Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
ersoy

Seyyid Kutup Kimdir?

Recommended Posts

Değerli arkadaşlar konuyu tartışmaya vardırmayınız. Seyid Kutup hakkında yazılan olumlu ve olumsuz birçok görüş vardır. Bunları biliyoruz. Ne aleyhine aşırı yüklenmek ne de onu göklere çıkarmak ve tertemiz ilan ederek tüm olumsuz görüşlere karşı sert bir tepki koymak fayda sağlar. Bizim hayata dair genel görüşümüz bellidir. Nerede bir doğru varsa o doğruyu bizim kabul ederken her türlü yanlışın da karşısındayız. Bu mevzuya dair, ortadaki iddiaları kabul etmeyen arkadaşlarımız varsa bizlere geniş ve aynı zamanda bu iddialara da cevap olacak çalışmalar hazırlayarak sitemize ekleyebilir. Amaç olgunluk seviyesinde fikir muhasebesi yapmak, doğruları ortaya çıkarmak, yanlış veya eksik noktaları tespit etmek ve kaynaklar ışığında önümüzü aydınlatmaktır. Birbirinize yüklenerek ve ortaya fikir koymadan burada tartışmak hem kaliteyi düşürür hem de aradaki muhabbete nifak sokar.

 

Saygılarımızla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kısır döngüye girmiş beyinlere Seyit Kutup hakkında kısa bir hatırlatma mahiyeti taşıyan birşeyler söyleyim.

 

Seyit Kutup küçük yaşta Kuran'ı Kerim'i ezberlemiş yani Kuran'ı öğrenmiştir. Dini donanımından sonra kendisini sosyalizme kaptırmıştır. Sosyalizm ile İslam'ın benzerlikleri olduğunu düşünerek iyice derinlemesine inmiştir. Fakat çok uzun süre sonra bu benzerliklerin sahte olduğunu anlamıştır. Sosyalizmi incelemeye başlamasıyla sosyalist çizgiye kayan Seyit Kutup, anlayışının yanlışlığını kavrayarak sosyalizmi bırakmıştır. Sonrasında ise kendisinin İslam davasına adamıştır. İşte şimdi dikkat! Kendisini adamış ama nasıl ki sigarayı uzun süre için bir insan o meleti bıraktığında bir daha içmese bile vücudunda onun kalıntısı daima vardır, bedeninde daima sigara tesiri bulunur, bunun gibi S. Kutup da İslam'a geçmiş ve tam inanmışsa da İslam görüşünün içerisinde sosyalist bakışın eriyini de belki isteyerek belki de istemeyerek bulundurmuştur. Zaten onun reformacı yanı buradan geliyor sanıyorum. Kendisinin inancındaki samimiyetini tartışmaya bile gerek yoktur. Fakat inancının doğruluktaki isabeti tartışılabilir. Tartışabilen bu nokta çok önemlidir. Eğer kendisi isnat edilen durumların sahibi ise o zaman inancında ihlaslı olmakla birlikte ehl-i sünnet anlayışımızın sınırlarını aşan görüşlerin sahibidir. Vakit iyice geçmeseydi daha yazacağım şeyler vardı ama hatırlatma dedik ya bu kadar yeter.

 

Arkadaşların mesajları arasında nedametin yazdıkları sert ve gayesini aşmış olmakla birlikte bazı yerler doğru sayılabilir. Çok üst seviyenin konularıyla haşır neşir olmalıydık... Tabi bunu önce dile getiren kişi yapmalı... Mesajını kopyalayıp yapıştıran tiplerden ise alacağımız, öğreneceğimiz birşey yoktur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hafız olan alim değildir, Ehl-i Sünnette tefsîr yazmak için şartlar bellidir, arapça öğrenilecek üstüne 12 arapçanın alet ilmi öğrenilecek bu sayede Efendimiz Aleyhisselam zamanındaki Hicazda konuşulan beliğ ve muhteşem arapça öğrenilecek(şuan vahabi fellahlarının konuştuğu değil) üstüne 32 dilde icâzet alınacak.Acaba arapça bilmek(oda vahabi fellah arapçası) dışında ne maziyeti var bu insanın?Kitaplarını inceledim, bir siyasetçiden bir siyaset felsefecisinden öte değildir kendileri.Aynı zırvalar, devrimcilikler ihtilalcilikler, Hükümete isyan zırvası, Dînimizi sanki İhtilalci Sosyalist bir nizâm gibi(bizzat kitaplarında bu seziliyor) tanıtma, insanların yüzlerce yıldır dinden kopuk yaşadıkları evliya türbelerine taptıkları(!) daha nice saçmalıklar.Sadece onu öven size soruyorum Nefs nedir?Mertebeleri nelerdir?Hangi hallerde bulunur?Nûr nedir?Hiç hissettiniz mi?Kaç çeşittir?Hangi mertebelerde kalbe iner?Kalbinizden hiç yüksek atış sesiyle birlikte başka seslerde duydunuz mu?Süveyda noktası nedir?Büyüyünce ne olur? vs.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu arada Seyyid ismidir, asla ve katha Seyyid yani Hazret-i İmam-ı Hüseyn Radıyallahu Anh efendimiz soyundan gelenlerden değildir, Seyyidler bu fellah bozuntularının salusluklarından ötürü anadolu, orta asya(Çok hemde çok fazla seyyid bulunmaktadır) gibi ma'neviyata kökten inanan kavimlerin yaşadığı yerlere göçmüşler, Dedeleri Muhammed Aleyhisselamın ve onun Sıddık-ı Ekberinin ve Babaları Aliyyul Mürtedanın "Aleyhimarrıdvan" yollarını devam ettirmişler, nurlarını gönüllere nakşetmişlerdir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
‘…’yı okumadım, ama o sapık, mezhepsiz, reformist, iğrenç, ehl-i sünnet dışı, pislik bir herif!’

 

Allah’ın vermiş olduğu bir lütuf bu herhalde. Yazdığı tek satırı okumadan, kişiler hakkında bu denli kesin yargılara varmanız Allah’ın size bahşetmiş olduğu bir nimet. Maşallah diyorum. Biz okumamıza rağmen fark edemiyoruz. Büyük adamsınız. Asıl acı olan şu aslında. Bizim şu anda Marks’ın diyalektiği ile Ali Şeriati’nin öne sürdüğü İslam ekonomisinin kıyasını yapmamız gerekiyor. Veya Necip Fazıl’ın Batıya bakış açısıyla Afgani’nin Avrupa’yı nasıl ve hangi koşullarda değerlendirdiği hakkında makaleler yazmamız… Fakat buyurunuz… Hala asırlar öncesinin gündemini tartışıyoruz. Neden Necip Fazıl okuduğunuzu merak etmeye başladım. Ne diye bu yoldasınız? İslam’ı binbir çeşit sapıktan temizleme gibi bir hedef güdüyorsanız, hiç uğraşmayın. Konuyla ilgili olarak Hayrettin Karaman’ın Necip Fazıl’a yazdığı mektubu okudunuz mu? Ya Hüseyin Hilmi Işık hakkında kim tam olarak ne söylüyor? Işıkçılar hangi kesime hitap ediyor, bir fikriniz var mı? Dinimizislam.com ile İslam ansiklopedisi arasındaki yüz milyon farkı biliyor musunuz? Din Tahripçilerini sırf yazılan önsözden dolayı kabul ettiğiniz ayrı bir komik, hiç girmiyorum o kısma. Ama genel mantık bu. Sorun Seyyid Kutub değilmiş dimi? Siz onun bunun itikadını, İslam anlayışını değerlendirmeyi bence biraz erteleyin. Tabi evvela kendi aklımızla akletmeyi bir öğrenmemiz gerek. Şu ben okumadan, üstadlarımın dediği yolda dimdik yürürüm ayaklarını da bir kenara bırakın. Yarın karşınıza Allah’ın dinsizi çıkınca bu gibi tuhaf yollarla ikna etmeniz kolay olmayabilir. (tabi böyle bir derdiniz varsa)

 

Son olarak, Seyyid Kutub hangi kitabında Hz. Osman’a iftira atmış? Siz de gidin bir kitapçıya alın o kitabı elinize. Bana şu yayınevinin şu baskısının şu sayfasında yazıyor diyin. Sonra konuşalım. İnternetten alıntı kesinlikle kabul etmiyorum.

 

Sabır...

Aslında çok fazla önyargılı biri değilimdir...Yani önyargıdan kastım alnı secdeye giden kişileri tekfir etmem..

 

Zaten Ehl-i Sünnet Müslümanlar geri kalan 72 fırkayı tekfir etmezler..Onların Ehl-i Sünnetin dışına çıktığını lakin müslüman olduklarını farzederler..(Eğer imani konulardada abes birşey demedilerse.Bazı Şia fırkalarında Hz Aliye Peygamberlik isnat edenler pek tabiki Ehl-i Sünnet dışı değil direk kafirdir.)

 

Mevzu Seyyid Kutub, Mevdudi, Hasan el Benna, Efgani, Hamidullah vs vs şeklinde gider..Bu şahıslar özellikle İhtilalci, devrimci niteliğe bürünmüş müslüman gençleri yoğun olarak etkileyen şahsiyetlerdir.Zaten eleştirilme noktasıda buradan başlamaktadır.İslam Devrimci değil Evrimci bir niteliğe sahiptir.(Siyasi olarak evrimcilikten bahsediyorum Darvinizm anlaşılmasın lütfen)Devrimcilik ise Sosyalist hareketin öncü unsuru.Çünkü Marks Kapitalde Sosyalizmin Demokrasi yada seçimle değil Devrimle geleceğini söylemiştir.Bu yüzden devamlı surette Sosyalist Devrimcilikten bahseder.

 

İşte 20. YY ın belası Sosyalizm İslamıda Selefi hareketi körükleyerek tahrip etmiştir.Selefi hareketin öncülerinden biride Seyyid Kutubdur.Seyyid Kutubu tebrik ederiz.Zira Mahkemede gösteriği Müslümana yakışan vakur duruşundan dolayı.Ancak bu Ehl-i Sünnete mugayir sözlerini doğrulamaz.

 

Şahsen ben KülTeRİ olarak "o kişinin hakkında şunlar şunlar söyleniyor" lafına itibar etmem.Bizzat kendim okurum.Hz Osman meselesi ise bizzat teşhis ettiğim bir meseledir. Abduurahman Cude es sahhar ile birlikte yazdığı İslam tarihi adlı kitaplarda şu ifade geçmektedir: " Aişe Osmanın öldürüldüğüne üzülmedi"Bir Peygamber eşinin cennetle müjdelenen, Bedir savaşına katılmış, Üstelik Efendimizin (S.A.V) İki kızını nikahına almış biri hakkında böyle bir şey düşünmesi akıl mantıkla izah edilirmi?Üstelik yazının devamında : "Ancak buna rağmen Osmanın intikamının alınması için Alinin hilafetine karşı çıktı" ifadesi geçiyor.

 

Kitabın asıl ismi : Dini Hikayeler. Nur Yayıncılık. 1984 6. cilt.

 

Velhasılkelam Selefilerin asıl sorunlarından birini teşkil eden Hz Peygamber (S.A.V.) Ve Ashabı kendileri gibi normal insan görmeleri, onların üstün niteliklerini törpülemek istemeleridir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ya bakın acaba devlet dairesinde çalışan bir insanı halk düşmanı ilan eden komunizmle devlet dairesinde çalışanı din düşmanı kafir ilan eden selefilik arasında ne fark vardır?Yada devrim lazım onla düzelicek diyen sosyalizmle, tüm peygamberler İhtilal(devirimi dinileştirecek ya abiler) için gelmiştir, Allahın dininde ihtilal farzdır! diyen selefiler arasında bir fark var mı?Veya bir ateist sosyalistle Sadece Allah ve Peygamber inancı olan maneviyata zerre kadar inanmıyan bunuda eskiden yaşamış aşırıya gitmişlerin kitaplarındakilerle binbir türlü tevillerle şirk addeten selefilik arasında ne fark var?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgan Cihadını Mahveden Suudi Arabistandan para ve silahlarla Cihada güya katılan İhvan-ı Müslimin(Seyyid Kutubun örgüt) değil mi?Cihadın sonunda Ehli Sünnet Üstelik İmamı Rabbani Kuddise Sirruh'un torunu bir zat devlet başkanı olmuşken onu deviren İhvan-ı Müsliminden biten Taliban değil mi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Külteri’nin yorumuna binaen…

 

Uzun zamandır tartışılan bir konu olmasına rağmen, her ne kadar katılmadığım noktalar olsa da yaptığınız yorumlar kadar tutarlı ve yerinde cevap veren olmadı. ‘Seyyid Kutub Kimdir’ başlığında onun yalnızca mezhepsiz ve sapık oluşuna değinilmesi sizce de çok ilginç değil mi?

 

Sözünü etmiş olduğunuz kitabı en yakın zamanda temin edeceğim inşallah. Ben de size Seyyid Kutub’un ‘İslam’da Sosyal Adalet’ adlı eserini tavsiye ederim. Adalet kavramının dört halife üzerinden değerlendirilen gerçekten işe yarar bir yapıt. Ve sizin de değindiğiniz gibi Hz. Osman’a ve aslında onun izlemiş olduğu politikaya ciddi eleştiriler getirilmiş. Hz. Osman’ın halifelik dönemi araştırılması, üzerinde düşünülmesi gereken bir dönem. Lüks ve servet merakı o dönem biraz aşırıya kaçmış sanıyorum. Seyyid Kutub’un yazdıkları bu yüzden sosyalist düşünceye dayalı olarak algılanabilir. Ancak yazar, bahsettiğim kitabında özellikle ‘zekat’ başlığı altında o dönemde yaşananlarla bire bir örtüşen birçok ayet nakletmiş. Bu da onun yorumlarında haklılık payı olduğunun bir göstergesidir aslında.

 

Ali Şeriati’nin kitaplarında Hz. Osman’a getirilen eleştiriler çok daha keskin ve rahatsız edici. Yazara ve çevirmene ait dipnotlar olmasa ciddi manada şüphe edilebilir nitelikte. Ama diğer yandan Ebuzer’i onun kadar derinlemesine anlatan başka bir yazar da bulamazsınız. Aynı şekilde Seyyid Kutub’un da okumamız ve değerlendirmemiz gereken, gerçekten faydalanacağımızı düşündüğüm birçok düşüncesi var. Demek istediğim aklımıza yatmayan cümleleri ve ifadeleri mevcut olsa da bizi besleyecek nitelikte yığınla eser ortaya koymuş, İslam uğruna ömürlerini adamış bu isimleri göz ardı edemeyiz.

 

İki ay kadar kısa bir süre kaldı sınava. O yüzden şu sıralar başka başka konulara merak salmış durumdayım. 14 Haziran’dan sonra daha geniş çerçevede bu isimleri değerlendirmeyi ve birilerini daha çok rahatsız etmeyi umuyorum.

 

Yorumunuz için tekrar tekrar teşekkürler…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belli başlı konularda site yönetimi olarak konulara el atmak zorunda kaldık. İlk etapta tartışma mevzuu olan "şahıs" merkezli tartışmalar kapatılmıştır. Devamında ise tartışma ortamını körükleyen üyelere gerekli ikazlar ve cezalar verilmiştir, verilecektir. İleriki zamanlarda konulara ait kafi miktar açıklamalarla fikir karmaşıklığı giderilecektir.

 

Saygılarımızla...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...