Justice 18 Report post Posted July 14, 2014 Bilgi ve Anlayış Rehberi Aleyhissalâtü Vesselâm Efendimiz yazılı hiçbir eser bırakmadan, bıraktırmadan Refîk-ı A’lâ’ya hicretinden sonra eserler vücuda getirilmiştir. Hakk Teâlâ’nın Kelâm’ı Ebû Bekr-i Sıddîk zamanında kâğıtlara yazılmıştır. Ona mushaf ismini ilk veren de Sıddîk-i Ekber’dir. Osmân-ı Zinnûreyn zamanında Mushaf-ı Şerîf’ten dört aded daha yazılmıştır. Bu Mushaf-ı Şerîf’ler şu ankinden farklı olarak, harekesiz ve işaretsizdi. Mushaf-ı Şerîfin yanlış okunmasına engel olmak için, ilk işâretler Ümeyyeoğulları zamanında Haccâc bin Yûsuf tarafından konmuştur. Yine aynı zamanda, Yahyâ bin Ya’mer noktalama işaretlerini koymuştur. Mushaf-ı Şerîf’in anlaşılabilmesi, sonraki nesillere kolaylık olması kasdıyla ilk Arabça gramer-Nahiv Alî bin Ebî Tâlib’in “radıyallâhu anh” emriyle Ebû’l-Esved-i Düelî kaleme almıştır. Mushaf-ı Şerîfin okunması biçimini kayıt altına almak ve tâliblerine kolaylaştırmak için ilk kırâat kitabı Basra’da yazıldı. Yazan, Hârûn bin Musâ el-A’ver’dir. Hakk Teâlâ bunlardan razı olsun. Bunlar olmamış olsaydı, bilgi ve anlayıştan mahrûm sarhoş atlar gibi olurduk. Eğitimci Yazar İdris YILMAZ www.idrisyilmaz.com Quote Share this post Link to post Share on other sites