Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
Sign in to follow this  
SİDOMA

Dünyaya Küsmek Ne Demektir?

Recommended Posts

Dünyaya küsmek ne demektir?

 

 

Eskiler, "bir lokma, bir hırka" demişler, adeta fakirliği yüceltmişler; sanki dünyayı terk etmişler. Bunların aslı esası nedir?

Allah, insan için gerekli olan her şeyi yaratmış, ondan sonra Âdem aleyhisselamı dünya sarayına göndermiş. Demek ki her şey insan için...

 

Aradan asırlar geçmiş, insanların anlayışı değişmiş. Böylece gayrimüslimler, Allah'ın nimetlerinden daha fazla faydalanırken, Müslümanlar bu hususta geri kalmış.

 

İslamiyet'te fakirlik övülmemiştir. Tam tersine bir hadis-i şerifte, mealen buyruluyor ki: "Fakirlik neredeyse küfre denk oluyordu."

 

Peygamberimizin ve sahabenin hayatından anladığımıza göre, Müslümanlar para kazanacak, fakat zengin olmayacak. Yani Müslüman, bencillikten kurtularak, akrabalarına, komşularına, milletine yardımcı olmaya çalışmalıdır.

 

Peygamberimiz çok zengindi. Nasıl zengindi? İstese, Uhud Dağı altın olurdu. Amma o istemedi.

 

Sevad-ı azama ittiba etmek lazım. Sevad-ı azam, insanların ekserisidir. Çoğu insan açken, lezzet peşinde koşmak bana göre yanlıştır. Baklava yiyelim, döner yiyelim, pirzola yiyelim... Böyle olmaz. Bir arkadaş her gün köfte, pirzola yerdi. Ona dedim ki, "Sence herkes her gün pirzola yiyebiliyor mu?" "Hayır." dedi. "O zaman sen de yeme." dedim. "Ne niyeyim?" dedi, "peynir, zeytin, ekmek" dedim.

 

Bir Müslüman'ın işi, ticareti İslam'a uygunsa bu ehl-i dünya değil, ehl-i diyanettir. Namaz kılan müminin yaptığı helal işlerin bütünü ibadettir.

 

Burada önemli olan husus şudur; Müslüman para, mevki kazanacağım diye dinini öğrenmeyi, ibadetlerini ihmal etmemeli. Hırs ile kaymamalı; yaptığı iş ona Allah'ı unutturmamalı.

 

Dünya sebepler âlemidir; çalışan kazanır, Müslüman olup olmamak fark etmez.

 

Dünya hayatı denince aklımıza haram-helal ayırmadan yaşamak gelir. Ahiret hayatı denince de haramlardan kaçmak, helalleri gücü yettiği kadar yaşamak gelir. Ahiretteki ebedi saadet, dünyada temin edildiğinden iki âlem bütünleşir.

 

Allah dünyayı hiç kimseye cehennem etmez. Dünyayı cehennem eden, tembellik, cehalet, beceriksizlik, zevke ve menfaate düşkünlüktür.

 

Bunun için "dünyaya küsmeyi" haramlardan uzaklaşmak şeklinde ele alıyoruz.

 

"Bir kısım veliler veya ileri derecede hassas Müslümanlar, helallerin de çoğunu terk etmişlerdir." diyorlar.

 

Allah'ı daha çok hatırlamak, O'nun hâkimiyetini her an hissetmek ve gaflete düşmemek için böyle bir şeyi tercih edebilirler. Çünkü insan için düşüşün de yükselişin de sınırı yoktur.

 

Zengin olan, rahat bir hayat yaşayan Müslümanların düşmanla mücadele kabiliyeti kalmaz, düşman galip gelir. O zaman, her şey düşmanın insafına kalır ki, onda da insaf yoktur.

 

İnsan dünyaya İslam'ı yaşamak için gelmiştir. İslamiyet ise dünyayı ve ahireti cennet eder. Bu sırrı kaçıran Müslüman, ebedi hüsrana düşer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu Hekimoğlumudur nedir İbrahim Edhem Kuddise Sirruh hazretlerinede aynı konuda bir kitabında laf etmişti.O hadis-i şerif fakirlerin isyan ettmesinin kötülüğünü bildirmektedir.Yoksa bu adamın dedikleriyle alakası yoktur.Öyle olsa Hz.Ali radıyallahu Teala ANh niye vafat ettiğinde malı ipotekliydi?Niye Ehl-i Beytin Aleyhimurrıdvan lokmaları azdı?Bu ve bunun gibi düşünenler modernize tarikat liderleri dünyevi tasavvuf anlayışlıların bağlılarının hallerini görüyoruz.Biz yazarın bir sözü var:Herkes Hz.Osman radıyallahu Teala Anh olamaz.İşte sır bu.Dünya malı olupta onun zevkinden sevgisinden herkes kurtulamaz.Herkesin harcı değil bu.Kimisine tac-u tahtı mal-ı dünyayı terk etmek GEREKtir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bu Hekimoğlumudur nedir İbrahim Edhem Kuddise Sirruh hazretlerinede aynı konuda bir kitabında laf etmişti.O hadis-i şerif fakirlerin isyan ettmesinin kötülüğünü bildirmektedir.Yoksa bu adamın dedikleriyle alakası yoktur.Öyle olsa Hz.Ali radıyallahu Teala ANh niye vafat ettiğinde malı ipotekliydi?Niye Ehl-i Beytin Aleyhimurrıdvan lokmaları azdı?Bu ve bunun gibi düşünenler modernize tarikat liderleri dünyevi tasavvuf anlayışlıların bağlılarının hallerini görüyoruz.Biz yazarın bir sözü var:Herkes Hz.Osman radıyallahu Teala Anh olamaz.İşte sır bu.Dünya malı olupta onun zevkinden sevgisinden herkes kurtulamaz.Herkesin harcı değil bu.Kimisine tac-u tahtı mal-ı dünyayı terk etmek GEREKtir.

 

Peygamber Efendimiz'in "Fakrim fahrimdir" dediğini okumuştum. Bu noktada gerçekten tutarsız olmuş. Fakat yazının geri kalanından anladığım kadarıyla, temelde şu düşünceye karşı olduğu için yazmış olabilir diye düşünüyorum: Bazı insanlar, nasılsa fakirlik İslam'da övülmüştür diyerek gayret etmeyip işi tembelliğe vuruyorlar. Fakat "Zengin müslüman fakir müslümandan hayırlıdır" hadisini unutuyorlar. Halbuki bu kapitalist ve materyalist dünyada kalben fakir olup pratikte para ve para odaklı güçleri kontrol edebilecek kıvamda olmalıyız şeklinde düşünmüş olabilir.

 

Konuyla alakasız olacak şekilde şunu da söylemek isterim. Keşke yahudilerin sahip olduğu şirketler, servet, Hz Osman ruhlu müslüman kardeşlerimizde de olsaydı da en azından israil karşısında İslam alemi olarak bu kadar pısırık kalmasaydık. Bu öyle bi çift kanat ki biri olmadan diğeri hiçbir işe yaramıyor ne yazık ki. İşte Arap yarımadası. Belki 10 adet Türkiye kurabilirler ama olaylar karşısında Türkiye'nin onda biri kadar olamadılar. Ve Türkiye daha güçlü bir ekonomiye, kendi sanayi ve teknolojisine sahip olabilseydi bulunduğu konumu çok daha etkileyici bir biçimde kullanabilir, belki İsrail için caydırıcı bir güç olabilirdi.

 

Ne diyelim, Allah bizi Efendimiz'in ahlakıyla donanmış güçlü müslümanlar eylesin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beyefendi sizde yaptınız yapacağınızı, efendimiz hayırlı diyor ama ne konuda? hangi konuda? İlk asır sufilerinin hepsi saftı, bu hadisi bilmiyorlardı naislami bir şekilde dağları yurt edinmişlerdi? bu mu çıkıyor?Bir Evliyanın dediği gibi ne Hadis-i Şerifleri ne Kur'an-ı Kerimi biz anlıyamayız.Belki biz BİZ olmadan anlıyamayız.Örnek vermek gerekirse Boğa Burcuyla ilgili bir hadisi kafirler başka akılcı müslümanlar başka yorumluyor be adam aç o asır alimleri nasıl yorumlamış,meğerse 12 takım yıldızından boğaya mensub zamanı kastediyormuş hadis-i şerif.Öncelikle bu tasavvuftaki terk-i dünyayı anlamak için sitede mevcud olan İbrahim bin Edhem Kuddise Sirruhun Üstad tarafından tiyatro şeklinde anlatılmış hayatını okumalısınız, orada o Sultanken onla konuşan dervişlerin sözlerini okumalısınız.Bu hekimoğlu denen adam o düşünceye karşı olması için, o düşünceden kişilerin yaşıyor olması gerek.Ama gel görki tam tersi.Zaten birkaç din Cahili Alim(!) yüzünden dünya sevgisi zehri her yerde dolanıyor.Ha diyelim madem böyle bir düşünce var(ki yok) o düşünceyi bertaraf etmek için kitabında koskoca İbrahim bin Edhem'e Kuddise Sirruh ve dolayısıyla onun meşrebindeki Horasan sufilerine küçümseyici söz söylemeğe değer miydi?Hakk Teala Müstehakını versin artık bu adamın....

Share this post


Link to post
Share on other sites

:sticky:

ben hekimoğlunun bazı fikirlerini beğendiğim için hüsn-ü zan yapmaya çalışıyorum aslında. Kendisini çok fazla takip etmediğim için olumsuz bi eleştiri yapmak istememiştim. Ama ehl-i kalender kardeşim, iyi niyetime güvendiğinizi düşünerek "zengin müslüman fakir müslümandan hayırlıdır" hadisini nasıl anladığınızı ya da nasıl anlaşılması gerektiğini paylaşabilir misiniz? Çünkü ben bu zamana kadar onu direk cümleden çıkan anlamıyla anlardım. Yani hani müslüman ekonomik olarak kuvvetli olsun, nağmerde muhtaç olmasın, gibi. yani hem muhtaç olmayacak, hem de yeri geldiğinde tüm varlığını Allah'ın rızasını kazanacak şekilde sadaka etmesini bilecek. Bu konuda yorumunuzu dinlemek isterim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu hadisi Herkes Hz. Osman-ı Zünnureyn Radıyallahu Teala Anh olamaz sözü açıklıyordur umarım, birde Tasavvuf ehli alimlerin kitaplarınada bakmak lazım.Mektubat-ı Rabbanide Kuddise Sirruh Efendimizin Aleyhi ve Alihisselam Eshabının fakirlerini vesile ederek dua ettiği yazmaktadır.Örneği şöyle vereyim.Şimdi siz zenginsiniz,öyle paranız varki her meyveden dünyanın her lezzetinden tadacak gücünüz var, yasak olanlarından bile.Böyle iken dünya sevgisini kalpten atmak mı kolaydır yoksa terk-i dünyayı zahire uygulayarak atmak mı kolaydır?Bazen böyle nefsi öldürme yoluyla daha kolay varılır.Herkes ilk başta tazkiye yoluyla nefsini törpüleyemez, kimisine öldürme yoluyla yapması gerektir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...