Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
NFK-Fan

İbn-i Teymiye Etrafında

Recommended Posts

evet hadis ilminde yetersiz olabilirim.ama sırf zamanının büyüklerinin onun amanının en büyük alimi olduğunu kabul etmelerinden, imam-ı subkinin rivayet ettiğine göre (buda imam gazalinin sahte hadis yazdığını söylediğini söylediğin kişilerden birisidir) ebul hasen eşşazelinin rüyasında efendimizin(s.a.v.) isa(a.s.) ve musa(a.s.) ye sizin ümmetinizde gazali gibi biri varmıdır"demesine ve yok cevabı almasından, ebul abbas el mersinin sıddıklara mahsus en yüksek makama çıktığına şehadet etmesinden, 5.asrın müceddidi,huccetil islam olmasından, yine imam subkinin gazaliden sonra ilim bakımından onun gibi kimse gelmemiştir demesinden, ve naklettiği bir hadisin rivayet zincirini bizzat okumuş olmamdan onun sahte hadis neşretmeyeceğine eminim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iyide görüşler sunuluyor.sen dememiştir diyorsun.bunu açıklamıştım.1 delil istedin en azından 6 delili reddettin.100 delil gelse yine reddedeceksin.sana ve onun sapğık çırakları tarafından basılan eserlerine niye güvenelim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iyide görüşler sunuluyor.sen dememiştir diyorsun.bunu açıklamıştım.1 delil istedin en azından 6 delili reddettin.100 delil gelse yine reddedeceksin.sana ve onun sapğık çırakları tarafından basılan eserlerine niye güvenelim.

Şu iddiaları TEKER TEKER yaz konuşalım.

ve sırayla her birine cevap verdiğimi göreceksin inşallah.

sadece bir tanesini yaz ve mevzuyu dağa bayıra vurmadan -şahsımla da uğraşmadan yazışalım.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
evet hadis ilminde yetersiz olabilirim.ama sırf zamanının büyüklerinin onun amanının en büyük alimi olduğunu kabul etmelerinden, imam-ı subkinin rivayet ettiğine göre (buda imam gazalinin sahte hadis yazdığını söylediğini söylediğin kişilerden birisidir) ebul hasen eşşazelinin rüyasında efendimizin(s.a.v.) isa(a.s.) ve musa(a.s.) ye sizin ümmetinizde gazali gibi biri varmıdır"demesine ve yok cevabı almasından, ebul abbas el mersinin sıddıklara mahsus en yüksek makama çıktığına şehadet etmesinden, 5.asrın müceddidi,huccetil islam olmasından, yine imam subkinin gazaliden sonra ilim bakımından onun gibi kimse gelmemiştir demesinden, ve naklettiği bir hadisin rivayet zincirini bizzat okumuş olmamdan onun sahte hadis neşretmeyeceğine eminim.

ilmi değil ...

cevap olarak göremeyiz bunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yazıldı zaten.

ona bakarsan ben de cevap verdim.

yaz bir tanesini, araya kimse girmesin demiştin...

tamam hadi buyur o halde yaz bir tanesini .

Share this post


Link to post
Share on other sites
buna cevabı yukarda vermiştim. o mesajımı geçiştirmek için bu hileyi yaptığını biliyorum

ya sen benim şahsımla neden uğraşıyorsun

kuvvetin varsa mevzuyu tartış yeter artık ama .

bu konuları okuyan insanların gözlerinde küçük düşeceksin yapma etme...

hile yapıyormuşum...ne hilesidir bu..

eğer soramayacaksan ben sorayım...ve istediğin kadar da hile yap...

tamam mı?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ya sen benim şahsımla neden uğraşıyorsun

kuvvetin varsa mevzuyu tartış yeter artık ama .

bu konuları okuyan insanların gözlerinde küçük düşeceksin yapma etme...

hile yapıyormuşum...ne hilesidir bu..

eğer soramayacaksan ben sorayım...ve istediğin kadar da hile yap...

tamam mı?

 

konuyu geçiştime ilesi.tek mesaja tek mesajda cevap vermeni 2 kere söyledim yapmadın.sonra zaten cevap yazdığım birşeyi o mesajda rahatsız olduğun kısımlar olduğu için geçiştirmeye çalışmak için ve sorduğunda ayrı olarak aynı mesajı yazmamın benim fikirlerimi zayıflatacağını düşünerek tekrar aynı şeye cevap istemen.

 

küçük düşme meselesine gelince.sen ve üstadın küçük düşmekten korkar.bu korkuyla hareket edersiniz.ben rezil olmaktan korkmuyorum.görevim hakkı savunmak ve ben yalnız görevimi bilirim.bu uğurda rezil olmak benim için şereftir.onun için sizin gibi hilelere başvuran biri değilim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bir sayfalık hile raporu çıkarmak isterdim ama şimdi zamanı değil.hazırlayınca kendi siteme eklerim.isteyen olursa burdada vahhabi hileleri diye bir konu açar buraya da ekleriz

Share this post


Link to post
Share on other sites

sanıyorum sormayacaksın

o halde ben soruyorum...

 

keşfuzzunun da geçtiğine göre , İmam İbn Teymiye'nin SIRATI MUSTAKİM adlı eserinde ,sahabiden İb Abbas(r.a) için KAFİR dediğini yazıyorsunuz ...(bu forumda en az 10 defa okudum bu iddiayı)

 

bu iddianızın arkasında durup sıratı mustakimin hangi sayfasında bu sözün yazılı olduğunu söylermisin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bunu söylemek benim görevim değil.zaten söylense de inkar edeceksin.ve bu herifin kitaplarını basanlar kendi çırakları olduğu için bu sapıklıkları kanıtlandıktan sonra o kısmı kitaptan çıkarmış olabilirler.onun için sana ve bu herifin kitaplarını basanlara güvenemeyiz.

 

 

hala peygamberimizin annesinin kafir olduğunu kanıtlayamadın

Share this post


Link to post
Share on other sites
hala peygamberimizin annesinin kafir olduğunu kanıtlayamadın

 

yukarıda yazdım tekrar edelim.

 

Hz Enes (radıyallahu anh) anlatıyor: "Bir adam:

"Ey Allah'ın Resulü babam nerededir?" diye sormuştu.

"Cehennemde!" buyurdular. Adam (gitmek üzere) geri dönünce, Aleyhissalâtu vesselâm adamı çağırdı ve:"Muhakkak ki, benim babam da senin baban da ateşteler!" buyurdu." Müslim, İman 347, (203); Ebu Davud, Sünnet 18, (4718)

 

Rasulullah Efendimiz , bizzat kendileri annesinin kabrini ziyaret ettiler, ağladılar ve yanında bulunanları da ağlattılar ve buyurdular ki , "Rabbim’den ona mağfiret dileme konusunda izin istedim, alamadım, kabrini ziyaret etme konusunda izin istedim, izin edildi. Siz de kabirleri ziyaret edin. Çünkü bu, ölümü hatırlatır."

 

(Ca’beri, agk. (Müslim, Ebu Davud, Nesai, Ibn Mace, Ibn Hibban, Beyhaki K. den)

 

 

 

kanıtlanamadı mı ?

 

 

hadi ben delil koydum buraya ...bir delilde sen getir göster ki bu dediğimin aksini söylesin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kanıtlamadı.bana ulaşabileceğim bir kaynaktan göster.

ayrıca bu hadisin nasıl açıklandığını da görmem lazım.

 

ve annesini yine kanıtlayamadın.o hadisin o anlama gelmeyeceğini açıklamıştım.

 

 

yukardaki naklettiğin hadisi internetten buldun değil mi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanıtlamadı.bana ulaşabileceğim bir kaynaktan göster.

ayrıca bu hadisin nasıl açıklandığını da görmem lazım.

 

ve annesini yine kanıtlayamadın.o hadisin o anlama gelmeyeceğini açıklamıştım.

 

 

yukardaki naklettiğin hadisi internetten buldun değil mi?

yanımda sünen,müsned, cami, kitapları var.

acaba sünen nedir googleye bakmadan söyleyebilecek bir ilme sahipmisin?

altta kaynakları verdim ...git oku

hadis yazıyoruz inanmıyorsun

git imanını sorgula .

Share this post


Link to post
Share on other sites

bi kere siz hadisi plastik açıdan bakıyorsunuz.onun için anlayamıyorsunuz.

bu hadisi açıklamasıyla beraber görmek zorundayım.ayrıca hala annesinin kafir olduğunu kanıtlayamadın.

 

açıklanmadan anlaşılamayacak pek çok hadis var.

 

peygamberinin annesine babasına kâfir diyorsun bide benden imanımı sorgulamamı istiyorsun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

keşfuzzunun da geçtiğine göre , İmam İbn Teymiye'nin SIRATI MUSTAKİM adlı eserinde ,sahabiden İb Abbas(r.a) için KAFİR dediğini yazıyorsunuz ...(bu forumda en az 10 defa okudum bu iddiayı)

 

bu iddianızın arkasında durup sıratı mustakimin hangi sayfasında bu sözün yazılı olduğunu söylermisin?

 

kaç kere sormam gerekiyor.

ortaya iddia atmışsınız durun arkasında.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaç kere cevap vermem gerekiyor.

1.bu iddiayı ben yazmadım.

2.buna cevap vermiştim.

 

3.kaç kere daha aynı şeyi yazarak ortalığı karıştırmaya çalışacaksın.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kaç kere cevap vermem gerekiyor.

1.bu iddiayı ben yazmadım.

2.buna cevap vermiştim.

 

3.kaç kere daha aynı şeyi yazarak ortalığı karıştırmaya çalışacaksın.

kaç kuruşluk ilminiz olduğu ortada

hadi iyi akşamlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yukarıda yazdım tekrar edelim.

 

Hz Enes (radıyallahu anh) anlatıyor: "Bir adam:

"Ey Allah'ın Resulü babam nerededir?" diye sormuştu.

"Cehennemde!" buyurdular. Adam (gitmek üzere) geri dönünce, Aleyhissalâtu vesselâm adamı çağırdı ve:"Muhakkak ki, benim babam da senin baban da ateşteler!" buyurdu." Müslim, İman 347, (203); Ebu Davud, Sünnet 18, (4718)

 

Rasulullah Efendimiz , bizzat kendileri annesinin kabrini ziyaret ettiler, ağladılar ve yanında bulunanları da ağlattılar ve buyurdular ki , "Rabbim’den ona mağfiret dileme konusunda izin istedim, alamadım, kabrini ziyaret etme konusunda izin istedim, izin edildi. Siz de kabirleri ziyaret edin. Çünkü bu, ölümü hatırlatır."

 

(Ca’beri, agk. (Müslim, Ebu Davud, Nesai, Ibn Mace, Ibn Hibban, Beyhaki K. den)

 

 

 

kanıtlanamadı mı ?

 

 

hadi ben delil koydum buraya ...bir delilde sen getir göster ki bu dediğimin aksini söylesin ?

 

 

Ne yani Hz.İsa (a.s.) annesi de mi kafir ? ya Musa(a.s.) annesi ibni teymiyyenin annesi hangi mezheple öldü oda mı sapık dediğiniz zümreden di?

 

Sanada hak veriyorum siz anladığınız kadarıyla hüküm veriyorsunuz değilmi münezzel din esaslarına göre ve sen ancak bu kadarından sorumlusun ben bu hadis-i şeriften şunu anlarım;

 

Cündeb (R.a) anlatıyor: "Resûlullah (S.a.v) buyurdular ki: "Bir adam: "Vallahi Allah falancayı mağfiret etmiyecek!" diye kesip attı. Allah Teâla Hazretleri de: "Falancaya mağfiret etmiyeceğim hususunda yemin eden de kim? Ben ona mağfiret ettim, senin amelini de iptal ettim!" buyurdu."

 

Müslim, Birr 137, (2621).

 

bende bu hadis-i şerif eşliğinde değerlendiririm. Haşa Kimseye kafirdir diyemem de sana Allah Yardımcı olsun bunun sorumluluğunu yüklenip ben bunu anladım demeye talipsin.

 

Hakkı Batıldan Ayıranlardan Eylesin Rabbim. Amin

selametle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne yani Hz.İsa (a.s.) annesi de mi kafir ? ya Musa(a.s.) annesi ibni teymiyyenin annesi hangi mezheple öldü oda mı sapık dediğiniz zümreden di?

ben hz Peygamberin annesine kafir demedim.

babasına da kafir demedim.

bütün yazılarımı dönüp okuyun.

ben Peygamberin s.a.v. anne ve babası ateştedir DEDİM.

BUNUNLA BİRLİKTE

Ateşte olmaları ise küfürleri nedeniyle olabilir...kuvvetle muhtemeldir.

kaldı ki ateşte olmalarıyla ilgili HADİS yazdım buraya. bu şu demektir:

Peygamber s.a.v. ANNE VE BABASININ ATEŞTE OLDUĞUNU ifade ederken ben kalkıpta , Hayır ey büyük Peygamber .s.a.v. senin anne ve baban ateşte değildir mi diyeyim.

eğer bu hadisler Peygambere aitse (ki öyle görünüyor) bana iman edip susmak düşüyor.

 

devamla :

 

hz İsa ve Musa aleyhimüsselamların anne ve babaları için KAFİR demedim, demeye de getirmedim. buradan böyle bir sonucu çıkarmanıza sadece gülüyorum.

 

şu hadise gelince:

 

 

Cündeb (R.a) anlatıyor: "Resûlullah (S.a.v) buyurdular ki: "Bir adam: "Vallahi Allah falancayı mağfiret etmiyecek!" diye kesip attı. Allah Teâla Hazretleri de: "Falancaya mağfiret etmiyeceğim hususunda yemin eden de kim? Ben ona mağfiret ettim, senin amelini de iptal ettim!" buyurdu."

 

Müslim, Birr 137, (2621).

 

Konuyla bağlantılı değil.

zira bu hadiste ''mağfiret edilmeyecek'' , diyen kişi BİR ADAM ,

oysa benim yazdığım hadiste , anne ve babası için ateştedir diyen kişi HAZRETİ MUHAMMED MUSTAFA S.A.V.

 

inşallah anlamışsınızdır.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hadislerin açıklamay muhtaç olduğu gerçeğini hala kabul etmiyorsun.

 

ikinci olarak basbaya kafir olduğunu iddia ediyorsun.

 

ben bu hadisden onların cehennemlik olduğu değil ALLAH rahmet etmezse cehennemde oldukları gerçeği sebebiyle efendimizin, o insana öyle demiş olabileceğini anlıyorum.zaten o olayın devamı da yazmıyor.bir alimin açıklamasıda yok.

 

yine dediğim ve daha önce de demiş bulunduğum gibi ikinci hadisten kastedilenin o olmadığını açıklamıştım.

 

şimdi de ilk hadisi söyledim.

 

bu hadisi açıklamasıyla beraber görmeden böyle bir hükme varamayız.

 

 

3. sen gitmemişmiydin

 

sende ibni teymiyye gibisin.kibrinin esiri olmuşsun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bir kaç kelam :

 

Hiçbirimiz medrese eğitiminden geçmedik.(En azından ben)

 

Ve buradaki arkadaşların hiçbiri allame değil...

 

Bu manada arkadaşların kendi görüşlerini değil de alimlerin görüşlerini aktarmalarını yadırgamamak gerek...

 

Zira, bu alimler medrese eğitiminden geçmiş , devrinde kendilerini Kamuya isbat etmiş büyükler...

 

Ayet ve hadis getirilecek ise -delil olarak- ilim sahibi büyüklerin getirdikleri delilleri alıntılamak en sıhhatli yol

dur. (Kuran-sünnet-icma-kıyas)

 

Vesselam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...