omowale 8 Report post Posted December 17, 2011 Quote Share this post Link to post Share on other sites
omowale 8 Report post Posted December 17, 2011 Quote Share this post Link to post Share on other sites
omowale 8 Report post Posted December 17, 2011 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
adıgüzel 49 Report post Posted December 18, 2011 Cahilliğime ver lütfen. Resimlerde anlatılmak, vurgulanmak istenen ana temayı da açıklarsanız çok sevinirim. Rica ediyorum. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gulbeyaz3424 78 Report post Posted December 18, 2011 Bu resimdeki çocuğun yüzüne bakarsanız insan oğunun yüzündeki çaresizliği anlatmaktadır.Aynı zamanda da hiçlik ön plandadır.Yüzdeki mimikler nasıl bir boşluk içinde olduğunun göstergesi.Can yanması değil düşündüren şey.Çaresizliğinin nereye varacağı.Socunu ne olursa olsun insanoğlunun yaşadığı çözümsüzlük var yüzünde... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gulbeyaz3424 78 Report post Posted December 18, 2011 :Esasen bu resimlerin 3 ünün de vermek istediği mesaj aynı.İnsanın çaresizlik karşısındaki davranışları anlatılıyor.Bir nevşi sışavurum.Çocuk bakışlarıyla anlatmış.O kalem ve el de çaresizliğini dışavururken "Benim için tek çıkar yok"mesajı verilmek istenmiş.Son olarak o boş oda da çaresizlikte düşülen boşluğu anlatmış işte bu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ebkem 89 Report post Posted December 18, 2011 Bir mecliste bir şiir üzerine müzakere ediliyormuş. Her bir kafadan bir ses çıkıyormuş, şair bunu demek istedi şair şunu demek istedi. Neredeyse birbirine gireceklermiş. Tam da şair aynı mecliste köşede pturuyormuş, kalkmış demiş ki; _Hiç birini demek istemedim. Sanat izafidir. Ben başka anlarım, o değişik anlar. Kalkıp de ressam, şair bunu demek istemiştir demek olayı dar çerçeveye hapsetmek olur. Sanat, anlatılmaz hissedilir diye bir beylik laf edeyim hadi. :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
muhalif 48 Report post Posted February 24, 2012 Mihrab, 1901 Tuval / Yağlıboya 210 x 108 cm. Özel Koleksiyon Osman Hamdi Bey’in belki de üzerinde en çok tartışılan resimlerinden biridir “Mihrap”. Gerek döneminde gerekse döneminden neredeyse 100 yıl sonra sergilendiğinde eleştirilerin hedefi olmuş ve sadece eleştirilmekle de kalmayıp saldırılara dahi hedef olmuştur? O halde “Mihrab”ı bu kadar eleştirel kılan nedir ya da bir başka deyişle “Mihrab”ın bu denli tepki çekmesinin nedeni ne olabilir? Edhem Eldem, Emine Fetvacı’nın An Orientalist Reconsidered: Osman Hamdi adlı yüksek lisans tezinde (Williams College, 1996, s.12-14.) Osman Hamdi Bey için yapılan Oryantalist “suçlaması”nı reddettiğini ve bunun yerine İpek Aksüğür Duben’in “reformist” yorumuna benzer bir misyon/mesaj varlığından bahsettiğini belirtir. (Edhem Eldem, “Osman Hamdi Bey ve Oryntalizm”, Dipnot, S.2, Kış-Bahar 2004, s.41.) Yine Fetvacı’ya göre, bu mesaj yüklemesinin asıl örneğini teşkil eden tablo, bir rahleye oturmuş, ayaklarının dibine de dini içeriklerin kitapların düzensizce atılmış olduğu bir kadını tasvir eden “Mihrab” adlı eserdir. Fetvacı, “Mihrab”ın bir isyan mesajı ilettiği görüşündedir. Kadını ezen geleneksel ve dogmatik baskılara karşı başkaldırıyı simgelemekte, Osmanlı tolumunun Batılılaşma/Modernleşme kavgası içinde kadının statüsüne atfedilen önemin bir yansımasını oluşturmaktadır. (Fetvacı’dan aktaran Edhem Eldem, a.g.m., s.42.) Edhem Eldem, Emine Fetvacı’nın yorumuna katılarak, Osman Hamdi Bey’in bu tablosunda, belirgin bir şekilde kadın ile İslam-veya genel anlamda din- arasında bir çatışmaya atıfta bulunduğunu ve bu çatışmada kadından veya kadının özgürleşmesinden yana bir tavır sergilediğini belirtir. Ancak yine de “Mihrab”da özgürleşmeye bir mani olarak algılanarak simgesel olarak da olsa yere atılan ve ayaklar altına alınan dini içerikli kitapların bir hocanın elinde ya da bir rahle üzerinde yer alması durumunda nasıl algılanması gerektiği konusuna dikkati çeker. (Edhem Eldem, “Osman Hamdi Bey ve Oryntalizm”, Dipnot, S.2, Kış-Bahar 2004, s.52.) Daha önce de bir kaç kez tekrarlamış olduğumuz Vasıf Kortun’un “entelektüel şizofreni” tabirinin burada bir kez daha devreye girdiği görülebilmektedir. “Mihrab” a ilişkin olarak Haşim Nur Gürel ise, bu resimde Osman Hamdi Bey’in kadın ve kitap temalarını çakıştırdığını ve ağırlığı kadından, tenden, dünyevi olandan yana koyduğu yorumunu yapar. Yine Haşim Nur Gürel’e göre, ressam bu yapıtıyla 20. yüzyılı, kadınların öneminin artacağı bir çağı karşılamaktadır. (“Osman Hamdi Bey ve İkonografisi”), www.sanalmuze.org) Kompozisyonun sol yanında yer alan tek şamdan ve devasa mum ise, Haşim Nur Gürel’e göre Freudian cinsel yorumları akla getirmekte, (eş deyişle fallik objeler olarak görülebilmekte) önde yer alan buhurdandan yayılan dumanlar ise, uhrevi dünyanın karşı kutbunu oluşturmaktadır. Kompozisyon hangi açıdan okunursa okunsun, “Mihrab” onun halen en çok tartışılan ve en çok yoruma açık olan resimlerinden biridir. Osman Hamdi Bey konusundaki araştırma ve yorumların mutabık kaldığı “Osman Hamdi Bey”in bir mesaj iletme kaygısı taşıdığı da, belki de en çok bu resim için geçerlidir. Kaynak: www.sanalmuze.org Quote Share this post Link to post Share on other sites
Yunus Emre Delioğlu 2 Report post Posted July 1, 2012 konuyla biraz alakasız olacak ama; ben milattan önce 400 küsürlü yıllarda yapılmış "dalgıcın mezarından" adlı bir freski arıyorum 2 yıldır. Duyan, bilen, çizer bir arkadaşımız varsa bana bir mesaj uzaklığında... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Selmanbey 39 Report post Posted July 1, 2012 Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: “Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): ‘Şüphesiz kıyamet gününde Allah katında insanların en şiddetli azaplıları, suret yapanlardır’ buyurdu.” Buhari 5955, Nesei 5329 ------------------------------------- Ben de çok uzun zaman sonra ve bu işle epey bir uğraştıktan sonra bu hadisle karşılaştım ama yapacak bir şey yok. Emir demiri keser :) Bir hatırlatma sevgili Gönüldaşlar... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumin 414 Report post Posted September 1, 2012 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumin 414 Report post Posted September 1, 2012 Quote Share this post Link to post Share on other sites
omowale 8 Report post Posted October 22, 2012 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
omowale 8 Report post Posted October 22, 2012 Heyy mis gibi resimler yüklemiştim buraya. Forum karadeliğe mi dönüşmüş nedir. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumin 414 Report post Posted December 6, 2012 Benim resimler de gitmiş uff:/ Nedir ki mesele acep.. Neyse şu resme rastladım çok şeker, buyrun size de tebessüm ettirecektir. Sonradan gideceksin şeker şey olsun böyle de sevimlisin. Hangi iz kalıcı ki? Küçük kızımız çok dertli ahha Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumin 414 Report post Posted January 13, 2013 Her köşesiyle çok güzel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumin 414 Report post Posted February 22, 2013 Fotoğrafçı sanılan, harita mühendisi :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
mumin 414 Report post Posted April 19, 2013 Böyle bir yerde yaşarım ben. Quote Share this post Link to post Share on other sites