Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
kosem

Kurana Göre Evrim Teorisi

Recommended Posts

Süleyman Ateş'in 'Kuran'a göre Evrim Teorisi var' diye bir yazı çıkarması üzerine Necip Fazıl :

 

"Maymunun insandan geldiği iddasında bu adam şöyle bir vesika gösterebilir: "Bana bakın da insanlardan neler gelebileceği üzerinde ibretle düşünün; ve artık maymunun da insandan gelmiş olduğunu kabul edin ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
üstadda her şeye cevap var evrimede devrimede...selametle

 

 

hiç bir şeyin olmadığı bir anda olan zat, elbette her şeye cevap verecektir...

 

mesuliyetin ne büyükmüş üstadım!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evrim oldukça karışık bir kavram... Bazı kesin biyolojik ve toplumsal kurallardan mı bahsediyorsunuz, bir takım verilerin destekler gibi göründüğü ama kesin olmayan bir teoriden mi? Yoksa dinlere karşılık üretmeye mi çalışıyorsunuz ? Ya da ideolojinizin tarihsel dayanağını mı kurmaya çabalıyorsunuz ?

 

Öyle ki çocuk aklımla bizzat Üstad'dan tasavvufi tekamül görüşünü okuyunca dehşete düşmüştüm. Onun söyledikleriyle evrimi seküler teolojinin amentüsü olarak görenlerin inançlarının paralel olduğu zannına kapıldığımı hatırlıyorum.

 

Yine Aliya İzzetbegoviç'in Doğu ve Batı arasında İslam adlı eserini okurken de aynı şekilde...

 

Bu iki durumun da sebebi malum. Evrim kelimesine karşı önyargılıyız, evrim-tekamül kelimesi geçince fevri bir şekilde küfre odaklanıyoruz.

 

 

Meseleyi daha sakin bir şekilde ele almakta fayda var, bir kere şu kesin: Yaratma fiili Kuran'da ve diğer tahrif edilmiş kutsal metinlerde açıkça ifade edildiği gibi, uzun bir süreçte, 6 dönemde-süresini Allah'ın bileceği günde gerçekleşmiştir.

 

Ama türlerin ortaya çıkışı da böyle mi olmuştur ? İşte bu noktada kavramlar birbirine karışıyor...

 

 

Serinkanlı bir şekilde yaklaşıp ciddi bir çalışma yapmaya ihtiyacımız var ? Çünkü bilimsellik taslayanlar bile kelami cevap veriyorlar, ileri sürdükleri tek gerçekçi gerekçe olan doğal ayıklanma türlerin oluşumunu açıklayamıyor, genetiğin temel kurallarıyla çatışmakta. Bilimsel açıdan hala ikna edici kesin kanıta şahit olmuş değilim.

 

Velhasıl ne bir takım gaz İslamcılar gibi evrimi savunmayı İbrahimilik görmek ne de evrimden bahsetmeyi küfürle eş tutmak gerek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evrim kelimesine karşı gösterilen klasik koşullanma güdümlü aksülamel doğru değil evet. Yalnız 'Kur'an'da evrimi, ifrazatımda da kaşıkçı elmasını buldum' diye gezen arkadaşları lisan-ı münasip ile, yani hak ettikleri en sivri dil ile delik deşik etmek de isabet olsa gerek. Dünya üzerindeki canlıların dünyaya çıkış sırasının, genel manada önemli istisnaları bulunmakla beraber bir sıra takip ettiği söylenebilir ve çeşitli canlılar çeşitli özellikleriyle birbirine benzerlik gösterir. İçtimai süreçte ise bir evrimden yer yer söz edilebilir; yalnız ben içtimai süreçte de sürekli ve çizgisel bir tekamülün olduğuna inanmıyor, dairesel bir zaman telakkisine iman ediyorum. Zamanın devrini yapa yapa karar kıldığı uç nokta, veda hutbesinin ifade buyurulduğu kutlu an ve mekandır. Bu ana doğru kamilleşmek, farkında olalım veya olmayalım, bütün bir hayatın yegane davası. Bu görüşün detayına girecek vaktim yok, altındaki fikri kavrayabilecek insanlarsınızdır zaten. Arife tarif haddimize mi azizan?

 

Tekamül, bugünün bilim saplantılılarınca dile getirilen çizgisel evrim ile temelde büyük bir yaklaşım farklılığına sahip. Evrimde değişen dış şeraite uyum sağlayabilmek için, ideali yakalamak adına sürekli bir ilerleyiş öngörülürken; kendini materyalizmin bağlı olduğu zaman ve mekan mefhumlarıyla sınırlamayan tekamül görüşünde uyum sağlamaktan ziyade, ideal olana, yani yine kemal kökünden türeyen belli mükemmele doğru bir çırpınma sözkonusudur. İki kavramın birbiriyle ilgisi var, fakat asla bir göbek bağları yok.

 

Meşhur evrim teorisi ise yaradılış fikrine karşı geliştirilmiş bir görüşten ibaret. Hayatını sorgulayan insan, bu dünyada neden bulunduğunu izah etme ihtiyacındadır ve bu hususta kendisine gerek yardımcı olan, gerekse kafasını karıştıran çok farklı açıklamalar mevcuttur. İmtihan dünyasının gereğidir bu zaten. Karşı tarafın yalanmasına yetecek kadar bal, onların dudaklarına çalınmalıdır ki imtihan devam edebilsin. Bedahet hissinin verdiği güveni bazen yakalayamayan, bazen de sınırlı kapasitesi sebebiyle bedihiden emin olamayan aklın zaman zaman insanları götürdüğü uçurum da bu alternatif bolluğundan kaynaklanıyor. 'Bu dünyada varım, peki neden ve nasıl?' sualine verilebilecek cevaplar temelde iki adet: Ya birisi bir amaç için yarattı, yahut da bu bilinç kendi kendine sebepsizce doğdu.

 

Günümüzdeki evrim teorisi de ikinci safı temsil eden bir fikir. Farklı tefsirlere hiç gerek yok. Kur'an'da da bugünkü manayı kasteden bir evrim sözkonusu edilmiyor; yoktan var edilme yoluyla ortaya çıkan bir yaradılıştan, yani düpedüz ilimden söz ediliyor. Başlı başına ruh üflenmesi ifadesi dahi bugünkü teorinin Kuran'la barışamayacağına ispattır. Bir takım fiziki benzerlikler olabilir, İslam inancında da insana doğru bir akışın kabul edildiği doğrudur; yalnız birbirine dönüşme değil, yaratılan adımlarla kamil insana doğru gelişme, mükemmele yaklaşma sözkonusu burada. Korkunç bir aşağılık kompleksiyle, İslam'ı revaçtakine yamama gayretlerine ancak mide bulantısı ile bakıyorum. En temel noktada farklılık olduktan sonra, insan maymuna benzesin, ne kıymeti var?

 

Kur'an'ın decoder'lığına yeltenen çapsız antenlerden dolayı radyasyon kirliliği yaşıyoruz. Ben bu sebeple acizane Üstad'ın verdiği cevabı gayet yerinde buluyor ve alkışlıyorum.

 

Evrim kelimesini sahip olduğu sembol değerinden dolayı pek sevmiyorum. Yalnız İslam'da da kamil arzusuna yer var. Bu arzunun varlığının bilincinde olarak, evrim kelimesinin kullanılış yerine göre tepki belirlemek en doğrusu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çantacı Necmi İlgen'i izleyeniniz vardır. "Siz evrime inanmıyor musunuz yoksa" diyen birine verdiği cevap şöyle oluyor:

 

_Valla ben evrime inanırım ama bi eviren çeviren var yani... Öyle kendi kendine bi şeyin evrileceğine inanmıyorum

 

Sonra bir güzel buğdayı harmanı fırını ekmeği anlatıyor.. Eviriyor, deviriyor, çeviriyor... :D

 

Buyrun efendim, iyi seyirler..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aliya da Üstadları gibi -malesef- Kuranda birşey araken yahut -sözde- müctehidliğe soyunurken nakil silsilesine bağlı kalmamış, üstelik İslamın mantığına taban tabana zıt görüşler bildirmiştir. İnsan küt kafasıyla birşey bildirme hakkı kazandı da bunu İslam'a yamamak... Asla!

Trradomir'e ek ne söylesem...

Selametle...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Çantacı Necmi İlgen'i izleyeniniz vardır. "Siz evrime inanmıyor musunuz yoksa" diyen birine verdiği cevap şöyle oluyor:

 

_Valla ben evrime inanırım ama bi eviren çeviren var yani... Öyle kendi kendine bi şeyin evrileceğine inanmıyorum

 

Sonra bir güzel buğdayı harmanı fırını ekmeği anlatıyor.. Eviriyor, deviriyor, çeviriyor... :)

 

Buyrun efendim, iyi seyirler..

 

 

evet kardeşim Çantacı Necmi abiyi çok dinlemişliğim vardır özellikle bu tür konulara hep mizahi bi dille yaklaşıyor.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aliya da Üstadları gibi -malesef- Kuranda birşey araken yahut -sözde- müctehidliğe soyunurken nakil silsilesine bağlı kalmamış, üstelik İslamın mantığına taban tabana zıt görüşler bildirmiştir. İnsan küt kafasıyla birşey bildirme hakkı kazandı da bunu İslam'a yamamak... Asla!

Trradomir'e ek ne söylesem...

Selametle...

 

Sevgili kardeşim, Aliya Kur'an tefsiri yaparak o sonuca varmış değil. Malumun ki 20. asrın başlarında Osmanlı okullarında bile evrim kesin mutlak bilimsel gerçek olarak okutuldu yıllarca. Sen bir de bunun komünist rejim ve propaganda altında nefes bile alamayan bir coğrafyada nasıl olacağını düşün.

 

Aliya ilk gençliğinde -dünyada her yerinde yüzeysel olarak evrim teorisene muhatap olan pek çok genç gibi- ateizme kayıyor; daha sonraları çalışmalarını derinleştirip, ''insan'' ı daha iyi tanıdıkça Kur'ana sarılıyor. Allah'ın sözünün Allah'ın yarattığına aykırı olması, ayrı düşmesi muhal olacağı için, yaratma şekli olarak gördüğü evrimi Kuranla tevile kalkışması 'O'nun için' çok doğal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doğu-Batı arasında kanadı kırık Aliya... Bi' nebze özürlü mü sayalım... İtikadi bir meselede... Soru değil tabi kardeşim. Aliya'yı konuşmuyoruz teoriyi konuşuyoruz ve 100-120 senedir yapılan yanlışların haritası da karşımıza çıkıyor.

Buyurun, Kuran-ı Kerimden delil getirin. Bulamazsanız hadis... Oda yoksa... Sözde müctehidler kızarlar bana sonra. İyisi mi onların mantık hesabı...

Neyse gönüldaşlar, vesselam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evrim,altından üstünden sağından solundan neresinden bakarsan bak,katiyetle yanlıştır,sapkınlıktır,ateizmdir,bilimsel olarak kanıtlan(a)mamıştır ve sadece bir teoridir.

Yok efendim,kıllıgillerden gelmişiz,yok efendim Kainat bir tesadüften oluşmuştur ve türlü saçmalıklar...

Aynanın karşısına geçipde baktığımızda,tesadüfen oluşmuşa benziyor muyuz?

(Evrim) Küfrü bilime sokma cehdinden başka da bir halt değil...

Selametle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maymundur, ne yapsa yeridir!

Hani maymun da bunlardan şikayetçi ya...

Bu maddeci kafalar diyorum, bir canlıdan bir cansıza da evrim yaparlar mı?

Bunlar var ya, bunlar sosyalizmi bile istirmar eder...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aliya da Üstadları gibi -malesef- Kuranda birşey araken yahut -sözde- müctehidliğe soyunurken nakil silsilesine bağlı kalmamış, üstelik İslamın mantığına taban tabana zıt görüşler bildirmiştir. İnsan küt kafasıyla birşey bildirme hakkı kazandı da bunu İslam'a yamamak... Asla!

 

Hişt, Alija'ya patlama şimdi. :) Alija bir sınırdır. Felsefede, reformizmde, devrim geyiğinde ondan bir adım ilerisi moda sapıkların karakoluyken; o tam sınırda kalabilmiş birisidir. Demek istediğim şu: evet, tam bizden değil fakat o, bizim gibi düşünenlerin tam da tolerans sınırında olması gereken bir insan. Ondan bir adım daha öbür tarafa geçtiğinde Efganilerin, Abduhların, bilimum dallamanın kucağında bulursun kendini. Ama Alija'yı bu insanlarla bir tutmak herşeyden önce haksızlıktır. O İslam'ı sadece bir siyasi sistemden ibaret gören, ruhsuz, saf bâtın düşmanı, Abduh'çu rasyonalist veya pozitivist kalaslardan filan değildir. Onları eleştirir de. Gerek içinde yetiştiği şartlar, gerek arada yanılsa da halis niyetli tahlil ve tenkitleri, gerekse de girdiği mücadele ve tartışılmaz Allah ve resul sevgisi; nefs muhasebesinin hasını yapan bu adamı benim gözümde değerli kılıyor. Arada sırada saçmalıyor evet, fakat kendisi dikkatlice okunarak onlar elenmeli ve kendisinden mutlaka müstefid olunmalı. Ben de tasvip etmiyorum entel yumurtlamalarını, ben de hoşnut değilim rahmetlinin 'denge de denge' diye tutturup tasavvufun üzerinden teğet geçişinden ama yine de düşman kutbundan biri değil o. Yanlışlarına rağmen insanlara çok şey katabilecek bir derya, ufuk açabilecek bir öğretmen kesinlikle. Mürşid nasibine erememiş olmasına rağmen, bizimle aynı irfandan beslenmemiş olmasına rağmen o kalitede eserler çıkarmıştır ki mesela ben kendisine Doğu-Batı Arasında İslam için çok şey borçluyumdur. Bizimle bağını koparmadığı gibi, her birimizin ufkunu açacak değerde eserlerin altına imza atmış birisi Alija... Ona reformist muamelesi yapıp üstünü cart diye çizmek herşeyden önce ayıptır. Daha neler nelerdir de, onları söylemeyeyim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okuzsavar atsinegi... Bayiliyorum su usluba :)

"Evet ama" dedigim hicbirsey yok. Ayyynen katiliyorum.

Herhalde abim yanlis anladi yahut 100 kelimeyle konusan biri olarak derdimi anlatamadim :)

Selametle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evrim teorisi, canlıların tek bir ortak atadan geldiklerini iddia eder. Ancak birçok araştırmaya rağmen ara formlara rastlanamamıştır. Aslında Evrim teorisi, "inkar edeyim ama nasıl?" diyenlerin imdadına yetişmiş,onlara bahane olmuş. Üstad'ında bahsettiği gibi, hatta bir adım öteye gidersek,bu insanlar bırakın "maymun" olmayı, Kuranın tabiri ile hayvanlardan daha aşağı bir konumdadırlar, ve bu açıdan teorileri kendilerince doğru sayılabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vah İslam Vaaah! 200 Senedir vah!

Bide onun evvelinde bir iki nasır...

Himalata sitemize renk katıyorsun :)

Neden zaman harcıyorsun anlamış değilim!.. Gününün 2 3 saatini bana verde işime yarasın yahu!

Avatarını da pek beğendim hee :)

Evrimi konuştuğumuz yerde insanım iddiasında ki maymunlar bizi çürütüyor mu? Seni kastetmiyorum Canlı Bombam benim üstadlarını kastediyorum. Öteki türlü admin gözümün yaşına bakmaz :)

Selametle...

Bu arada nedoyu tanıyor musun ya? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha :)

Arap atasözü he :)

Teşekkürler Türkiye, Teşekkürler Vahabiyyan, Teşekkürler Himalaya, Teşekkürler Himalata! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 yaşında çocuk diyecem ama bana öyle geliyor ki harbiden çocuksun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neyi sayıyorsunuz acaba? konuyla ne ilgisi var?

 

Sanırım arkadaş silinen mesajlarının sayısını belirtiyor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...