Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
serdengeçti

Peygamber Efendimizin Kaç Tane Sünnetini Biliyoruz?

Recommended Posts

42-misvak kullanmak

43-işrak namazı

44-Kuşluk namazı

45-evvabin namazı

46-teheccüt namazı

47- mescide girerken 2 rekat mescit namazı kılmak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26)Otururken bir ayağını diker öyle oturmak.Bağdaş kurmamak.

 

bunda bi yanlışlık var sanırım!! tam tersi bağdaş oturmak sünnet diye biliyorum. (Bİ YANLIŞLIK OLABİLİRMİ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayır sevgili kardeşim kesinlikle bağdaş kurmamıştır.Allah dostları da aynı şekilde hareket ederler :)

 

48)Tuvalete girerken sol ayakla girmek sağ ayakla çıkmak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de küçük bir araştırma yaptım ALLAH Resulu genellikle diz üstü otururmuş.Yemek yerken bir ayağını altına alırmış.Asla bağdaş kurmazmış. :)

 

49)Ata binmeyi -onun yerini şimdilerde araba kullanmak aldı çünkü zamanın bineği-,silah kullanmayı,yüzmeyi bilmek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

52-camiye yürüyerek gitmek(mescitlere çok yürümek , günahlarınızı affettirir , sevabınızı arttırır)ibn mace

53-eve girince iki rekat namaz kılmak(evine girdiğinde iki rekat namaz kıl.o namazseni zararlı işlerdenengeller)ramuz el ehadis

54-esnememek için kendini tutmak

55-hayır demek zorunda kalınca susmak

56-gerekmedikçe konuşmamak

57-sözünü unutan salat-u selam getirsin

58-ikrama sağdan başlamak

59-evde güzel koku bulundurmak

60-şehadet parmağına yüzük takmamak

Share this post


Link to post
Share on other sites

61) Yeni doğan bebeğİn saçını kesmek ve ağırlığınca sadaka vermek

Share this post


Link to post
Share on other sites

arkadaslar 42. sünnete affen bir şey söylemek istiyorum

 

misvak kullanmak evet o zaman kullanıyorlardı fakat şimdi bilim gelişti diş sağlığı için diş fırçaları diş macunları gelişti bunlar varken sünnet diye sadece misvak kullanmak ne kadar kabul bir durum

 

efendimiz çöl sartlarında yasadı gün geldi çöldelerdi kaşık bulamadılar aynı tencereden yediler gün geldi farklı farklı uygulayışlar içindeydiler ve kendimizi o arayış zorunluluğuna sokmalılıyız

 

kısacası misvak kullanmak her ne kadar sünnet olsada diş fırçası varken misvak kullanmanın çok gerekli olmadığını düşünüyorum

bunu sadece misvaka endekslemeyelim aynı tastan beş kişi yiyenler bile çıkıveriyor

 

 

62)Esnemeyi mümkün olduğu kadar gizlemek. Ağzı elle kapayarak gidermeye gayret etmek. Namazda iken esneme gelirse, ayakta ise sağ elin, diğer hallerde ise sol elin tersi ile ağzı kapatmak münasip olur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
arkadaslar 42. sünnete affen bir şey söylemek istiyorum

 

misvak kullanmak evet o zaman kullanıyorlardı fakat şimdi bilim gelişti diş sağlığı için diş fırçaları diş macunları gelişti bunlar varken sünnet diye sadece misvak kullanmak ne kadar kabul bir durum

 

kısacası misvak kullanmak her ne kadar sünnet olsada diş fırçası varken misvak kullanmanın çok gerekli olmadığını düşünüyorum

iyide burda size kimse düşüncelerinizi belirtin demiyor dikkat edin!!! ALLAH RASULÜNÜN SÜNNETLERİNDEN BAHSEDİYORUZ(SAYMAYA ÇALIŞIYORUZ)

 

HEM NE HADDİMİZE'Kİ EFENDİMİZİN UYGULADIĞI HERHANGİ BİRŞEYE GEREKLİ VEYA GEREKSİZ DİYE YORUM BELİRTMEK!!! KALDIKİ HADİSTE BUYURUYOR RASULULLAH'' ümmetime zor gelmeyeceğini bilseydim, Rabbime dua ederdim misvağı farz kılması için''DİKKAT EDİN

(YORUMUNUZ SİZE KALSIN)

 

BİZE DÜŞMEZ ALLAH RASULÜNÜN SÜNNETLERİNİ, VESAİR HERANGİ BİRSEYİNİ( haşa) TARTIŞMAK VEYA

ATIFTA BULUNMAK!

(eko adlı üye kişi= Siz fırça kullanmaya devam edin. hem neme lazımki bir odun parçasını ağzınıza sürceksiniz)

 

BURDAKİ ARKADAŞLARIN ÇOĞU ALLAHIN İZNİYLE MİSVAKIN (bilimser olarak kanıtlanmış faydalarınıda bilirler)

SÜNNETİ UYGULAMANIN SEVABINIDA!

( Cevabım alıntı yaptığım kişiyedir. cevap vercekse-niz özelden yapılabilir.)

İSTİKAMETE DEVAM.

63-Cenaze gördüğü zaman ayaga kalkmak. (sahabe efendilerimizin sorularına ithafen cevabı ise= Kişiden ziyade, Rabbimin huzuruna gideceğinden dolayı.....)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

misvağı kullanmayalım demiyorumki niye bu kadar sert bir cevap veriyorsun

 

misvağın faydaları vardır buna birşey dediğim yok ilmi bilmi teknolojiyi de kullanmak lazım

gerekli olmasa Allah vermezdi bu ilmi bilmi

 

 

bazı insanlar sırf sünnet diye SADECE misvak kullanıyor bunun ne kadar kabul bir durum olduğunu sordum ve fikrimi söyledim taşlamak yerine iyi uslüble cevap verebilirdin hafakan arkadasım

 

neyse konunun dağılmasına gönlüm razı olmaz biz en iyisi devam edelim

 

64-Bayram ve cuma namazlarına gusül abdesti alıp kılmak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

70)Camide namaz kıldıktan sonra imamın cemaate dönerek "Kimin hastası var,kimin cenazesi var,kimin borcu var? Söylesin çare bulalım".Diye sormak ve camiyi sadece namaz kılınan yer olmaktan çıkarıp sosyal yardımlaşma ve dayanışma merkezi haline getirmek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

74) orucu su veya hurma ile açmak 75)yolda giderken ayagımıza takılabilecek şeyleri kenara çekmek 76) banyo veya tuvalete tükürmemek 77) hasta ve yaşlıları ziyaret etmek 78) yemek yerken başkalarının yedigine bakmamak 79) insanları yüzüne karşı övmemek 80) soframızda yeşillik veya sirke bulundurmak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Günlük Hayatta Sünneti Seniye

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

1Dişleriyle koparmış olduğu lokmayı yemeğe batırmamak.

 

2. Mecbur kalmadıkça sokaklarda yemek yememek.

 

3. Yemeğe besmele ile başlamak, Allah’ın sonsuz ikram ve nimetlerini tefekkür ederek yemek, sonunda da hamd etmek.

 

4. Yemekte tabağın kendi önümüze gelen tarafından yemek.

 

5. Yerde bir sofra bezinin üstünde yemek. İhtiyaç olduğu takdirde masada da yenilebilir.

 

6. Yemeğe sofradakiler ile beraber başlamak.

 

7. Acıkmadıkça yememek, tam doymadan yemeği bırakmak.

 

8. Tabağa az yemek koydurtup artık bırakmamak.

 

9. Sofrada sağ dizi dikip, sol dizi yere yatırmak.

 

10. Saf ipek ve saf altın ümmet-i Muhammed’in erkeklerine haram kılınmıştır.

 

11. Selamı yaymak. Selam, kelamdan önce gelir.

 

12. Eve girince ilk söz ev halkına selam vermek olmalıdır.

 

13. Selamla birlikte samimiyetle, tebessüm ederek musafahada bulunmak.

 

14. Musafaha ile birlikte, hürmet, samimiyet ve şefkate vesile olan kucaklaşmalar yapılabilir. Süfli hisleri uyandıracak sarılmalar caiz değildir.

 

15. Musafahada önce eli uzatan çekmelidir. Biz çekersek buluşmadan memnuniyetsizlik manası çıkabilir.

 

16. İlmiyle amil din adamları ile adil devlet başkanlarının eli öpülür, beşeri hisleri yok olmuş yaşlı hanımlara selam verilebilir, gerekirse eli de öpülebilir. Yeter ki fitneye sebep olmasın.

 

17. Hediyeleşmek ve gelen hediyeye aynıyla veya daha güzeliyle karşılık vermek.

 

18. Az gülmek, gülünce kahkaha ile değil, tebessüm ederek gülmek. Mütebessim olmak.

 

19. Çoğu zaman susmak, tefekkür etmek, ihtiyaç olunca konuşmak.

 

20. Tane tane, orta bir ses tonuyla konuşmak. Çok mühim şeyleri üç defa tekrar etmek.

 

21. Konuşmaya Allah’ın adıyla başlamak ve Allah’ın adıyla bitirmek.

 

22. Nefsi ve dünyalık bir şey için öfkelenmemek. Bir hak zayi olduğunda ve uhrevi meselelerde, Allah ve din hakkı için öfkelenmek.

 

23. Doğru sözle şaka ve mizah yapmak.

 

24. Boş işler (malayani) ile iştigal etmemek.

 

25. Uyku için yatınca önce sağ tarafına yatmak, sağ yanağını sağ avucunun içine koymak ve o günün muhasebesini yapmak.

 

26. Yüzükoyun yatmamak

Share this post


Link to post
Share on other sites

27. Yatağa girdiğinde avuçları açık olarak birleştirerek İhlas, Felak ve Nas surelerini okuyup avucunun içine üfleyip sonra bütün vücudunu sıvazlamak, bunu üç defa tekrarlamak.

 

28. Beyaz giymek.

 

29. Mest giymek.

 

30. Ayakkabı giyerken önce sağdan başlamak, çıkarırken de önce soldan çıkarmak.

 

31. Takke ve sarıkla başı kapatıp namazı öyle kılmak.

 

32. Soğan ve sarımsak kokusuyla mescid ve meclislere yaklaşmamak.

 

33. Üzerinde kudsi kelimeler ve ayetler yazılı eşya ile tuvalet ve pis yerlere girmemek.

 

34. Misafire elinde bulunandan ikramda bulunmak. Misafir ve ziyaretçileri temiz bir kılık kıyafetle karşılamalı.

 

35. Aksırınca sesi az yükseltip, “Elhamdülillah” demek. Böyle diyene de “Yerhamükellah” demek. Bize dediklerinde “Yehdina ve yehdikümüllah” diye cevap vermek. Bu üçe kadar böyle mukabele şeklinde devam edebilir. Üç defadan fazla aksıran olursa, nezleden aksırmıştır ve mukabele gerekmez.

 

36. Esnemeyi mümkün olduğu kadar gizlemek. Ağzı elle kapayarak gidermeye gayret etmek. Namazda iken esneme gelirse, ayakta ise sağ elin, diğer hallerde ise sol elin tersi ile ağzı kapatmak münasip olur.

 

37. Davete icabet ve hediyeyi kabul etmek.

 

38. Kapıyı üç defa vurmak, cevap verilmezse geri dönüp gitmek. “Kim o?” diye sorulduğunda, “Benim.” dememek, kendimizi açık bir şekilde tanıtmak, maksadımızı belirtmek. Kapının tam karşısında durup içeriyi gözleme durumunda bulunmamak. Biraz kenarda durarak, ailedeki mahremiyeti görmekten içtinap etmek.

 

39. Ayakta bevletmemek. Tuvalette idrar saçıntısından, korunmak. Hadiste kabir azabının çoğunun idrar saçıntısından ileri geldiği bildirilmiştir. Tuvalete ihtiyaç için oturduğu vakit ön ve arkanın kıbleye karşı dönük olmaması gerekir.40. Banyo yapılan yere bevletmemek. Çünkü vesvesenin çoğu bundandır.

 

41. İnsanların istifade ettiği gölgeliklere, yol ve yol kenarlarına, çeşme ve pınarlara bevletmemek, pisletmemek ve de tükürmemek. Hadiste, bunu yapanların lanetlenmesinden korkulacağı bildirilmiştir.

 

42. Kasık ve koltuk altı temizliğine titizlik göstermek. Buralardan ayrılan parçalar temizken ayrılmasına da dikkat etmeli ve cünüp iken buraları tıraş etmemelidir. Bu tür temizlik caiz olsa da sünnete uygun değildir.

 

43. Büyük ve umumi banyolarda tesettürle yıkanmalı, peştamal kullanılmalı.

 

44. Mümkünse her abdest alışta misvak (fırça) kullanmak.

 

Diyanet İşleri Başkanlığının neşrettiği misvak hadisi tercümesinde şöyle bir hüküm mevcuttur: “Misvaktan kasıt dişlerin temizlenmesi, ağız içindeki kötü kokunun giderilmesi ve mikropların yok edilmesidir. Bunu temin eden Erek ağacından başka fırçalar da varsa, o da misvak yerini tutar.”

 

45. Emin ve muttaki insanlarla istişare etmek, neticedeki karara tevekkülle uymak.

 

46. Cömertlik. “Cömert Allah’a yakın, cimri ise Allah’a uzaktır. Cömertlik kökü cennette olan bir ağacın dünyaya sarkmış dalıdır. Kim o dala tutunursa o dal onu cennete çeker.”

 

47. Çok tefekkür etmek. “Tefekkür gafleti izale eder. Ölümü tefekkür etmek fani lezzetleri acılaştırır. Eşyanın üzerindeki fena damgasını gösterir.”

 

48. Borçlanmalarda durumu yazıyla veya bir şahitle tevsik etmek. Böyle bir tedbir asla itimatsızlık sayılmaz. Anlaşmalarda değişik tevil ve tefsirlere yol açacak boşluklar bırakılmamalıdır. Durumu net olarak tespit etmek lazımdır.

 

49. Bir yakını vefat eden Müslüman kardeşini teselli ederek taziyede bulunmak. “Allah merhuma rahmet etsin.” şeklinde dua yapılır. Taziye ziyareti vasati üç gün içinde yapılır. Üç günden sonraki ziyaretlerde vefatı hatırlatıp hüznü deşmek uygun olmaz. Evinden cenaze çıkan kimseler üzüntüden dolayı yemek hazırlayıp sofra kuramazlar. Bunun için vefalı komşular bir müddet bu eve yemek getirirler. Böylece hüzünlerine ortak olduklarını fiilen göstermiş olurlar. Cenaze sahibi üç gün kendisine kolayca erişilebilecek bir ortam hazırlar ve böylece kardeşlerinin taziyede bulunabilmelerine imkan tanınmış olur

 

50. Ölmüş kimseleri hayırla yad etmek.

 

51. Mevtanın ardından yüksek sesle ve çırpınarak, saç baş yolarak ağlamamak. Böyle yapmak kadere itiraz ve Cenabı Hakkın takdirini itham etmek olur. Ayrıca bu mevtaya iyilik değil azaba vesile olur.

 

52. Sekerat halindeki hastalara “La ilahe illallah, Muhammedün rasulullah.” şeklinde telkinde bulunmak. Hastanın dudaklarını temiz ve ıslak bir bezle sulandırıp kurumamasını sağlamak. Ölüm vaki olup son nefes verilince, okumalar durdurulur ve cenazenin uzağında devam edilebilir. Çenesinin açık kalmaması için mendil ve benzeri şeylerle başa bağlanır. Gözleri açık ise kapatılır.

 

53. Kabirleri ziyaret etmek. Gafleti dağıtır ve uhrevi tefekküre vesile olur. Kabristanın kapısına yaklaşınca, kabir halkına gizlice selam verilir. “Ey kabir sakinleri, esselamu aleyküm. Sizler bizden önce geldiniz, bizler de sizleri takip edeceğiz. Size Allah’tan af ve mağfiret dileriz.” Şeklinde selam ifade edilebilir. Sonra ziyaret edilecek merhumun ayakucu tarafından yaklaşılır. Yüzüne müteveccihen veya kıbleye karşı durulur. Kur’an ve dualar okunabilir. Ziyaret esnasında mezarları çiğnemek mekruhtur. Şayet geçip gitmek için başka müsait yol yoksa, merhuma sevap hediye edilerek, geçilebilir. Mezar üzerindeki yeşillikler yolunmaz, bilakis çiçekler ekilir. Kurumuş otlar ayıklanır.

 

54. Hasta akraba, dost ve arkadaşları ziyaret etmek. Onlara teselli ve ümit vermek. Ziyareti uzun tutmamak. Hastanın hoşa gitmeyecek hallerini başka yerde anlatmamak.

 

55. Sıla-i rahimde bulunmak. “Akrabayla alakayı kesen bir kimsenin bulunduğu meclise Allah’ın rahmeti inmez.”

 

56. Zemzem suyunu hürmeten ayakta ve kıbleye karşı dönerek içmek.

 

57. Anne-babaya itaat etmek, onlara ihsanda bulunmak, kalplerini kırmamak ve hayır dualarını almak

Share this post


Link to post
Share on other sites
iyide burda size kimse düşüncelerinizi belirtin demiyor dikkat edin!!! ALLAH RASULÜNÜN SÜNNETLERİNDEN BAHSEDİYORUZ(SAYMAYA ÇALIŞIYORUZ)

 

HEM NE HADDİMİZE'Kİ EFENDİMİZİN UYGULADIĞI HERHANGİ BİRŞEYE GEREKLİ VEYA GEREKSİZ DİYE YORUM BELİRTMEK!!! KALDIKİ HADİSTE BUYURUYOR RASULULLAH'' ümmetime zor gelmeyeceğini bilseydim, Rabbime dua ederdim misvağı farz kılması için''DİKKAT EDİN

(YORUMUNUZ SİZE KALSIN)

 

BİZE DÜŞMEZ ALLAH RASULÜNÜN SÜNNETLERİNİ, VESAİR HERANGİ BİRSEYİNİ( haşa) TARTIŞMAK VEYA

ATIFTA BULUNMAK!

(eko adlı üye kişi= Siz fırça kullanmaya devam edin. hem neme lazımki bir odun parçasını ağzınıza sürceksiniz)

 

BURDAKİ ARKADAŞLARIN ÇOĞU ALLAHIN İZNİYLE MİSVAKIN (bilimser olarak kanıtlanmış faydalarınıda bilirler)

SÜNNETİ UYGULAMANIN SEVABINIDA!

( Cevabım alıntı yaptığım kişiyedir. cevap vercekse-niz özelden yapılabilir.)

İSTİKAMETE DEVAM.

63-Cenaze gördüğü zaman ayaga kalkmak. (sahabe efendilerimizin sorularına ithafen cevabı ise= Kişiden ziyade, Rabbimin huzuruna gideceğinden dolayı.....)

 

Bakın arakadaşlar bu nu düzeltmeden edemiyeceğim....Misvak kullanmak sünnetleri arasına girmez... o zamanın şartlarında diş fırçası olsaydı peygamber efendimiz diş fırçası kullanırdı... misvak kullanıyorum sünnet oluyo diye geçinmeyin boş yere...Ayrıca buraya değinmişken yok sakal bırakmak sünnetmiş felan bunlarıda geçin efendiler...Peygamber efendimiz herkesin sakal bıraktığı yerde sakalsız mı dolaşırdı ? Sakalınızı kesin demiyorum Peygamber efendimiz içinde bulunduğu toplumun giyinişine göre giyinir ve onlardan biriymiş gibi olur...Aynı halkdan biri gibi gözükürdü üstüne farklı birşey giymez veya vücudunda farklı bir değişiklik yapmazdı...

 

Saygılarımla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bakın arakadaşlar bu nu düzeltmeden edemiyeceğim....Misvak kullanmak sünnetleri arasına girmez... o zamanın şartlarında diş fırçası olsaydı peygamber efendimiz diş fırçası kullanırdı... misvak kullanıyorum sünnet oluyo diye geçinmeyin boş yere...Ayrıca buraya değinmişken yok sakal bırakmak sünnetmiş felan bunlarıda geçin efendiler...Peygamber efendimiz herkesin sakal bıraktığı yerde sakalsız mı dolaşırdı ? Sakalınızı kesin demiyorum Peygamber efendimiz içinde bulunduğu toplumun giyinişine göre giyinir ve onlardan biriymiş gibi olur...Aynı halkdan biri gibi gözükürdü üstüne farklı birşey giymez veya vücudunda farklı bir değişiklik yapmazdı...

 

Saygılarımla

 

 

 

 

Vay vay vay. Aramızda ne kadar da bilgili, nadide şahsiyetler varmış da biz bihabermişiz. Sizi gidi Molla Kasımımsı sizi... Ne kadar da güzel ahkam kesiyorsunuz. Lakin, farkında olmadığınız şey din dairesi hudutlarını zorluyor olmanızdır. Kusura bakmayın ama efendi, siz kim oluyorsunuz da sünnete sünnet değildir diyebilme cürretini gösterebiliyorsunuz. Allah Resulu İki Cihan Serveri Efendimiz (s.a.v.)'in bizlere bıraktığı ve sımsıkı yapışmamızı istediği şeylerden birine (yani sünnete) dil çıkarma adiliğine girişebiliyorsunuz. Neye istinaden bunları söylüyorsunuz? Sünnetin manası nedir? Mesnediniz nedir? Amacınız nedir? Ek ünvanlarınızı da bi zahmet söyleyiverin?

 

 

Neymiş efendim günün şartları....

 

Bu cehaletin kralıdır efendi kusura bakmayın.Ne yani Efendimizin sünneti bir devre hitap ediyordu ve o devirler geride kaldı, artık sünnet münnet hikaye öylemi... Haşa!

 

 

O vakit diş fırçası olsaymış , Efendimiz diş fırçası kullanırmış. Nerden biliyorsun efendi. (Poz verin çekiyorumm) Misvak gibi nadide bir ağacın insan sağlığına hangi ölçüde faydalı olduğunu bilse idiniz, bırakın misvak kullanmayı, misvağı kıtır kıtır yerdiniz. Diş, beyin ve mide uzuvları başta olmak üzere misvağın müspet etkisini inkar edebilecek, ona bayağı bir odun parçası olarak bakabilecek bir şahsiyet, bilimin toptan reddine kalkışmış bir bedbahttır. Şimdi soruyorum hangi diş macunu veya fırçası insan bünyesine dişler? haricinde faydalı olur.

 

Yazıyı her okuyuşta sinirlerimin biraz daha tepeye tırmandığını hissediyorum. Yazık... Nasıl bir cehaletin mamülüdür bu!

Kalkıyorsunuz kati bir dille sünnetleri reddediyorsunuz bir takım basit ve cahilce muhakemeler nihayetinde. Neyinize güveniyorsunuz mantığınıza mı. Çöpe atın.

 

 

 

Sakal ve kılık-kıyafet biçimlerine yönelik sünnetleri de kendinize göre kılıflar uydurmak sureti inkara yeltenmişsiniz.

Herkesin sakal bıraktığı yerde dinimize göre yanlış bir davranış olsa idi elbette ki efendimiz sakal bırakmazdı. Yoksa şüpheniz mi var. Hem içinde bulunduğu toplumun tümünün dinimizce uygun görülen tarzda sakallı oldugunu da nerden çıkardınız. Zuhuratta mı gördünüz bre. Taktiğini bizlere de söyleyiverin de bizde bir göz atalım.

 

 

 

 

Efendimiz içinde bulunduğu topluma uymuşmuş. Kimmiş içinde bulundugu toplum. Yahudiler, hristiyanlar, putperestler, mecusiler vs. vs. vs.

Haddini bil efendi. Elinden çıkanı gözün, beynin, kalbin, görsün. Çok yanlış muhakemeler. Allah muhafaza ...

 

Aslında tüm bu açıklamaları yapmış olmaktan dolayı hayli müteessirim. Zira varlığımızı ve herşeyimizi borçlu oldugumuz,kainatın ve içindekilerin yüzü suyu hürmetine yaratıldığı Efendimiz (s.a.v.)'in yolundan gitmek, tam manası ile sünnete tabi olmakla mümkündür. Kulun en mükemmelidir O. Gaye İnsan Ufuk Peygamberdir .Amacımız; hiçbir şekilde sünnetin nedenini, nasılını araştırmadan ve tüm bunları kendi mantık kılıfımıza sokmadan, Efendimiz'in yolundan gitmek olmalı. O'na benzemek, koşulsuz benzemek olmalı. Ne mutlu Efendimize tüm yönleri ile benzemeye çalışanlara.

 

Daha fazla yazamıyorum sağlık sorunlarım dolayısı ile. Yanlış veya eksik bir husus varsa arkadaşlar tamamlasınlar bi zahmet.

 

Saygılarımla...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de mürid kardeşimin sözlerine sonuna kadar katılıyorum.Hadisi şerifte hangi kavime benzerseniz onlardan olursunuz denilmiştir.Yani mevlamız kime benziyorsak onlar gibi muamele gösterecek.

 

Rabbim bu mübarek günler hürmetine O'nun boyasıyla boyananlardan eylesin(amin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...