Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
Sign in to follow this  
Hayy bin Yakzan

Abdulhamid'i Anlamak...

Recommended Posts

Abdülhamid’i Anlamak

 

 

 

Sultan 2. Abdülhamid Han... Üç kıta yedi denizde, altı asır boyunca insanlığı gölgesinde serinletmiş Haşmetli Çınar'ın ''son padişahı''...

 

İçteki ve dıştaki çeşitli gailelere 'tek başına' direnmiş, Devlet-i Âl-i Osmaniye'nin 40 yıl daha ayakta durmasını sağlayan - 40 yıldan ne olur demeyin, bu 40 yılda Kurtuluş Savaşı'mızı veren ve Cumhuriyetimizi kuran kadrolar yetişmiştir. - padişah...

 

Aziz vatanımızı kolayca parçalayıp, afiyetle midelerine indirebileceklerini sanan, vahşi sömürgecilerin pılanlarını başlarına geçiren padişah...

 

Kadir bilmez, ekmek yedikleri kapıya ihanet eden Ermeni ve Yahudilerin tezgahlarını görüp, oyunlarını bozmuş, hamlelerine sürekli karşı hamleyle cevap vermiş olduğu için; aynı hainler tarafından kızıl sultan yaftası yapıştırılan; fakat tarih önünde beraat eden, tarihin Ulu Hakan hükmünü verdiği padişah...

 

Gözünü aziz vatanımıza dikmiş sömürgeci güçleri birbirine düşürerek, o hassas dış siyaset terazisini dengede tutmayı başaran, Alman İmparatoru'na, ''Ben siyaseti Abdülhamid'ten öğrendim.'' dedirten, vatanı kurtlara yem olmaktan kurtaran padişah. Kurtlarla dans eden padişah...

 

Asil Türk Milleti'nin yetiştirmiş olduğu en büyük mütefekkirlerden biri olan Necip Fazıl, Abdülhamid'i anlatırken, tarihe şu notu düşüyor :

''Abdülhamid'i anlamak, her şeyi anlamak olacaktır.''

 

Bu hükmü biraz olsun idrak edebilmek için Devr-i Hamidiye'ye bir göz atıyoruz...

 

Tıbbiye, mülkiye, mühendislik fakülteleri kurulmuş, hastahaneler, fabrikalar, postahaneler yaptırılmış, yurdun dört bir yanına telgıraf direkleri ve demiryolu döşenmiş.

Bilimsel araştırmalara önem verilmiş.Hatta bizzat Pastör'le beraber çalışmış araştırmacılar yurda getirilip, bakteribilim ve kuduz hastalığı enstitüleri kurulmuş. ( Abdülhamid Han Pastör'e araştırmalarında maddi destek sağlamış , onu Osmanlı Nişanı ile onurlandırmıştır.)

Hülasa vatan bir baştan diğerine mamur edilmiş...

 

Abdülhamid'i anlamak, vatanın çete tarzı oluşumlarla elde silahla değil, eğitim-öğretimle, irfanla, fikir çilesiyle, araştırma gayretiyle kurtulacağını, ilerleyeceğini anlamak olacaktır.

 

Abdülhamid, temiz ve sade bir Türkçe öğretimine dikkat etmiş, yabancı isimli işyerlerine izin vermemiş, dil kirliliğine geçit vermemiştir.

 

Abdülhamid'i anlamak, - hele de çarşı pazarda dolaşırken, Türkiye'de olduğumuz hakkında şüpheye düştüğümüz bugünkü ahvalde - Türkçenin kültürel hayatımızdaki yerini , Türkçeye karşı sorumluluklarımız olduğunu anlamak olacaktır.

 

Abdülhamid bütün dünyayı sömürüp, mankurtlaştırmak isteyen zihniyete karşı, İslam Âleminin birlik olmasının ne kadar önemli olduğunu biliyordu. Dünyanın dört bir yanındaki Müslümanlarla çok yakından ilgileniyor, sorunlarını kendi sorunları kabul ediyor, onlarla gönül bağı oluşturmaya çalışıyordu.

 

Abdülhamid'i anlamak, bizleri '' Ey Müslümanlar, birbirinizi girmeyin, sonra kalplerinize meskenet, korku, acz çöker de devletiniz, gücünüz, kuvvetiniz elden gider ! '' diyerek uyaran ayet-i kerimeninin sırrını, bu ilahi hitabın hikmetini anlamak olacaktır.

 

Abdülhamid kendisine ' Daha ne kadar Ermeni öldüreceksiniz '' diye hesap sormaya kalkışacak kadar cüretkar , küstah İngiliz Sefirine, '' Falan gün falan saatte, Karadeniz'in falan noktasında, karaya, Ermenileri Türklere karşı silahlandırmak için şu kadar sandık malzeme çıkaran ve komitacılara teslim eden İngiliz gemisinde Türk başında kaç tane silah varsa, o kadar Ermeni öldüreceğiz. '' cevabını verebilecek kadar olaylara hakim, vatan üzerinde oynanan oyunlardan haberdardır.

O mükemmel bir haber alma teşkilatı kurmuş, sürekli olarak dünyanın neresinde ne olup bittiğini adım adım takip etmiştir.

 

Abdülhamid'i anlamak, kurtlar sofrasında yem olmaktan kurtulmayı öğrenmek, hayatta kalabilmek için olayları izleyen değil olaylara yön verici olmanın ve dünya siyasetinde etkin görev almanın gerekliliğini anlamak olacaktır.

 

Abdülhamid artık iyice yaşlanmış olan devlet bünyesinde yeni atılımlarda bulunup, değişikliklere giderken, özün korunmasına, bize ait değerlerin yıpranmamasına azami dikkat ve özen sarfetmiştir.

 

Abdülhamid'i anlamak, devamlı yenilenme gerektiren bu dünyada teknik ve bilimsel olarak sürekli yol alırken, kendi öz değerlerine sahip çıkmanın zaruriyetini, zaten bu yenilenme hareketlerinin özümüzün bize yüklediği sorumluluklar olduğunu anlamak olacaktır.

 

Abdülhamid kendisine, yönetim düzenine, ata yadigarı devletine karşı sürekli saldırı halinde bulunan, bıkmadan usanmadan kendisiyle uğraşan hatta çoğu kez işi hakaret ve iftira boyutuna getiren ve sonunda kendisiyle birlikte bir ülkeyi yıkan, milleti acz ve fakirliğe sürükleyen aymazlara bile asla diş bilememiş, düşmanlık gütmemiştir. Hiç bir siyasi idam kararının altına imzasını koymamış, bu kararları çoğu kez maaşlı sürgüne çevirmiştir. O'nun babacan yüreği sürekli olarak onları evladı bilmiş, hain olacaklarına asla ihtimal vermeyip , onların tutumlarını cahillik ve gençlik heyecanlarına vermiş ve onları affetmiştir.

 

Abdülhamid'i anlamak, en ufak fikir ayrılıklarında bile hemen bölünüp kamplaşan bizler için , hoşgörülü olmanın önemini, vatanın ilerlemesinin, bizlerin bir ortak paydada buluşup millet olduğumuz bilincini kaybetmeden beraber çalışmamıza bağlı olduğunu anlamak olacaktır...

 

Hal böyle iken, Üstad'a bir kez daha kulak verelim :

 

ABDÜLHAMİD'İ ANLAMAK HERŞEYİ ANLAMAK OLACAKTIR...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...