Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]

Recommended Posts

...

Geçen günlerin birinde, bir Hoca efendi, kendisine sorulan sorunun cevabını veriyordu yazısında. Soru soran, şöyle diyordu:

Hocam benim saçlarım döküldü. Saç ektirmem câiz midir? Çevremde duyduğum bazı söylentiler, saç ekmeme mâni oluyor. Deniliyor ki; saç ektiren kişinin guslü geçerli olmaz.”

 

Cevâben diyorlar ki Hoca Efendi: Saç ektirmek mubahtır ve gusül abdestine mâni değildir. Çünkü saçı olmayan insanın soğuk ve sıcaktan etkilenmesi kolaydır. Bu etkilenmeye mâni olmak için saç ektirmekte bir beis yoktur.

 

Kellik bir hastalık değil ki tedavi yönünden soruya yaklaşıp mubah denilsin. Evet, gusle mâni değildir. Çünkü saç etten bir parça değildir. Fakat saç ektirmek mekruhtur. Çünkü kellik hastalık olmadığı gibi, başın örtünmesi için sünnet ve izzet olan herhangi bir başlık takılması uygundur. İnsan vücudunun her yerinde kıl vardır ve bunlar sürekli dökülür. Dökülen bu kıllar bir hastalık belirtisi de değildir. Mekruhtur; çünkü ekilen saç hilkati değiştiriyor.

.

İdris YILMAZ 2006 ( Ma'ruf 2 14. Mektuptan Bir Parça )

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. YASAK

 

Saç Ektirmek

 

Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem’den kadınların saçlarına ekleme yapmalarını yasakladığı varid olmuştur.

 

Esmâ radıyallâhu anhâ şöyle anlatmaktadır:

“Bir kadın Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem’e geldi ‘Ey Allah’ın Rasûlü’ dedi, ‘benim gelin olan bir kızım var. Kızamık hastalığına yakalandı. Saçları dökülmeye başladı. Saçlarına eklemede bulunabilir miyim?’

Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle cevap verdi:

 

“Allah saç ekleyene de ekletene de lanet etsin!” 3

 

 

Âişe radıyallâhu anhâ’dan da şöyle rivâyet edilmiştir:

 

“Ensar’dan bir genç kız evlenmişti. Hastalığa yakalanmıştı. Saçları dökülüyordu. Saçlarına ekleme yapmak istediler. Konuyu Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’e sordular. O da saç ekleyene de ekletene de lanet etti.” 4

 

(Hadisin metninde yer alan) Vâsıle kelimesi, kadının saçına saç ekleme işlemini yapan kadın; mustavsıle de bu işlemin yapılmasını talep eden kadın anlamındadır. İmam Nevevî şöyle der 5 :

 

“Bu hadisler saç eklemenin haramlığı, saç ekleyen ve saç ekletenin mutlak olarak lanetlendiği konusunda sarîh, açık ve nettir.” Derim ki: Bu fiil -yani saç eklenmesi fiili- işleyen kişi hakkında lanet içeren delillerden dolayı büyük günahlardandır. Ancak -ve maalesef- hakkında yasaklama varid olmuş bu fiile güzel ve estetik görünme adına birçok Müslüman kadın düşebilmektedir. Kadının kocası dışındaki kimselere güzelliğini göstermesi ve süslenmesi haramdır. Çünkü başka erkeklerin gözleri önünde ziynetini göstermesi hakkında yasaklamalar vardır. Kadının güzel ve süslü görünmesi kocası için ise, bu da ancak Allah Subhânehu ve Teâlâ’nın meşru ve mubah kıldığı şekilde olabilir. Kocası için bile olsa, kadının, Allah tarafından haram ve yasak kılınmış şeylerle süslenip güzelleşmesi caiz değildir.

 

Kadınlardan biri şöyle sorabilir:

“Saç ekleme konusundaki yasak yalnızca saç ve kıllara mı mahsustur? Yoksa ipekten mamul iplikler, deriden yapılmış örükler vb. kıl cinsinden olmayan şeyleri de kapsamakta mıdır?” Bu suale şöyle cevap verilir:

 

Bu konuda gelen hadislerdeki nehy yalnızca kıl cinsinden olan şeylere özgüdür. Kadının saçına iplikten, deriden, saça benzemeyen renkli yünden yapılmış iplikler eklemesi, yabancı erkeklere göstermemek şartıyla caizdir.

 

Kadı Iyaz rahimehullah şöyle demiştir:

“İpekten yapılmış renkli iplikler ve bunlar gibi saça benzemeyen şeylerin eklenmesi, yasak kapsamında değildir. Çünkü bu işlem, vasl (saç ekleme) değildir. Vasl ile kastedilen mana kapsamında yer almamaktadır.”

 

Leys b. Sa’d’den de şöyle nakledilmiştir:

“Söz konusu nehy, saç cinsinden olan şeylere mahsustur. Yün, bez parçası, vb. şeylerin saça eklenmesinde hiçbir beis yoktur.” 6

 

 

Ebû Ubeyd Kâsım b. Sellâm rahimehullah da şunları ifade etmiştir:

“Fakihler deriden yapılma örükler ve saça eklenip de saç cinsinden olmayan her şey hakkında ruhsat vermişlerdir.” 7

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

3 Muttefekun aleyh. (Buhârî, K. Libâs, no: 5941; Muslim, K. Libâs ve’z-Zîne, no: 2122 -çev.-)

4 Muttefekun aleyh. (Buhârî, K. Nikâh, no: 5205; Muslim, K. Libâs ve’z-Zîne, no: 2123 -çev.-)

5 Şerhu Sahîh-i Muslim, c. 4, s. 834

 

6 Şerhu Sahîh-i Muslim, c. 4, s. 836

7 İbnu’l-Cevzî, Ahkâmu’n-Nisâ, s. 88

 

Amr Abdulmunim Selim - Kadınlara Yönelik Otuz Şer'i Yasak

 

Sayfa 11-15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söz konusu hadis i şerifler ve yorumlar, başını örtmesi farz olan müslüman kadının saçına ekleme yapması veya ektirmesi ile ilgili hususlardır. Saçını örtmesi farz olmayan müslüman erkekler için aynı yolu teşmil etmek zorlama bir yorum olur...Ayrıca bugün yapılan saç ekimlerinde başka insanların kıllarından değil enseden alınan kıllarla yapılmaktadır, o perspektiften bakıldığında da bir beis yoktur.

 

 

 

Erkeklerin saç ektirmesi veya peruk takması günah değildir. (Hadika, Fetava-i kübra)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu ne enseymis mübarek ayı postu mu? Adamin başı bildiğin üstü açık ferrari bir bakıyorsun arslan yelesi gibi oluyor mübarek. Yalan dolan o. Bir kere esas alacağımız husus fıtrata müdahale var mi yok mu? Yok ense yok tilki tüyü ama bu besmele ile yapılmış ense traşı yok yünlü derili ekleme,takviye ve montalama mantığı çok komedi bir yorum. Ben caiz görmüyorum. Size hayreddin karamandan "caizdir" fetvasi getirebilir miyim bilmiyorum? Durun ıslam tarihi profesörü ıhsan süreyye sırma da olabilir. Yaw bulun Yaşar Nuri'yi sorun. Biz var ya biz fetvaya göre değil takvaya göre yaşarız. Ekmeyin ektirmeyin,nadasa bırakın.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu ne enseymis mübarek ayı postu mu? Adamin başı bildiğin üstü açık ferrari bir bakıyorsun arslan yelesi gibi oluyor mübarek. Yalan dolan o. Bir kere esas alacağımız husus fıtrata müdahale var mi yok mu? Yok ense yok tilki tüyü ama bu besmele ile yapılmış ense traşı yok yünlü derili ekleme,takviye ve montalama mantığı çok komedi bir yorum. Ben caiz görmüyorum. Size hayreddin karamandan "caizdir" fetvasi getirebilir miyim bilmiyorum? Durun ıslam tarihi profesörü ıhsan süreyye sırma da olabilir. Yaw bulun Yaşar Nuri'yi sorun. Biz var ya biz fetvaya göre değil takvaya göre yaşarız. Ekmeyin ektirmeyin,nadasa bırakın.

 

Bizlerde elimizden geldiğince Ehli Sünnet İtikadına göre yaşarız. Bu itikadı günümüze kadar getiren Alimlerin fetvalarının olduğu kitap isimlerini "Justice" arkadaşımız vermiş günah olmadığı belirtilmiş. Bu açıklamalardan sonra bizler kendi fikrimize göre caiz görüyoruz veya görmüyoruz diyemeyiz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bizlerde elimizden geldiğince Ehli Sünnet İtikadına göre yaşarız. Bu itikadı günümüze kadar getiren Alimlerin fetvalarının olduğu kitap isimlerini "Justice" arkadaşımız vermiş günah olmadığı belirtilmiş. Bu açıklamalardan sonra bizler kendi fikrimize göre caiz görüyoruz veya görmüyoruz diyemeyiz.

 

Hangi ehli sünnet anlayışına raci fetvalardan bahsediyorsunuz. Günümüz ilahiyatçılarının elinde iki tabela tüm yol başlarını kesmişler.

 

1)İnanmayın mevzu hadis.

 

2)Ne sorulsa "caizdir"

 

Ben de derim ki caiz değil. Hani bir yerden içtihad kapısı açacağız ya..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justice kardesimize katiliyorum. Sac ekiminde gerekli sac koklerini enseden alirlar, yeterli gelmezse de genital bolgeden alirlar. Baska bi insandan alinan sac koku hucreleri zaten senin kafanda yasayamaz. Yukaridaki hadislerde hep kadinlardan bahsedilmis. Erkekler icin de boyledir demek cok hizli verilmis bi cevap sanki.

 

Bi de, burda kimsenin niyeti rencide etmek degilken, hepimiz kardesken, bu dalga gecici uslubun sebebi acaba konuyla ilgili bilgi birikiminden yoksun olmaktan mutevellit karsi arguman uretememek fakat hala daha biseyler yazmis olmaya calismak midir ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efendi kimse tabiri caizse işkembeden konuşmuyor. Evet istihzai bir üslup takındım zira bu denli basit mantıkla dahi cevabı bulunacak bahsin kırk yoldan su getirme ile meşru kılınmaya çalışılması komiktir. Ben ne demişim, ki bütün bilgileri alt üst edecek mükemmel ibare "yaratılışa müdahale" gerisi benim için yalan,dolan ve hatta ofsayttır,taçtır,kırmızı kartlık bir pozisyondur.

 

Aha da size video:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efendi kimse tabiri caizse işkembeden konuşmuyor. Evet istihzai bir üslup takındım zira bu denli basit mantıkla dahi cevabı bulunacak bahsin kırk yoldan su getirme ile meşru kılınmaya çalışılması komiktir. Ben ne demişim, ki bütün bilgileri alt üst edecek mükemmel ibare "yaratılışa müdahale" gerisi benim için yalan,dolan ve hatta ofsayttır,taçtır,kırmızı kartlık bir pozisyondur.

 

Aha da size video:

 

http://www.youtube.com/watch?v=JNZh4yI-vxw

 

 

Uslubu beyan ayniyle insan demiş atalarımız. İslami edep ve ciddiyetten uzak verdiğiniz ilk cevaptan sonra cevap vermek istemiyordum. Ama şunu belirtme gereği duydum.. Herşeye caiz deme makamında değil, o ruhsata da sahip değiliz. Ben kendi şahsi düşüncelerimi değil doğruluğuna izahatiyle inandığım, benimsediğim bir hususu sizlerle paylaşmak istedim. İnanmak, inanmamak size kalmış. Cübbeli Ahmet Hocamızın bu konudaki düşüncesini benimsemek ne kadar doğru ise ona muhalif olan içtihatı veya tefsiri benimsemek te o kadar doğrudur. Zira alimlerin muhalefetinde bile rahmet vardır.. Bugün örneğin diş dolgusu konusunda onlarca farklı içtihat var. Kimisi küllen men ederken, kimisi cevaz vermiş kimisi de sınırlandırmıştır. Benimsediğimiz görüşün muhalifini küçümseme, istihza etme ilk cümle de dediğim gibi saygı ve edep sınırlarının dışındadır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Efendi kimse tabiri caizse işkembeden konuşmuyor"

"bu denli basit mantıkla dahi cevabı bulunacak bahsin kırk yoldan su getirme ile meşru kılınmaya çalışılması komiktir"

"bütün bilgileri alt üst edecek mükemmel ibare"

 

 

Gercekten merak ediyorum, bunu yazarken arkafonda nasi bi muzik caliyordu da boyle bi ruh hali ve gaza gelise sebep oldu ? Mesela ilk satirlari yazarken kendini benim yakamdan tutup silkeliyormus gibi hayal ettin mi ? Mesela karsinda ben varmisim da sen boyle "Efendi" derken masaya laaps laaps diye gecirdigini falan, hayal ettin mi bunlari ? Aklima Munir Ozkul'un meshur tiradi geldi (: neyse...

 

Oncelikle sunu soylemeliyim ki gonderdigin video beni tatmin etmedi. Zaten bu videodaki zat da dinle ilgili verecegim kararlarda ciddiye alacagim bir kaynak degil. Belki gencliginin verdigi bi haldir ama senin dogrularin, senin fikih konusunda basvurdugun kaynaklar, senin olculerin vs mutlak dogrularmis ve herkes icin gecerliymis de aslinda biz farkinda degilmisiz, isimize boyle geliyormus gibi dusunuyosun ("e zaten oyle !! " dedigini duyar gibiyim (: ). Bu cok tehlikeli birsey. Musluman kavimler neden birlik olamiyor sorusuna verilebilecek ilk cevap bu olabilir.

 

"Alimlerin muhalefetinde bile rahmet vardir". Ne kadar guzel bisey. Muhalif kardesim, sana dunyanin cesitli ulkelerine gidip farkli milletlerden muslumanlarla tanismani, onlarin yasadigi kulturu bizzat yerinde tecrube edip, onlarla beraber namaz kilmani ya da gunluk yasantilarinda neyi nasil yaptiklari hakkinda muhabbet etmeni tavsiye ediyorum. Hayatlarindaki bircok uygulama bizden o kadar farkli ki. Ve emin ol onlar da "iskembeden" konusmuyorlar. Onlarin da gayet saygideger alimleri var-biz bilmesek de.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(EDIT) Şimdi arkada fon olmadan izah edeyim ki elbet alimin yanlış ictihadinda bir doğru ictihadinda 2 sevap vardır.ve dahi hadiste geçen ummetin delalet üzere icma etmez bir araya gelmez hadisini de bilmekteyiz.benim bu dalda ehil olmadığım ama hepten kara cahal olmadığımi da bilmenizi istirham ederim. Ictihaddan girmişken. Şimdi hadiste efendimiz sahabiyi ilmi yaymasi için gönderdiğinde ne buyurdular.kuranda ve sunnette delil bulamayınca rey ve ictihada başvurmasi telkin edildi. Şimdi acın sahihi buhariyi ki dun okudum. "saç ekene ektirene,dövme yapana yaptırana lanet olsun"hadisini ibn omar rivayet etmiş mi etmemiş ki bakın. Üslubumun sivriligi mevzuyu karambole getirmesin. Ha bu arada hâlâ fon yok. Ayrıca elhamdülillah farklı müslüman ülkelerinde müslümanları görme imkanım oldu.evet dehşet farklılıklar var.biz imami azami biliriz bizim mezhebimız hanefidir ehli sünnet gözümüzun nurudur. Ve fıtrata müdahele olan her şey haramdir. Bayanın yüz tüylerini alması dahi takvaya aykıriyken siz hangi yele ekiminden bahsediyorsunuz? Belki misal kaş alması haram değil fakat günahtır eşi istemedikce almasa daha iyi olur. Ayrıca yukarıda bay justinyen pek de sağlam ve adet olarak kanı kılacak isimler sıralamamis.beni göya makaraya sarıyor ve münir özkula tesbih ve cahil addediyorsunuz fakat elinizdeki kartlardan haberiniz yok. Neyse yok yere gerilmesin ortam. Ben uslu ve iyi biriyim. Şiddete meyyalim yok lafin gereksiz ve devrik olanına tahammül edemiyorum. Haydin selametle. (...)

Edit-NFK-Fan: Üslupta biraz daha itidal lütfen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tartisma hosunuza mi gitti sayin muhalif ? (:

 

Benim derdim uslupla ilgiliydi. Uslubumuzu, [[[Mubarek zatlardan birinin dedigi gibi, teblig vazifemizi yerine getiriyor muyuz ? Dinimizi, davamizi gerektigi gibi savunabiliyor muyuz? Bizim gazabimizdan (!) ehl-i dalalet selamet bulmusken mumin kardeslerimiz neden selamet bulamiyor ?]]] noktasina getirmemek lazim.

 

Ahkam kesildigi hissine kapildigimda muhatabi sikistirma istiyakiyla yanip tutusaraktan... Ve dahi geceleri bu hirsla alev aldigim da vakidir.

 

Uzun lafin kisasi, benim derdim burda fikih dersi vermek ya da fikhi bi meseleye isik tutmak degil. Haddime degil en basta. Hatta malumunuz fikhi meseleleri tartismak dogru degil. En fazla su kaynakta soyle denmis, bu kaynakta boyle denmis seklinde bilgi paylasimi yapilmali ve gerisi okuyanlarin vicdanina birakilmali. Obur turlusu kirici, incitici olur ve de isin dogrusunu ogretmekten ziyade sahsi tatmin vesilesi olur (yine malumunuz "ben tartismayi kazandim" ya da "nasil da agzinin payini verdim" hissine kapilmak tartismayi cok zevkli kilabilir).

 

Sac ektirmenin haram oldugu gorusune katilmiyorum. Birgun boyle bir uygulamaya muhtac hale gelirsem, kalan saci da kazitip muhitin keloglani olmayi tercih ederim. Fakat isin haramligi ya da mubahligiyla ilgili agzimdan tek kelime n'alamayacaksiniz...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kel olmak caizdir. Sevabı da büyük olabilir. Gerisi mühim değil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ictihaddan girmişken. Şimdi hadiste efendimiz sahabiyi ilmi yaymasi için gönderdiğinde ne buyurdular.kuranda ve sunnette delil bulamayınca rey ve ictihada başvurmasi telkin edildi. Şimdi acın sahihi buhariyi ki dun okudum. "saç ekene ektirene,dövme yapana yaptırana lanet olsun"hadisini ibn omar rivayet etmiş mi etmemiş ki bakın.

 

Sayın Mualif,

 

Allah resulu sahabesine Kuranda ve sünnetde delil bulamayınca diyor, zaten Ashabı kiramın hepsi müçtehiddi onlar Ayetlerden ve Hadis i şeriflerden hüküm çıkarabilirler ama senin benim çıkarmamız imkansız bu sebepten mezheplere uyuyoruz. Yazmış olduğun Hadisi şerifi bile alimler nasıl açıkladıysa öyle anlayabiliriz. Yoksa Allah resulu mualif bakta ayete, hadise bir içtihadda sen yap demiyor. Meseleye örnek vericek olursak Peygamber Efendimiz fatihasız namaz olmaz buyuruyor. İmam ı Rabbani Hazretleri tam 3 yerde bu hadişi şerifi gördüm diyor ama ben mezhep imamım olan İmam ı Azam hazretlerine uyarım ve cemaatle namaz kılınırken fatiha okumam buyuruyor, bunun gibi onlarca meselede içtihadla hadis çakışıyor gibi görünür ama hadislerden çıkarılması gereken muradı müçtehidler anlar, öbür türlü her önüne gelen ben bu hadisten şu manayı çıkarırım ben başka birşey çıkarırım der günümüzde bazı alim kisvesindeki sahtekarların yaptığı gibi ortalık karman çorman olur. Mesele anlaşılmıştır inşallah. Not: (Ben yazımda saç ektirmek uygundur filan demiyorum Sünnetden bizim ölçü çıkaramayağımızdan bahsettim)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(EDIT) Şimdi arkada fon olmadan izah edeyim ki elbet alimin yanlış ictihadinda bir doğru ictihadinda 2 sevap vardır.ve dahi hadiste geçen ummetin delalet üzere icma etmez bir araya gelmez hadisini de bilmekteyiz.benim bu dalda ehil olmadığım ama hepten kara cahal olmadığımi da bilmenizi istirham ederim. Ictihaddan girmişken. Şimdi hadiste efendimiz sahabiyi ilmi yaymasi için gönderdiğinde ne buyurdular.kuranda ve sunnette delil bulamayınca rey ve ictihada başvurmasi telkin edildi. Şimdi acın sahihi buhariyi ki dun okudum. "saç ekene ektirene,dövme yapana yaptırana lanet olsun"hadisini ibn omar rivayet etmiş mi etmemiş ki bakın. Üslubumun sivriligi mevzuyu karambole getirmesin. Ha bu arada hâlâ fon yok. Ayrıca elhamdülillah farklı müslüman ülkelerinde müslümanları görme imkanım oldu.evet dehşet farklılıklar var.biz imami azami biliriz bizim mezhebimız hanefidir ehli sünnet gözümüzun nurudur. Ve fıtrata müdahele olan her şey haramdir. Bayanın yüz tüylerini alması dahi takvaya aykıriyken siz hangi yele ekiminden bahsediyorsunuz? Belki misal kaş alması haram değil fakat günahtır eşi istemedikce almasa daha iyi olur. Ayrıca yukarıda bay justinyen pek de sağlam ve adet olarak kanı kılacak isimler sıralamamis.beni göya makaraya sarıyor ve münir özkula tesbih ve cahil addediyorsunuz fakat elinizdeki kartlardan haberiniz yok. Neyse yok yere gerilmesin ortam. Ben uslu ve iyi biriyim. Şiddete meyyalim yok lafin gereksiz ve devrik olanına tahammül edemiyorum. Haydin selametle. (...)

Edit-NFK-Fan: Üslupta biraz daha itidal lütfen.

 

sesi n-f-k fan verdi sana.

Ailenden büyüklerinden terbiye tazele sana tavsiyem.

Evde ailene veya hocana bu üslupla mı sesleniyorsun.

Hadisi şerif naklederken sokak ağzıyla mı konuşuyorsun.

İlim meclisinde konuşurken bu şekilde mi hitap ediyor büyüklerin.

Veya sizin caminin vaizini yoldan çevirip mi çıkardılar kürsüye de onu mu örnek alıyorsun.

Yoksa sen de Cübbeli Ahmet Hoca gibi nüktedan olma gayreti mi içindesin. Yoksa dini, islamı böyle anlatıp sakız yapmaktan keyif mi alyorsun. Bir de takla atarak konuş bakalım belki duyarsın o zaman sesi.

Aktardığın hadisi şerif " Peruk takan taktırana, dövme yapan yaptırana lanet olsun" (sadaka resulullah) şeklinde olacak. Muhatap belli, hadisi şerifte...

Uzayan saçı kestirmek, uzayan tırnağı kestirmek, dişe dolgu veya kanal tedavisi yaptırmak, sünnet olmak senin perspektifinde hep fıtrata müdahele.

Kaş alınması haramdır. Ancak kadınların erkeklere benzeme temayülü göstermesi hasebiyle fitneye sebep olacağından caiz görülmüştür." Yok eşi istemedikçe yapmasa daha iyi olur" gibi yaklaşımlar Yaşar Nuri Öztürk ve Zekeriya Beya jargonlarıdır.

Önce edep illa edep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihımm sanırım laf hakkı doğdu zat-ı âlime. Öncelikle hickimsedem ses,ayar ve akord almadığımi ziyadesiyle cılız bulduğumu dile getirmeliyim. Güya beni edepsiz ilan ediyorsunuz ama burnunundan,kulağınızdan alevler çıkacak kadar öfke kuran kelimeleriniz de fazlasıyla odun ve kalasvari. Ki ben burada tamamen mevzuyu değerlendirirken sayın nefrazde'nin dediği gibi ille de galip gelme hissiyatı ve iştahı sahsimi hedef mercii yapmıştır. Ucuz taktik. Üslubumun istihzai olduğu gerçeğini zaten yadsımıyorum ki baştan beri zaten eğleniyordum ve hala daha eğleniyorum. O merak da boşuna editlenmış efendi yazdıklarımın hepsi bir kaç dalgadan ibaret ki nefrazde gönüldasim da beni anlamış olacak ki espiritüel yorumunu devam ettirmiş. Teşekkür ederim,bu arada onca dayaktan sonra hala yaşıyor olmasına şaşırmadım desem yalan olur. Neyse konuya dönüyorum,bir cübbeli ahmet hocami taklid gibi bir gayem olamaz tırnağı dahi olamam. Iki sokaktan geçen vaizden nı bilemem ama haftalık annenin gittiği günlerdeki teyzelerden birikimimle sizleri aydınlaticiim ha bir de diplomami bakkaldan verecekler inşallah. Ben zaten ilk yorumumdan itibaren keyf ediyorum zoru olan,gücünen ve gocunan muhatap almasın o kadar basit. Hayır yani şaka yaptığım bariz ortadayken bizim mesaj mutasyona uğrar beyfendinin fazıl sayvari kelaynağa maydonaz kelimeleri boy gösterir. Neyse önemsemiyorum. Evvela şunu bilin beni burada sankim mevzu hadis ravi eden gibi göstermektesiniz. Kişi bilmediğinin cahiliymis gerçek. Sizin sadece o hadisi biliyor olmanız benim dediğimin olmadığıni ispat etmez. Sahihi Buharinin nikah babinda ibni Ömer'den "saç ekene ekletene dövme yapana yaptırana lanet olsun" hadisi var nı yok mu bakınız. Nottan okudum ve dahi arkadaşimi teyid ettirdim. Bir ikincisi fıtrata müdahaleden kalkıp sünnet olmayı da işin içine dahil etme gibi zirve ve zırva bir yorumu ancak sizin gibiler yapar sanırım. Nereden alt etsem mantığıyla olaya girince dimağınız felç geçirmiş olmalı. Bizzat hadiste geçiyor; beş şey fitrattandır yani fitri olarak vardır ve fitrat gereği şu 5 şey yapılmalidır şeklinde anlaşılmalidir. Sünnet olmak,bıyıklari kısaltmak,kasık temizliği,tırnakları kesmek ve koltuk altı temizliği. Şimdi bu hadisi bilen biri olarak sizin çıkardığınız çıkarsamayi yapmam için benim basiret krizi içinde olmam lazım. Hadiste buyrulan şeyin ifası fıtrata müdahale olmaz.Ayrıca sayın Cemal'in yorumu dahilinde bu sünnet ictihad bağlamıni düşüneceğim.Çok teşekkür ederim Allah razı olsun mantıklı mantık yürütülmüş. Ayrıca justinyen ben burada kendi içtihadimi yürütmüyorum hadis ve mezhep imamı görüşü dahilinde konuşuyorum. Benim belki de yüz numara düşmanlarim dile getirdiğiniz isimlerdir. Dembür dümbür konuşup komik olmayın.Sanki senin bu adamin İdris herşeyi doğru nas katiyyetiyle doğru söylemiş nı oluyor da aksini kabul edemiyorsunuz? En az 5 kaynak sıralamalısınız burada o görüş minvalınde. Şimdi irica ederim ya mevzuyu ferdiyete indirgemeyin ya da susun oturun. Ben ne kadar edepsizsem siz de bir kadınla konusma adabindan bir o kadar uzaksınız. Yeni jargonmuş hay Allah'ım ya. Bir sakin günüm olmayacak burada. Cins!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Bu nedir? Bu nasıl bir tartışma usulüdür? Ama anlayabiliyorum çünkü ben de bir zamanlar 17-18 idim. Zamanla geçer diyeceğim de zaman armutları olgunlaştırıyor insanları değil. O zaman Allah'ın dinini böyle bir uslübla tartışanlara Allah tez hidayet versin amin. Şimdi İmam Evzai'nin İmam Malik'le tartışmasını burada nakletmek isterdim ama bana öyle geliyor ki mesele o değil mesele tamamen nefs!..

 

Sanırım forum sitelerini en büyük özelliği bu. Müsait bir kafede oturup konuşulsa ben eminim ki bu "dayı" üslub yerini "kedi" üslubuna bırakır ama klavye adama böyle bir özgüven veriyor. Bu yüzden forum sitelerinde adam olmak çok zor. Olana da Allah bahşetmiştir. Benim İslami gelişimimi bu sitede ilk defa başladım yani yediğim tabağa tükürmeyeceğim ama kusuruma bakmayın vakıa budur.

 

Önce, gözümüze birini kestiririz.Ordan burdan edindiğimiz izlenimler bize onun tamamen doğru olduğunu hissettirir. Sonra ondan olmaya başlarız. Sonra da hiçbir muhasebe yapmadan ve yalnız Resulullahın SAV masum ve hatadan beri olduğunu unutarak taraf alırız. Kendimizde ve -diyelim ki- şeyhimizde birkaç açık görünce onu örtmek adına başkasına saldırırız. Güzel cümleler kurarak karşı tarafı ezdiğimizi zannederiz ve işte tam bu noktada İmam Gazzali'nin dediği gibi şeytan bizi cedelde aldatır. Sonuçta da bu manzara...

 

Dua etmek lazım Gönüldaşlar, nelerle uğraşırken ne hakikatleri atlıyoruz.

 

Esselamu Aleykum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Saldırıııınnnn! Bütün çıkışları tutun,onu ölü ya da diri istiyorum! Fazla uzaklaşmış olamaz. Hey taksi öndeki arabayı takip et." Arkadaşlar iyi misiniz ya? Kimileri kendini yıldız falan mi sanıyor,oscarlık cümleler görüyorum. Ya bi gidin Allah aşkınızı ya! Ayrıca Selmanbey şunu izah edeyim,her defasında klavye kahramanligina dönüyor mevzu. Bir misal vereyim,ciddi üslup ve asabiyet kontrol sorunum var bunu yadsımıyorum memnun muyum yahud mağrur muyum? Elbet hayır. Ama ben burada sadece eğlendim yani eğlenmek istedim. Millet maşallah sinir küpü.En son bir hususta hakkımı müdafaa ederken,dekanın odasının kapısı çaaattt diye yüzümde şakladı! Yani benim şurada her kim karşımda olsa inanın zerre değişme olmazdı zatımda. Neyse ya gerçekten tadı kaçtı yani hakikaten bravo. Ilginç. Bu arada o ismi gerçekten tanımıyorum ve adam kelimesinde ne abes anlamadım. Pöööf kalk muhalif gidelim. Mütereddid size de cevabım cevap vermiyorumdur. Üstelik başta gerçekten keyf aldım. Ekme ektirma nadasa bırak.. Süper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selamlar,

Justice ve muhalif, tartışmayı aynı perdeden sürdürmemenizi rica ediyorum. Zira ikinizin üslubu da şu haliyle hiçbir şekilde keyif vermiyor... Mevzu çemberinden dışarı çıkmadan, tabiri caizse çevreye rahatsızlık vermeden tartışmanızı rica ediyorum zira bunları okumak, gerçekten can sıkıyor.

Tartışma bu şekliyle devam ettiği takdirde konu kilitlenecektir.

Saygı ve selamlarımla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üstün sezilerim ve çıkarımlarım ile öyle kaniyim ki, bir kadına takınan tutumdan da yola çıkılacak olursa burada gezinmekte olan beylerin, bayların yarın bir gün tvlerde ellerinde balta, satır ve türevi kesici, kırıcı aletler ile eşlerini Eminönü'nden Zincirlikuyu'ya doğru kovalayacakları an değil, kat'iyyet meselesi.

 

Biri de çıkıp demez mi be, tamam büyük evham ürünü olarak bu kızcağızı itham ediyorsunuz ama ennetice bayandır, konumunuzu bilin,yüklenmeyiniz bu kadar. Yok yok taştan ses gelir de vicdanı mermerleşmiş insanda tıh olmaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ama burda yazilanlara kafayi takip ciddiye alirsan gereksiz yere uzulursun. Hatta konuyla ilgili soyle bi paradoks gozlemledim, insanlar burda yazilanlarin ne denli gercek oldugunu anlayamadiklari icin (dusunsene, yazarken adamin arkasinda yastik var beah ), diger bir deyisle (!) burda yazilanlari ciddiye almadiklari icin kirici olabiliyolar ama gelen cevap da ayni karakterde oldugu icin kirilabiliyolar. Dogru ya da yanlis tartismak istemem ama burda bana birisi edepsiz dese, hatta buna 100 kisi katilsa zerre kadar uzulmem. Cevap yazarim, dalgami bile gecerim ama uzulmem. Neden ? Cunku sanal bi ortam, arkada yastik var. Elestirirlerse ? Surda soyle hatan var, burda bu isin asli bu olabilir vs tarzindaysa tabi ki bir kisi de olsa ciddiye almak lazim. Hakaret vs elestiri, bu farkin altini cizmek isterim. Bana burda kimse hakaret edemez, kimsenin haddine degil falan demeyecem zira umrumda degil. Bi kisi ya da bi grup insan burda bana hakaretamiz (yuh, bu kelime neler cagristirdi neler, kafada karnaval var su an) biseyler soyledi diye hiiic keyfimi bozamam. Bunu evde deneyiniz, iyi gelir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamam hiic keyfimi bozmuyorum ki bozmadım da sadece sorguladım. Ben muhatap almaya layık gördüğümün kelamını kaale alırım. teşekkür ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...