Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
Sign in to follow this  
gulund

İbrahimi Dinler!

Recommended Posts

Sual: Son günlerde İbrahimî dinler diye bir şey söyleniyor. Din kitaplarında böyle bir tabir var mı?

 

CEVAP

Böyle bir tabir yoktur. Sadece semavi dinler tabiri geçer. Bunlar Hıristiyanlığı ve Yahudiliği hak din gibi göstermeye çalışan misyonerlerin sinsi bir oyunudur. İbrahimi dinler diye milleti toptan gayri müslim yapmaya çalışıyorlar. Allahü teâlânın, İslamiyet'i göndererek yürürlükten kaldırdığı bozuk dinleri [Hıristiyanlıkla Yahudiliği] yürürlüğe koymaya ve ehl-i kitap denilen gayri müslimleri müslüman göstermeye gayret ediyorlar.

 

Allahü teâlâ, o dinler bozulduğu için, son olarak İslam dinini göndermiştir. O dinler bozulmamış bile olsa, sonraki gelen din önceki dini nesh eder, yürürlükten kaldırır. Onun için Hıristiyanlığı, Yahudiliği hak din gibi göstermeye çalışmakta bir art niyet yoksa, misyonerlerin tuzağına düşmekten başka şey değildir. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:

 

(İbrahim, ne Yahudi, ne de Hıristiyan idi; o, Allah'ı bir tanıyan doğru bir Müslüman idi; müşriklerden de değildi.) [Al-i İmran 67]

 

Allah böyle buyuruyor, misyonerlerin uşakları, Hıristiyanlık ve Yahudilik için, İbrahimi din diyor. İbrahim aleyhisselam Hıristiyan veya Yahudi mi idi? Değilse ne diye ona böyle iftira ediliyor?

 

İbrahimi dinler perdesi altında gayri müslimlere kucak açanlar, şu âyete de aykırı hareket etmiş olur:

 

(Sen, onların dinine uymadıkça, Hıristiyanlar ve Yahudiler senden hoşnut olmazlar. De ki "Doğru yol, ancak Allah'ın [bildirdiği İslamiyet] yoludur.") [bekara 120]

 

Şimdiki Yahudi ve Hıristiyanlar, Muhammed aleyhisselama inanmadıkça, yani Müslüman olmadıkça ebedi Cehennemliktir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

 

(Cennete ancak Müslüman olan girer.) [buhari, Müslim]

 

(Beni duyup da Peygamber olduğumu kabul etmeyen Yahudi ve Hıristiyan, mutlaka Cehenneme girecektir.) [Hakim]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bence ibrahimi dinler sözüyle neyin kastedildiğini anlamadan yazılan veya başkalarının yanlış düşüncelerini aktaran bir yazı olmuş. burada insanları kendi vehimlerinizle ittiham altında bırakmaktasınız. bence su-i zanda bulunuyorsunuz. ibrahimi dinler sözüyle kimsenin tahrif edilmiş tevrat,incil,zebur gibi kitapları doğru göstermeye veya bu dinleri şu andaki halleriyle hak din olarak göstermeye niyeti olduğunu düşünmüyorum. hele misyonerlik iddiaları falan daha da gülünç geliyor. çok fazla araştırılmadan bazı kesimlerin görüşlerini tek taraflı yansıtan sığ bir yazı olduğu düşüncesindeyim. olaylara kötü tarafından bakıyorsunuz. unutmayın "güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen hayatından lezzet alır"

Share this post


Link to post
Share on other sites

soruda ibrahimi dinlerin fıkıh kitaplarındaki yeri nedir deniyo.. derdiniz ne anlamıyorum..oldukça yerinde bi cevap böyle bi tabir ne anlama gelir diye güzel bir izah ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selamlar

 

Her iki tabirle de kastedilen nedir? Onu düşünüp yorum yapmak lazım.

 

Semavî dinler deyince bildiğimiz 3 din akla geliyor. İbrahimî dinler dediğimizde ise işin içine Haniflik de girmiş oluyor...

 

Her iki tabirde de İslamiyet dışında kalan dinlerin geçerliliğini kaybettiği aşikar. Durum böyleyken ve kastedilen de belli ve kasıtlı kast yok iken kavramlara bu kadar fazla takılmamak gerektiğini düşünüyorum.

 

Saygı ve selamlarımla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kavram tartışmaları genelde saçma olur,konuyu açan arkadaşımız asla alınmasın ama bu soru ve verilen cevap da saçma olmuş.Zira bir kelimenin muhteviyatı onu kullanana veya anlayana göre değişir,eğer İbrahimi dinler terimi kullanılıyorsa ben buradan normal şartlarda Semavi dinler yani tahrif edilmemiş halleriyle Hristiyanlık ve Museviliği,İbrahim a.s. için kullanılan Hanifliği ve tabii ki İslamiyet’i anlarım ki normalde de bunun böyle anlaşılması gerekir.Ama eğer bu kavram bir gayri Müslim veya “diyalogcu”(!) tarafından veya “ılımlı”(!) İslamcı tarafından kullanılıyorsa elbette bu kavram anlamını büyük ölçüde değiştirir.Bize düşen anlamamız gerekeni en iyi şekliyle anlamaktır yoksa kavram tartışmaları genelde sonu gelmez bir gevezelik olup çıkıyor .(Ölçüyü kaçırmadıkça ve en güzeliyle anlamlandırdığımızda kendimizi ikna edip tartışmayı hem kendi içimizde hem de çevremizdekilerle beraber kapatabiliyorsak tabii ki bu ölçüyle kavram tartışmaları gevezelik değil doğru anlama uğraşı olur bizim için,ama ölçü çok önemli)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tabi kasıt olmadığı zamanlar için zaten bi açıklamaya gerek kalmaz .. bu yazıda kasıtlı söyleyen kimseye hitap ettiği aşıkar .. kastlarınıda açıklıyor..

 

kafam öylesine doluki çatlıyacak nerdeyse .. ama yazıyı bikez daha okudum ve kimsenin gocundurmasını gerektirecek bi durum görmedim .. tabi diyalogçular hariç .. gözümden kaçan bi durum veya yazdığım yalnış bi söz varsa özür dilerim ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

bakara suresi

135.Onlar,"Yahudi ve hıristiyan olun ki doğru yolu bulasınız" dediler. Sen de de ki:"Hayır! Biz Hanif olan İbrahim'in dinine uyarız. O, müşriklerden değildi."

136."Biz Allah'a ve bize indirilene; keza İbrahim, İsmail, İshak, Ya'kub ve torunlarına indirilenlere; yine Musa ve İsa'ya verilenlere ve bütün peygamberlere rableri tarafından gönderilenlere inandık. Onlar arasında ayrım yapmayız; biz O'na teslim olanlarız" deyin.

137.Eğer onlar da sizin inandığınız gibi inanırlarsa kesinlikle doğru yolu bulmuş olurlar; fakat eğer yüz çevirirlerse bilesin ki bir ayrılıkçılığın içindedirler. O takdirde artık onlara karşı Allah sana yeter; O, işitendir, bilendir.

138."Allah'ın boyasıyla boyandık (sıbğatellah). Boyaca O'ndan daha güzel olan kim vardır? Biz yalnız O'na kulluk ederiz" (deyin).

139.De ki:"Allah bizim de rabbimiz sizinde rabbiniz olduğu halde O'nun hakkında bizimle tartışmaya mı kalkışıyorsunuz? Bizim yaptıklarımız bize, sizin yaptıklarınız da size aittir. Biz O'na gönülden bağlananlardanız

140.Yoksa siz İbrahim, İsmail, İshak, Ya'kub ve torunlarının yahudi yahut hıristiyan olduklarını mı söylüyorsunuz?" De ki:"Siz mi daha iyi bilirsiniz, yoksa Allah mı?" Allah tarafından kendisine verilmiş bir kanıtı saklayandan daha zalim kim vardır? Allah yaptıklarınızdan habersiz değildir.

141.Onlar bir ümmetti gelip geçti. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz onların yaptıklarından sorguya çekilecek değilsiniz.

 

Şüphesiz Allah doğru söyledi.

 

 

Bu ayetlerin yorumlarını da yazmayı isterdim. güneşi nasıl cebimizde kaybettiğimizi isbat etmek isterdim.

Fakat dönüp kendi nefsime baktığımda buna hakkım olmadığını düşünüyorum. Her şeyi Kur'an ölçüsüne vurmamız gerektiğini, bunun için de Kur'an'ın herbir ayetinin mana ve maksadını, kendimizi kandırmadan, kalbimizin hakikate meylini kaybetmeden, bundan önceki bir çok ezberimizi bozduğunda, O'nu anlamak istediğimiz gibi anlamaya çalışmadan fehmetmeliyiz. Hayat defterimize daha evvel çizilmiş her şeyi silip, Kur'an ve O'nun pratiği olan sünnet ve hadisi temelimiz olarak atıp, hür olarak Hazreti İbrahim'in mirası olan aklı son haddine kadar kullanarak (ki onlarca yerde misaller vererek akletmeyi ve düşünmeyi tavsiye eden Kur'an delildir buna) yeniden İslam olmalıyız,gerçek müslim...

Solukluğumuz,neşvemizi kaybetmiş olmamız, işin sadece lafazanlığını yapıyor olmamız, kendi hatalarımızı göremememiz yani taassubumuz bundan bence, yeniden İslam olamamaktan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yani meselenin özüne dair söylemek istediğiniz nedir? Açıkça yazabilir misiniz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şu diyalogcular yokmu bakın en basidinden şurada anlaşamıyoruz bir birimize düşüyoruz. fitne fitne fitne!

 

Adam diyor ki Ben hiristiyanım ama Hz.Muhammed'ide inkar etmiyorum iman ediyorum ama hristiyan gibi yaşamaya devam ediyor şimdi bu cennette girecekmi şayet girecekse ben oruç, namaz, hac, zekat verip islamın yasakları ve emirlerine niye tabi oluyorum bende hristiyan olayım (sümme haşa) cennete nasıl olsa gidecem.

 

Yok böyle bir iman inanıyorsan imanda ediyorsan haçı putu duvarı onu şunu bunu atacaksın geleceksin İslamın ulvi yorganına sarılacaksın.

 

okadar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugün “İbrâhimi Dinler” kavramı adı altında “Dinler Arası Diyalog” Faaliyeti yürütülmekte.Bu yazımızda ; “İbrahimi Dinler” kavramının İslâm ile bağdaşmadığını ve İnkâr’a sürüklediğini delilleriyle okuyacaksınız …

…………..

Allâh’u Tealâ Kur’ân-ı Kerim’de İbrahim (Aleyhisselam)ın dininin sadece İslâm olduğunu müteaddid defalar açıklamıştır.Nitekim : “İbrahim ne (Yahudilerin dediği gibi) bir Yahudi,ne de (Hristiyanların dediği gibi) bir Hristiyan değildir ! Velâkin o(yanlış inançlardan uzak,Hakk’ın tevhidine inanmış ve itaatine boyun eğmiş) bir hanîf ve bir Müslüman’dı.O,(Sizin gibi,Uzeyr’i ve İsa’yı Allâh’a ortak koşan) müşriklerden de değildi.” (Al-i İmrân Suresi : 67) buyurmuştur.

 

Yine böylece Mevlâ Tealâ ; “O (Yahudi ve Hristiya)nlar(dan her bir fırka,sadece kendi dinlerini doğru sayarak) : “Yahudiler yahut Hristiyanlar olun ki,hidayete eresiniz !” dediler.

(Habibim!) De ki : “Doğrusu,(biz sizin uydurma dinlerinize uymayız,bilakis bâtılı bırakıp hakka yönelmiş) bir hanîf olan İbrâhim’in milletine (ve dinine uyarız)! O,(hiçbir zaman) müşriklerden olmamıştır!” (Bakara Suresi : 135) buyurmuş,bu âyet-i kerîmenin öncesinde de : “Ey Rabbimiz ! O (zürriyetimizden Mekke’de kala)nlar içerisinde ; Senin âyetlerini üzerlerine sürekli okuyacak,onlara o Kitab’ı ve hikmeti (Kur’ân’ı Kerîm’i ve Sünnet’i) öğretecek ve (böylece) kendilerini (şirk ve isyan gibi pisliklerden) tertemiz edecek bir Rasûlü kendi aralarından gönder.! Şüphesiz (mağlup edilemeyecek bir güce sahip olan) Azîz de (yaptığı işi son derece yerinde ve sağlam yapan) Hakîm de Sensin Ancak sen ! Kendisi (ve yaratıcısı olan Allâh’a kulluk yapması gerektiğini) bilmez olmuş kimseden başka,İbrâhîm’in (dininden ve) milletinden kim yüz çevirebilir ? Andolsun ki ; elbette Biz onu dünyâda kesinlikle (dostluk makamına) seçmişizdir.Şüphesiz ki o,âhiret de elbette (yüksek makam sahibi olan) salih (nebî)lerdendir.

 

Hani Rabbi ona : ‘(Evvelce bulunduğun İslâm üzere sabit ol ve bütün emirlerine tam mânâsıyla) teslim ol !’ buyurmuştu da,o : ‘Ben âlemlerin Rabbine teslim oldum !’ demişti.” (Bakara Suresi : 129-131) âyet-i kerimeleriyle İbrâhim (Aleyhisselâm)ın milletini açıklamış,akabinde de İbrâhîm oğlu Ya’kub (Aleyhisselam)ın,oğulllarına İslâm’ı vasiyet ettiğini bildirmek üzere ; “İbrâhim’de oğullarına o (İslâm yolu)nu vasiyet etmişti,(torunu) Ya’kub da !

(Her ikisi de) ‘Ey oğullarım ! Şüphesiz Allâh sizin için bu (İslâm) dîni(ni) seçmiştir.O halde siz ancak Müslümanlar olarak ölün !’ (Demişlerdi)” (Bakara Suresi : 132) buyurmuştur.

 

Kur’ân-ı Kerîm’in bunca sarih beyanına rağmen hala Yahudiliği ve Hristiyanlığı İbrâhim (Aleyhisselam)a mal etmek için :”İbrâhimi dinler” gibi tabirini kullanmak hiç şüphesiz ki Allâh-u Te’alâ’yı yalancı çıkarmak ve hakkı batılla karıştırmak başka bir mânâ taşımaz.

 

Aynı şekilde “Semâvi dinler” ve “İlâhi dinler” gibi tabirler de Allâh-u Te’âlâ’ya büyük bir iftira içermektedir.Çünkü Allâh’u Te’alâ kendi katında muteber olan tek dinin İslâm olduğunu ve büyün peygamberlerin Müslüman olduğunu beyan etmişken,Yahudilik ve Hristiyanlık gibi muharref dinlere : “Gökten inen” mânâsına gelen “Semâvi” tabirini kullanmak ve “Allâh’a âit” anlamını taşıyan “İlâhi” vasfını yakıştırmak gerçekten de semâvi ve İlâhi tüm vahiyleri inkâr etmek anlamına gelir.

 

Yahudi ve Hristiyanlar Cennete Girecek Diyenler Cennete Giremez." Kitabından alıntıdır. Ahmet Mahmut Ünlü.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konunun özüne dair söylemek istediklerim, yazdığım ayetlerde ve tefsirinde var. Gerisini önemsemeyebilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

İbrahim as kuranı Kerimin tabiriyle hanif bir müslümandı. İbrahimi dinler tabiri günümüzde kasıtlı olarak kullanılan ve arkadaşların yorumlarında da belirttikleri gibi müslüman olmayanları da cennete dahil etme gayreti güden kimselerin ve onların yardakçılarının ağızlarına pelesenk olmuş bir tabirdir. Bütün ilmihal v fıkıh kitapları itikat bölümü ile başlar. Önce adam gibi iman ve itikad esaslarına sahip olacaksın ki ondan sonra abdest alıp namaz kılacaksın. İtikadı bozuk olanın kıldığı namaz ancak kendisi için bir beden eğitiminden öteye geçmez. o yüzden bütün fıkıh kitapları iman ve itikad bahsiyle başlar.

 

netice ibrahimi dinler diye bir tabir yoktur. Allah indinde yegane din vardır onun da adı İSLAMDIR...

 

kelimei şehadet getiren kim olursa olsun, hangi milletten olursa olsun başımızın tacıdır. gayrısının canı cehenneme...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...