kosem 21 Report post Posted March 8, 2010 NEDEN NECİP FAZIL ???BİR ÇOK YAZAR,ŞAİR YA DA FİKİR ADAMI VARKEN NEDEN NFK ,ÇOĞU KESİM ÖZELLİKLE MUHAFAZAKAR VE GENÇ KESİM ARASINDA EN ÇOK TUTULAN İSİM NECİP FAZILDIR SANIYORUM BU AŞIRI SEMPATİZANLIK TEK BİR SEBEBE BAĞLI DEĞİL ÜSTAD DA CAM AMA ELMAS CİNSİNDEN :tek_dis: BİR ÇOK ÖZELLİĞİ VAR YANİ:shiny: BİZ İNSANLAR GENELLİKLE KENDİMİZDEN BİŞEYLER BULDUĞUMUZ YA DA BİZDE OLMAYAN AMA GIBTA ETTİĞİMİZ HASLETLERİ SEVRİZ PEKİ SİZİN NECİP FAZILLA BAĞDAŞTIRAN YA DA GIPTA ETTİĞİNİZ ÖZELLİĞİ NEDİR??? (TABİ ÇOK BİLİNDİK BİR BAŞLIK OLDU BELKİ MUHTEVASI AÇISINDAN BENZERİ KONU AÇILMIŞTIR ÇOK BİLGİM YOK O ZAMAN BAŞLIK DÜZELTİLEBİLİR VEYA KALDIRILABİLİR TABİ B) ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
yunuscoskun 4 Report post Posted March 8, 2010 Efendim bu soruya namütenahi islam aleminde günümüze bakıldığı zaman Üstad gibi tüm özellikleri tek bünyede toplayan bir şahıs var mı ? Şair , fikir adamı , aksiyoner vs. vs. özellikleri saymakla bitmez fakat bunlardan ziyade bir şey vardı.... Bir çok müslümanda olmayan bir özellik... İhlas... Ateşlerin yüzü yaladığı bir anda ateş onu yakmaya geldiği anda ateşe yürüyen ve o ateşi söndüren birisi... Ne ateşten taraf olan bir karga oldu nede ateşten korkan bir mecusi... O bir müslümandı... Ve benim babam... Manevi babam canımda canım vatanımda vatanım demenin ne idüğünü ve nasılını anlatan bir insan... Bana değer veren benim önemli olduğumu belirten bir yüce... Herşeyden ziyade neden mi Necip fazıl... Çünkü o ''ALLAH'' dedi... Bu kafi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kureyşi 61 Report post Posted March 8, 2010 Kimlik Müslümanlığının bile olmasının istenmediği bir dönemde, tarikat ahlakını ve mürşide bağlanmanın aşkını yaşayarak; zincirleri biner biner kırdığı için... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kurşunkalem 56 Report post Posted March 8, 2010 Aklın; nerede, nasıl, ne için ,ne ile kullanıldığını anlatan bir başkası varsa ben onada tabi olurum :tek_dis: Müthiş zeka,müthiş kavrama kaabiliyeti .müthiş teşhisler vs.. İtiraf etmek gerekirse,bazen köşeye sıkıştığım anlar oluyor,o an da Üstad'ın bir iki satırını okumak kendimi toparlamama vesile oluyor.. Böyle bir insanı hayatta iken tanımak bana nasip olmadı,lakin ölmeyen mehasinlerini hâlâ O yaşıyor gibi benimsemek bana yetiyor. Bir nevi rehber de diyebilirim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rönesans 2 Report post Posted March 8, 2010 Hasta adamın hastalığını doğru teşhis edip reçetesini bizlere verdiği için... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cihandar 85 Report post Posted March 8, 2010 Üstad ayırmaz, birleştirir. Küfrün tek millet olduğunu ümmet olarak bizimde tek millet olmamız gerektiğinden yakınır. Fikri olmayan, olsada söyleyemeyen kısaca fikir yoksunu, sünepe müslümanı sevmez, hep ulvi hakikatin enginliğine koşmaya davet eder. Herşeye kolay kolay beğenmeyen bir yapısı vardır, lakin kuru bir beğenmemezlik değildir bu, kendisi daha iyisini söyler ya da yapar. Şiirlerindeki muhteva bir yana görsellik, akıcılık gibi göze ve kulağa hitap eden yönleriyle bile en uyuz adamı bile etkileyip, şiirler yazdırtabilir. Birde son olarak, Edebiyatçı diye bildiğimiz, vatan şairi diye nam salmış, bize 'adam' diye yutturulmaya çalışılan fikir fahişelerini -çok şükür- üstan vesilesiyle tanıdıkta, kimin ne mal olduğunu az çok görebildik. Allah Üstad'dan razı olsun. Sizdende. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kosem 21 Report post Posted March 10, 2010 NEDEN NECİP FAZIL???? DERİN,DERİN BAKIŞLARI ÖYLE YÜZEYSEL DERİN Kİ, HEM BATININDAKİ HEMDE ZAHİRİNDEKİ;ALLAH LAFZINI GÖRMENİZ İÇİN FAZLA NAZAR ETMENİZE BİLE HACET YOKTUR... VESSELAM... Quote Share this post Link to post Share on other sites
rabia BDG 18 Report post Posted March 10, 2010 O vakte kadar tahayyülünü dahi kuramadığımız bir düşünce sistemini aksiyon hamlesiyle bütünleştirmiştir, ortalığa hakim sürüye galip cüce şahsiyet/sizlere karşı hep Hakk'ı savunmuş, düşmanlarını yıldırmış, CHP zihniyetine- "boyalı basın" diye tâbir ettiği medyaya karşı mücadele etmiş, bu mücadele de hapislere düşmüştür.. Davayı bugünlere taşıyacak olan gençleri yönlendirmiş, dağınık hâlimize bir rota tayin etmiş /sistemli ilerlememize vesile olmuştur... En önemlisi ise, Üstad, tek parti döneminde Matbuat Umum Müdürü imzasıyla bir genelge yayınlanarak resmen "Allah ve ahlaktan bahsetmenin yasak" sayıldığı bir ortamda hakkı tebliğ etmiştir.. "Allah" demiştir, cesurca,keskin bir tavır ile kalemi hep O'nun rızasına yönelmiştir.. Kendisi şair ve tiyatro yazarı olarak her türlü resmi desteğe ve iki yüksek okulda hocalık imkânına sahipken, o halka zulmeden bir sistemin okul kitaplarına girmeyi önemsemeyerek, zindanlara düşmeyi tercih etmiş, geçici zevkleri elinin tersiyle çevirmiş ,sadece hakkı söylemiştir.. Ah Üstad'ım.. Rabbim senden razı olsun.. ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
müznib 84 Report post Posted March 10, 2010 Neden N.Fazıl ? Soru okadar manidar ki vereceğim cevap sönük kalacak ama yinede kısaca yazmak isterim... Efendim Üstad daki Cemiyet (Ümmet) kaygısı, tasası, endişesi okadar fevkaledenin fevkinde ki bu mazlum millet bir buhranın eşiğinde inim inim inletilirken N.Fazıl şairden öte yada fikir adamlığından öte irşad sembolu olmuşturda ondan N.Fazıl... Bugün küfrün belini kırmışsak yada küfrü bertaraf etmeye başlamışsak Üstadın katkısı çok büyük... Ver cüceye onun olsun şairlik; Şimdi gözüm büyük sanatkârlıkta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nameless 53 Report post Posted March 10, 2010 Davasını bu kadar yürekli omuzlayan bir kişilik olmasıydı Necip Fazıl'da beni ilk etkileyen...Çocuk denilecek aklımla onun şiirlerinde bunu seziyordum... Şimdi daha büyük düşünebiliyorum...Bir insana böyle bir yetenek verilecek ve bunu Allah yolunda en güzel,en hakiki biçimde ortaya koyacak...Onun diyalektiğinde hiç bir eksiklik, yoktu sadece karşısındaki insanlar nasipsizdiler...Ben bu insanın şiirlerini okurken "Bu cümleler bir insanın gerçek manada kendi başına yazabileceği cümleler değil,Ama Allah kendisine tam itikad edeni işte böyle lütfuna mazhar ediyor.Bir çok insanın ağız dolusu laflarla ifade edemeyeceği anlamları iki cümleye yükleyen insan...Bu O'nun Allah tarafından seçilmiş olduğunun bariz göstergesidir....Benim "Neden Necip Fazıl" sorumun cevabı da budur... Quote Share this post Link to post Share on other sites
üçtuğ 0 Report post Posted March 10, 2010 Davasını bu kadar yürekli omuzlayan bir kişilik olmasıydı Necip Fazıl'da beni ilk etkileyen...Çocuk denilecek aklımla onun şiirlerinde bunu seziyordum... Şimdi daha büyük düşünebiliyorum...Bir insana böyle bir yetenek verilecek ve bunu Allah yolunda en güzel,en hakiki biçimde ortaya koyacak...Onun diyalektiğinde hiç bir eksiklik, yoktu sadece karşısındaki insanlar nasipsizdiler...Ben bu insanın şiirlerini okurken "Bu cümleler bir insanın gerçek manada kendi başına yazabileceği cümleler değil,Ama Allah kendisine tam itikad edeni işte böyle lütfuna mazhar ediyor.Bir çok insanın ağız dolusu laflarla ifade edemeyeceği anlamları iki cümleye yükleyen insan...Bu O'nun Allah tarafından seçilmiş olduğunun bariz göstergesidir....Benim "Neden Necip Fazıl" sorumun cevabı da budur... dunyada kaç tane ideoloji var. yada şu anda bizim tüm ihtıyacımız fikir olarak ne millet olarak .üsdat 400 yıllk bır hasretden sonra gelmıs bır mütefekkir .ümmetin de ihticacı bu . şair falan degil o tür vasıflar bence onun büyük dogu ıdolocyasını golgelıyor Quote Share this post Link to post Share on other sites
nameless 53 Report post Posted March 10, 2010 dunyada kaç tane ideoloji var. yada şu anda bizim tüm ihtıyacımız fikir olarak ne millet olarak .üsdat 400 yıllk bır hasretden sonra gelmıs bır mütefekkir .ümmetin de ihticacı bu . şair falan degil o tür vasıflar bence onun büyük dogu ıdolocyasını golgelıyor Ben onun ideolocyasını en güzel şekilde savunan bir insan olduğundan bahsettim zaten..Bunu da fikirleriyle beyan etti..Ama bu beyan yazı,şiir,tiaytro,vecibeler şeklinde bize ulaştı...Onun fikir adamlığı kadar şairliğini de göz önünde tutarım..Şiirin yazdığı kitaplardan farkı şiirin edebi yapısıdır..Şiir onun fikirlerini ortaya koyma şekillerinden dahiyane bir şekildir...Neden onu şiirllerini ve şairliğini göz önünde bulundurarak bir muhasebe yapmayayım ki.Üstad şiirlerini sırf kafiye olsun kulağa hoş gelsin diye yazmadı ki ben de onları dikkete almayayım Aynı şekilde ben de onun şiirlerinin biçimine vurulmadım...Büyük Doğu ve güttüğü diğer bütün davalar da şiirlerinde de aşikarane bulabiliyoruz..Ve ben bu pencereden bakıyorum..Aramızdaki tek fark budur... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kalemdar 293 Report post Posted March 10, 2010 ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
üçtuğ 0 Report post Posted March 13, 2010 Ben onun ideolocyasını en güzel şekilde savunan bir insan olduğundan bahsettim zaten..Bunu da fikirleriyle beyan etti..Ama bu beyan yazı,şiir,tiaytro,vecibeler şeklinde bize ulaştı...Onun fikir adamlığı kadar şairliğini de göz önünde tutarım..Şiirin yazdığı kitaplardan farkı şiirin edebi yapısıdır..Şiir onun fikirlerini ortaya koyma şekillerinden dahiyane bir şekildir...Neden onu şiirllerini ve şairliğini göz önünde bulundurarak bir muhasebe yapmayayım ki.Üstad şiirlerini sırf kafiye olsun kulağa hoş gelsin diye yazmadı ki ben de onları dikkete almayayım Aynı şekilde ben de onun şiirlerinin biçimine vurulmadım...Büyük Doğu ve güttüğü diğer bütün davalar da şiirlerinde de aşikarane bulabiliyoruz..Ve ben bu pencereden bakıyorum..Aramızdaki tek fark budur...evet fark burada misal olarak hz mevlanayada sair gıbı bakanların yuzyıllar sonra onu raks yaparak anması mevlevılıgın aslımıdır acaba dıye dusunmek lazım bırde. sızın üsdat sevgınızın şeklını yargıladıgımdan degıl sozlerım ama benım gorusum ınandıgım bır ıdeojının mutefekkırıne sair demek yada onu bu yonuyle degerlendırmemek ona verdıgım degerın hassasıyetındendır.zaman gectıkce bızım olan her degerın bır baskası tarafından teker teker sulandırılıp zamanla aslından koptugu gıbı ,yıllar sonra farklı farklı büyükdogucular görmek istemeyisimdendir .korkarım bu da başlamış... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nameless 53 Report post Posted March 13, 2010 evet fark burada misal olarak hz mevlanayada sair gıbı bakanların yuzyıllar sonra onu raks yaparak anması mevlevılıgın aslımıdır acaba dıye dusunmek lazım bırde. sızın üsdat sevgınızın şeklını yargıladıgımdan degıl sozlerım ama benım gorusum ınandıgım bır ıdeojının mutefekkırıne sair demek yada onu bu yonuyle degerlendırmemek ona verdıgım degerın hassasıyetındendır.zaman gectıkce bızım olan her degerın bır baskası tarafından teker teker sulandırılıp zamanla aslından koptugu gıbı ,yıllar sonra farklı farklı büyükdogucular görmek istemeyisimdendir .korkarım bu da başlamış... Bir önceki yorumda aslında ne demek istediğimi tam olarak anlattığıma inanıyorum ama demek ki ve ne yazık ki tam olarak anlaşılamamışım... Eeee insanların idrak yeteneklerini ve kişisel görüşleri değiştirebilme salahiyetim yok, saygı duyarım ancak... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kosem 21 Report post Posted March 13, 2010 sakin :tek_dis: noluyo yahu mcht abi için gücün eleştirmek haa:P laf yok hüzün kardeşime :shiny: Quote Share this post Link to post Share on other sites
üçtuğ 0 Report post Posted March 14, 2010 sakin :) noluyo yahu mcht abi için gücün eleştirmek haa:P laf yok hüzün kardeşime :) cümleni tam anlamadım ama madem sen aradasın eyvallah ıhvan kardesim Quote Share this post Link to post Share on other sites
nameless 53 Report post Posted March 14, 2010 sakin :D noluyo yahu mcht abi için gücün eleştirmek haa:P laf yok hüzün kardeşime :D Teşekkür ederim Büşra kerdeşim sen araya girmesen... :) Şaka tabii ki ben alınmıyorum,farklılıklarımız zenginliklerimizdir.. :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
kosem 21 Report post Posted March 14, 2010 mcht abi kötü bişey dmedim merak etme :) ikinizde çok değerli insanlarsınız ama işte forum psikolojısı farklı lanse ediyor :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
üçtuğ 0 Report post Posted March 14, 2010 cümleni tam anlamadım ama madem sen aradasın eyvallah ıhvan kardesim " ver cüceye onun olsun sairlik şimdi gözüm büyük sanatkarlıkda" madem aradasın sana yazayım dedım :) "üstün çile dev gibi geldi çattı birden! tos!! sen cüce sanatkarlık ,sana büsbütün paydos" Quote Share this post Link to post Share on other sites
nameless 53 Report post Posted March 14, 2010 "ver cüceye onun olsun sairlik şimdi gözüm büyük sanatkarlıkda" madem aradasın sana yazayım dedım :) "üstün çile dev gibi geldi çattı birden! tos!! sen cüce sanatkarlık ,sana büsbütün paydos" Evet aracı olmadan da söz yerine ulaştı ama Üstad dikkat ederseniz bunu da bir şiirle yazmış...Ama anlatmak istediğimi yine ve yine anlatamayacağıma eminim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
üçtuğ 0 Report post Posted March 14, 2010 "ver cüceye onun olsun sairlik şimdi gözüm büyük sanatkarlıkda" madem aradasın sana yazayım dedım :) "üstün çile dev gibi geldi çattı birden! tos!! sen cüce sanatkarlık ,sana büsbütün paydos" farklılık olsun diye yazdım çatal kardeş zenginleselim dimi Quote Share this post Link to post Share on other sites
nameless 53 Report post Posted March 14, 2010 farklılık olsun diye yazdım çatal kardeş zenginleselim dimi Neyse galiba fazla zenginlik göz çıkaracak gibi ...Ayrıca çatal kelimesinin maksadını anlayamadım..Açıklığa kavuşturursanız memnun olurum malum iki ucu açık bir kavram... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nameless 53 Report post Posted March 14, 2010 farklılık olsun diye yazdım çatal kardeş zenginleselim dimi Ettekrarü ahsen velev kane yüz seksen sözünden esinlenerek mi iki defa yazdınız acaba... Quote Share this post Link to post Share on other sites
üçtuğ 0 Report post Posted March 14, 2010 Ettekrarü ahsen velev kane yüz seksen sözünden esinlenerek mi iki defa yazdınız acaba... yok tekrarlamakla anlaşacagımızı sanmıyorum net in azizligi Quote Share this post Link to post Share on other sites