan bir öneridir bu. Allah Alîm'dir, Halîm'dir." Şimdi bir de Laik sistemin getirdiği Medeni Kanundaki noktaya bakalım. Kanun No. 4721 Kabul Tarihi : 22.11.2001 BEŞİNCİ AYIRIM MAL ORTAKLIĞI D. Eşler arasındaki borçlar MADDE 276.- "Eşlerden birinin ölümü veya diğer bir mal rejiminin kabulü sebebiyle mal ortaklığının sona ermesi halinde, her eşe veya mirasçılarına ortaklık mallarının yarısı verilir." Şeriat sisteminde ve laik sistemdeki karşılaştırmaları gördünüz... Şimdi şu soruyu sorarsak; Bir insan Hem müslüman hem laik olabilir mi? Tabi ki de HAYIR. "Ya laik olacaksın ya müslüman" Kadir MISIROĞLU 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites