nurulhak 22 Report post Posted July 13, 2009 Tesettür şeriatte varsa neyi tartışıyorsunuz... Banane açığın güzel huyundan. Abdest almadan namaz kılınmaz... İsteyen istediği kadar temiz olsun. Bahsettiğiniz tesettür insana sirayet edebiliyor mu? Abdestle aldığı namaz kişiyi kötülüklerden muhafaza edebiliyor mu? Bunlar işin zahir tarafları... bir de iç vardır ki o iç... güzel huy,güzel ahlak demektir ki bu da Allahın emridir. "ee ben erkeğim" anlayışına bende katılmıyorum. Erkeklere de tesettür farzdır,bayanlardan daha esnek olsada. Aslında bayan-erkek ayrımı yapmadan en büyük tesettürün "göz"de olduğunu dile getirebiliriz. İnsan gözüne tesettürünü çekebiliyorsa,eyvallah... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nagumani 0 Report post Posted July 13, 2009 Kim verdiyse kadın-erkek konuşmaya fetvayı, kim verdiysde kadın erkek karışık okullarda tesettür olunca okunulabileceğine fetvayı.... Hayallerinizle mutluluklar, fıkıhtan şeriatten haberi olan arkadaşlar kahkahalar atıyordur bu mesajları görünce.... Geçen Sİtanbula gittim, belki burası düzgündür diye, Eyup Sultanın bahçesinde kadınlar namaz kılıyordu, perde yok birşey yok.ordanda binlerce erkek geçiyordu. Bu namazda birilerinin fetvasınca oluyordu.Tabiiki fukahanın değil.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hâcegân 226 Report post Posted July 13, 2009 Bahsettiğiniz tesettür insana sirayet edebiliyor mu? Abdestle aldığı namaz kişiyi kötülüklerden muhafaza edebiliyor mu?Bunlar işin zahir tarafları... bir de iç vardır ki o iç... güzel huy,güzel ahlak demektir ki bu da Allahın emridir. "ee ben erkeğim" anlayışına bende katılmıyorum. Erkeklere de tesettür farzdır,bayanlardan daha esnek olsada. Aslında bayan-erkek ayrımı yapmadan en büyük tesettürün "göz"de olduğunu dile getirebiliriz. İnsan gözüne tesettürünü çekebiliyorsa,eyvallah... E ben erkeğim... derken tesettürlü bir hanıma veya bir hanıma bakmayı kastetmedim. Yani demem şu ki, bir bayan tesetürün farz olduğunu kabul ediyor da, nefsine yenik düşüp kapanamıyorsa, bu bacımız günahkardır. Biz erkeğiz derkende anlatmak istediğim, bizim de günahlarımız olabilir... Mesela namazın farz olduğunu kabullenip, nefsi yola getiremeyen günahkar müslümanların vaziyeti... Evet, bunların huyları güzeldir ama, neyaparsın ki, günahkarlar... O halde hepimiz günahsız değiliz... Herbirimizin günahta olduğu bir saha vardır. Bu durumda tesettürsüz bir müslüman da günahkar, emir ve yasakları yerine getirmeyen erkekler ve hanımlar da günahkardır. 'Bana ne senin güzel huyundan' diyen arkadaşın bu ifadesine göre, kendisi de illaki günahkar olacağından, o zaman biz de deriz ki, bana ne senin güzel huyundan. İş bundan ibaret. Yoksa biz bir bayana bakmaktan filan bahsetmedik. Hani bu eleştiri banaysa kardeşim, bu açıklamayı yapayım dedim. Yanlış anlaşıldım... ''ben erkeğim bakarım napıyım mantığı çok ironik,tesettür kadına farzsa erkeğede harama bakmamak farz..yabancı bir ülkede de yaşıyor olabilirdiniz bütün dünya kadınlarını çarşafa sokamazsınız..iş yine sizde bitiyor vesselam.. '' Hedef bensem açıklama yukarıda, kardeşim... Büyükdoğu kardeşim, yazdıklarımla senin niyet birliği içinde olduğumuzu düşünüyorum. 'Bu konu hakkında daha da olsa konuşmam, gidin derdinizi Hacegan kardaşıma'' yapma kardeşim, yapma böyle... Yahu ben kayalara haykırıyorum, bana başka sesler geliyor... Sen hariç beni yanlış anladılar, iyi mi? Yoksa sende mi beni yanlış anladın? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kureyşi 61 Report post Posted July 13, 2009 ya hu!! konu başlığı, tesettürün küçük bir bölümünü anlatmak için harika idi.. Lakin, tesettürün farz oluşunun tek amacı, haram bakışları çekmeye set çekmek değil. bu konuda da resim, eksik kalmış.. (şekerli ve sinekli olandan bahsediyorum..) lakin tek hata, tesettürün sadece çarşaftan ibaret olduğunun belirtilmesidir.. biz bunu fikirlerden kazımak için uğraşırken, sizler birbirinize laf yetiştirmek için konuyu, tesettür gerekli mi gereksiz mi noktasına getireceksiniz mazaallah... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zirveler.sessizdir 7 Report post Posted July 13, 2009 ya hu!! konu başlığı, tesettürün küçük bir bölümünü anlatmak için harika idi.. Lakin, tesettürün farz oluşunun tek amacı, haram bakışları çekmeye set çekmek değil. bu konuda da resim, eksik kalmış.. (şekerli ve sinekli olandan bahsediyorum..) lakin tek hata, tesettürün sadece çarşaftan ibaret olduğunun belirtilmesidir.. biz bunu fikirlerden kazımak için uğraşırken, sizler birbirinize laf yetiştirmek için konuyu, tesettür gerekli mi gereksiz mi noktasına getireceksiniz mazaallah... bu form üyelerinin huyu zahirki ,ne vakit bi konu açılsa konudan ziyade laf yetiştirmekle uğraşılıyo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kureyşi 61 Report post Posted July 13, 2009 bu form üyelerinin huyu zahirki ,ne vakit bi konu açılsa konudan ziyade laf yetiştirmekle uğraşılıyo ve bu yüzden ki terakki gösteremiyoruz milllet olarak.. bizler, bir kardeimizden iyi bir şey zuhur etse.. niye bizden olmadı diye dövünürken.. tek millet olan küfür, koşarcasına ilerlemekte... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zirveler.sessizdir 7 Report post Posted July 13, 2009 ve bu yüzden ki terakki gösteremiyoruz milllet olarak.. bizler, bir kardeimizden iyi bir şey zuhur etse.. niye bizden olmadı diye dövünürken.. tek millet olan küfür, koşarcasına ilerlemekte... eyvallah işte bu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nagumani 0 Report post Posted July 13, 2009 ya hu!! konu başlığı, tesettürün küçük bir bölümünü anlatmak için harika idi.. Lakin, tesettürün farz oluşunun tek amacı, haram bakışları çekmeye set çekmek değil. bu konuda da resim, eksik kalmış.. (şekerli ve sinekli olandan bahsediyorum..) lakin tek hata, tesettürün sadece çarşaftan ibaret olduğunun belirtilmesidir.. biz bunu fikirlerden kazımak için uğraşırken, sizler birbirinize laf yetiştirmek için konuyu, tesettür gerekli mi gereksiz mi noktasına getireceksiniz mazaallah... Kızmıyayım diyorum olmuyor, ya Evliya gibi dinlenir mi Mehmet Ali hocanın sözü birader! Açık açık düşmanlık ediyorsunuz o mübarek örtüye! Bide millete tesettürü tek çarşaftan ibaret görüyor diye iftira ediyorsunuz.E herkesin şuanki durumdanda görüceği üzere çarşafın daha kolay ve daha düzgün bir tesettür olduğu söyleniyor sadece.nerdeyse Celal Bayar gibi Çarşaf Avları düzenliyeceksin. Tesettürün farzıyet sebebini Allahu Azze ve Celle bilir.Bize düşen onu hakkıyle yaptırmaktır. Yakınen sende biliyorsun kadınlar okuyamıyacağını, yakınen sende biliyorsun hiçbir karşı cinsle konuşamıyacağını, yakınen sende biliyorsun adabının evde olmak olduğunu ver bunun hakkında ayet-i kerime olduğunu, ama kalkmış burada hizipçilik yapıyorsun... Aklı olan bir vatandaş Mehmet Ali Hocanın Çarşaf modaydı yayıldı iddiasını kabul etmez.Hangi kadının nefsi çarşaf giymek ister? Sende biliyorsun bu başörtüsü davasının ehli sünnete zıd olgunu kadın erkek karışık mektebte kadının okumasının asla caiz olmadığını, ama işte illa biyere dokunacan.Sende biliyorsun pardesü olmadan tesettür olmuyacagını.Bu sıcakta pardesü kuşlanmak o kadının nefsine nasıl gelir?Ama çarşafta kuşanamaz fitne fesad çıkıcak, sonmra görüyoruz olanları... Bu arada HAcegan isimli Beğefendiye; şer'an Tesettürsüz-Hicabsız bir kadın donsuz erkekle birdir. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hâcegân 226 Report post Posted July 13, 2009 ''Bu arada HAcegan isimli Beğefendiye; şer'an Tesettürsüz-Hicabsız bir kadın donsuz erkekle birdir.'' Sen bana şunu söyle kardeşim: ''Tesettürsüz bir kadın'' günahkar mı, yoksa dinden mi çıkmış? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nagumani 0 Report post Posted July 13, 2009 ''Bu arada HAcegan isimli Beğefendiye;şer'an Tesettürsüz-Hicabsız bir kadın donsuz erkekle birdir.'' Sen bana şunu söyle kardeşim: ''Tesettürsüz bir kadın'' günahkar mı, yoksa dinden mi çıkmış? Donsuz gezinen erkek nasıl bir günah işliyorsa oda öyledir. Devamlı bir günahtadır.Bir seferlik değil.Tesettürsüzlük 1.Devamlı günah 2.Açıktan günahtır. Açıktan günah islâmiyyette bizzat cezâî işlem gerektirir. Anlatabildim büyüklüğünü herhalde? Ayrıyetten hadis-i şeriflerden anlıyoruzki Alamettir imâna. Ayrıyetten islâmiyyette arın gitmesi diye birşeyde vardır.Farklı hükümleri vardır. ibniss kardeşte bilir Hz.ömer Aleyhirrıdvanın tef çalan kadını kırbaçladığı sonra başının açıldıgı sonra"arı gitmiştir cariye hükmündedir zarureten bakmak günah olmaz" dediğini... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hâcegân 226 Report post Posted July 13, 2009 Donsuz gezinen erkek nasıl bir günah işliyorsa oda öyledir.Devamlı bir günahtadır.Bir seferlik değil.Tesettürsüzlük 1.Devamlı günah 2.Açıktan günahtır. Açıktan günah islâmiyyette bizzat cezâî işlem gerektirir. Anlatabildim büyüklüğünü herhalde? Ayrıyetten hadis-i şeriflerden anlıyoruzki Alamettir imâna. Ben ne diyorum sabahtan beri? Günahkar demiyor muyum? Hani günahları da sınıflandırıyorsun bakıyorum. Benim bildiğim, büyük günahla küçük günah vardır. Devamlı günaha para cezası mı var? Her neyse... Sen hiç günah işlememişsin herhalde... Ne kadar katısın sen öyle... Tesettür gereklidir ve ayetle sabittir. Bunu yerine gitirmeyen günahtadır. Biz aciz ve günahkar kullarız... Ha bu arada, ben sence cennete gidebilir miyim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
yavuzlenk 26 Report post Posted July 13, 2009 Bu arada HAcegan isimli Beğefendiye; şer'an Tesettürsüz-Hicabsız bir kadın donsuz erkekle birdir. Birader,bu fetvayı kim verdi,ya da sen nasıl verebiliyorsun? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mehmet 15 Report post Posted July 13, 2009 İtidal ve aklıselimden taviz vermeden tartışmanın devam etmesi gerektiğini, aksi halde konunun kilitlenebileceğini belirtiyorum. Lütfen muhatabınıza itina ile hitapta bulununuz. Saygı ve selamlarımla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
onur1 4 Report post Posted July 13, 2009 Ben ne diyorum sabahtan beri? Günahkar demiyor muyum?Hani günahları da sınıflandırıyorsun bakıyorum. Benim bildiğim, büyük günahla küçük günah vardır. Devamlı günaha para cezası mı var? Her neyse... Sen hiç günah işlememişsin herhalde... Ne kadar katısın sen öyle... Tesettür gereklidir ve ayetle sabittir. Bunu yerine gitirmeyen günahtadır. Biz aciz ve günahkar kullarız... Katılmamak elde değil. Ya arkadaşlar burada herkes olmasada çoğu üyeler bu konuyla ilgili ayeti bilirler. Kapanmanın nasıl olduğunuda bilirler. Buna uyan da vardır uymayanda... Uymayanlar içinde belki Allah rızasını kazanmış olan da vardır olmayanda. Uyanlar içinde de Allah rızasını kazanamamış olan da olabilir... Allah (c.c.) bilir... Neyi tartışıyoruz? Önce biz uymaya çalışalım da sonra uydurmaya gayret edelim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nurulhak 22 Report post Posted July 13, 2009 Yahu ben kayalara haykırıyorum, bana başka sesler geliyor... Sen hariç beni yanlış anladılar, iyi mi?[/color][/b][/color] Yoksa sende mi beni yanlış anladın? Hâcegân kardeşim benim iletim size hitaben değildi,geçmiş sayfalarda bir arkadaş "açığada kapalıyada bakıyoruz "der gibi bir msj atmıştı,bu msj gerçekten dokundu bana,sizi yanlış anlamadım. Çok güzel açıklamışsınız sağolun. Sanırım biraz karıştı. Sebebiyet verdiğim için kusura bakmayın Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hâcegân 226 Report post Posted July 13, 2009 Hâcegân kardeşim benim iletim size hitaben değildi,geçmiş sayfalarda bir arkadaş "açığada kapalıyada bakıyoruz "der gibi bir msj atmıştı,bu msj gerçekten dokundu bana,sizi yanlış anlamadım. Çok güzel açıklamışsınız sağolun. Sanırım biraz karıştı. Sebebiyet verdiğim için kusura bakmayın Aman efendim, o halde ben özürdilerim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nurulhak 22 Report post Posted July 13, 2009 Ha türbanlı bir bayana bakmıyor değil miyiz. Elbette ona da bakıyoruz. lakin ona bakmamız onun (dekolteli bayana olduğu gibi) dikkat çekiciliğinden değil yüz güzelliği yahut (yine kendi adıma) türbanlı bir eş öncelikli tercihim olacağı için belki de bir tane beğenirim de bir şeyler düşünebilirim anlamında bakıyoruz.. Cevap verdiğim msj bu idi. Kusura bakmayın yahut bakın cok fütursuzca buldum msjınızı. Hitaben birşeyler yazmıştım zaten,yanlış anlaşılmış. Bİr daha yazmayacağım,bir kac msj yukarsında yazmıştım Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kureyşi 61 Report post Posted July 13, 2009 işte muhatabın softa olunca gelde çileden çıkma.. kalemini, onun alnının ortasına saplayamamanın verdiği huzursuzlukla birlikte karın ağrısı çek... yahu ben anti çarşaf değilim.. madem ki bana karşı bir yazı yazacaksın.. sayfada belki ondan fazla yazım var, hepsini oku! çarşaf giyilmesinde, bir beis olmamakla birlikte... sözünü kaç kere yazmışım say.. adette bidat, olayını araştır... gel gelelim.. yok efendim bu sıcakta, pardesü ile uğraşmak, onu iliklemekte harcayacağın zaman yerine çarşafı dolasan... gibi, sadece bizim kıt mantığımızdan çıkmış sözler ne yanlış.. din akıl ile değil, nakil ile yürür.. akıl ile yürüse idi, hazreti ali nin dediği gibi, mestin altını mesh gerekirdi... o halde sizin fikriyatınız ile, efendim kalabalık cemaat namazlarında mikrofon kullanalım, yahut cuma namazlarında hutbe türkçe olsun herks anlasın.. oysa ki tüm islam alimleri, hutbe arabi dilden başka bir dile yapılamaz demiştir... buyrun size bizim kıt mantığımız... Quote Share this post Link to post Share on other sites
onur1 4 Report post Posted July 13, 2009 Kimse yanlış anlamasın sözüm direkt olarak kimseye değil. Artık bu konu başlığı insanların fikir birliğine varma noktası değilde, atışma, kalp kırma noktası haline geldi. Hepimiz tetikte bu konuya yapılacak yorumu bekliyor ve birisi buraya birşey yazar yazmaz hemen üşüşüyoruz... Gereğinden fazla uzadı bu konu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kureyşi 61 Report post Posted July 13, 2009 Kimse yanlış anlamasın sözüm direkt olarak kimseye değil. Artık bu konu başlığı insanların fikir birliğine varma noktası değilde, atışma, kalp kırma noktası haline geldi. Hepimiz tetikte bu konuya yapılacak yorumu bekliyor ve birisi buraya birşey yazar yazmaz hemen üşüşüyoruz... Gereğinden fazla uzadı bu konu... haklısın... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nagumani 0 Report post Posted July 13, 2009 Bu arada HAcegan isimli Beğefendiye;şer'an Tesettürsüz-Hicabsız bir kadın donsuz erkekle birdir. Birader,bu fetvayı kim verdi,ya da sen nasıl verebiliyorsun? Sevgili kardeşim Avret mahalli nedir? Erkeğin Hanefide Diz Kapağı dahil olmak üzere göbeğe kadar bölüm. Şafiide bunun göbek dahil olanı. Hanbelide sadece Kaba Avret. E ozaman dediğim yanlış mı oluyor? Evet usluben çok koyu gözüküyor ama yanlış mıdır?Baktığımızda Pantolonsuz erkekle tesettürsüz kadın bir olmuyor mu? Hacegan Beğefendiye; Bir zahmet 4 mezheb kitaplarından kısas, tazir, gibi cezâî konuları okuyunuz! Devamlı günahla tek seferde işlenen günah farklıdır. Günahını bırakmayanın duası bile kabul olmaz diye okumuştum yanlış hatırlamıyorsam muteber kaynaklarda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hâcegân 226 Report post Posted July 13, 2009 Kimse yanlış anlamasın sözüm direkt olarak kimseye değil. Artık bu konu başlığı insanların fikir birliğine varma noktası değilde, atışma, kalp kırma noktası haline geldi. Hepimiz tetikte bu konuya yapılacak yorumu bekliyor ve birisi buraya birşey yazar yazmaz hemen üşüşüyoruz... Gereğinden fazla uzadı bu konu... Yani bizde resimdeki sineklere döndük. Farzı muhal, bu link açık şeker, biz de sinek... Onur1 kardeşim, hakkın var... Quote Share this post Link to post Share on other sites
NFK-Fan 285 Report post Posted July 13, 2009 Selamlar, Değerli arkadaşlar, uzaktan bakıldığında boşluğa yumruk sallıyor gibi durduğunuzun farkında mısınız acaba? Lütfen tartışmayı, ne olduğu gayet açık konular üzerinde, neredeyse aynı iddiaları savunan kişiler arasındaki bir gereksiz atışma olmaktan kurtarın ve mecraına oturtun. Aksi halde konuyu kilitlemek veya bundan sonra yazılan gereksiz mesajları silmek durumunda kalacağım. Bir başlığa iki uyarıdan fazlası lüzumsuzdur. Saygı ve selamlarımla Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hâcegân 226 Report post Posted July 13, 2009 ''Mukaddes İslam Şeriatı, kadını, her noktası ile kocasının nazarlarına helal olarak teslim ettikten sonra, onun cemiyet hayatını, mahremi bulunduğu veya bulunmadığı insanlara karşı ayrı ayrı görünüş şekilleriyle ve son derece sarahatla tanzim etmiştir. İslam cemiyet ve beldesinin büyük meydanında ve bütün nazarlara karşı kadın, yüzünden, el ve ayaklarından başka hiç bir noktasını çıplak olarak gösteremeyecek haya ve hicap ifade eder. (...) Kadını kafes arkalarına ve hareme hapsetmek, hiç kimsenin karşısına çıkarmamak ve topuğundan saçına kadar simsiyah torba içine sokup öylece ve bir an için cemiyet koridorlarından geçirivermek, İslami ölçü ve gereklerin emrettiği bir iş değildir.'' İdeolocya Örgüsü'nden... ' Günahta derin bir sır vardır. Allah'ın affına ve rahmetine vesile olmaktan başka, mümin gönüllere verdiği acı bakımından ihlas ile nedamet ve ibatede yapışmaya da vesile... Fakat bu ölçü, günah işlemek için sebep ve teselli teşkil etmez; ve günah her işleyen için Allah'tan uzaklık manasında devam eder. Günaha ve günahkara hor gözle bakmaktan ve ibadet gururundan da büyük günah olamaz. Günah işleyince kendini küçültebiliyor ve Allah'a sığınabilyor musun; kurtuldun! (...) Nice büyükler, nice büyük günahlardan dönüp uçurumu zirveye çevirmeyi bilmişlerdir.' İman ve İslam Atlası'ndan... Üstad aynı eserinde Peygamberimizden şu hadis mealini bildiriyor: '' O günah ki, insana küçülme ve sığınma hissi verir; insana kibir ve büyüklük veren ibatetten daha hayırlıdır.'' Evet, fikrim bundan ibarettir... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nagumani 0 Report post Posted July 13, 2009 ''Mukaddes İslam Şeriatı, kadını, her noktası ile kocasının nazarlarına helal olarak teslim ettikten sonra, onun cemiyet hayatını, mahremi bulunduğu veya bulunmadığı insanlara karşı ayrı ayrı görünüş şekilleriyle ve son derece sarahatla tanzim etmiştir. İslam cemiyet ve beldesinin büyük meydanında ve bütün nazarlara karşı kadın, yüzünden, el ve ayaklarından başka hiç bir noktasını çıplak olarak gösteremeyecek haya ve hicap ifade eder.(...) Kadını kafes arkalarına ve hareme hapsetmek, hiç kimsenin karşısına çıkarmamak ve topuğundan saçına kadar simsiyah torba içine sokup öylece ve bir an için cemiyet koridorlarından geçirivermek, İslami ölçü ve gereklerin emrettiği bir iş değildir.'' İdeolocya Örgüsü'nden... ' Günahta derin bir sır vardır. Allah'ın affına ve rahmetine vesile olmaktan başka, mümin gönüllere verdiği acı bakımından ihlas ile nedamet ve ibatede yapışmaya da vesile... Fakat bu ölçü, günah işlemek için sebep ve teselli teşkil etmez; ve günah her işleyen için Allah'tan uzaklık manasında devam eder. Günaha ve günahkara hor gözle bakmaktan ve ibadet gururundan da büyük günah olamaz. Günah işleyince kendini küçültebiliyor ve Allah'a sığınabilyor musun; kurtuldun! (...) Nice büyükler, nice büyük günahlardan dönüp uçurumu zirveye çevirmeyi bilmişlerdir.' İman ve İslam Atlası'ndan... Üstad aynı eserinde Peygamberimizden şu hadis mealini bildiriyor: '' O günah ki, insana küçülme ve sığınma hissi verir; insana kibir ve büyüklük veren ibatetten daha hayırlıdır.'' Evet, fikrim bundan ibarettir... Bin seneden beri çarşaf altında bulunan muhadderat-ı İslâmiye şimdi de çarşaflarını muhafaza ediyorlar.» (Osmanlıca Lem'alar sh: 586) Ve tesettür ile namahremin iştihasını açmamak ve tecavüzüne meydan vermemek, zaif hilkatı emreder ve kuvvetli ihtar eder. Ve bir siperi ve kal’ası çarşafı olduğunu gösteriyor.Mesmuatıma göre: Merkez ve payitaht-ı hükümette, çarşı içinde, gündüzde, ahalinin gözleri önünde, gayet adi bir kundura boyacısı, dünyaca rütbeten büyük bir adamın açık bacaklı karısına bilfiil sarkıntılık etmesi, tesettür aleyhinde olanların hayasız yüzlerine bir şamar vuruyor!.. «Elhasıl; nasılki kadınlar kahramanlıkta, ihlasta, şefkat itibariyle erkeklere benzemedikleri gibi, erkekler de o kahramanlıkta onlara yetişemiyorlar. Öyle de; o masum hanımlar dahi, sefahette hiç bir vecihle erkeklere yetişemezler. Onun için fıtratlarıyla ve zayıf hilkatleriyle namahremlerden şiddetli korkarlar veçarşaf altında saklanmağa kendilerini mecbur bilirler.» (Lem'alar sh: 202) Said Nursi(r.h) Kur’an (Ahzab Suresi 33:59) âyetinde geçen «“cilbab”, baştan aşağı örten çarşaf, ferace, car gibi dış kisvesinin adıdır. ...Çarşaf ve peçe…» demektir. (Elmalılı Tefsiri 3927) İbn-i Cerir-i Taberi, İbn-i Sirin’den şöyle dediğini rivayet etmiştir. İbn-i Sirin demiştir ki: «Ubeyd-es Selmanî’den cilbablarını üzerlerine örtsünler mealindeki âyet hakkında sordum. Hicabın şeklini şöyle tarif etti: “Üzerindeki milhafeyi (car ve çarşaf dedikleri kaftanı) kaldırıp, onunla -baştan aşağıya kadar- bütün vücudunu örttü.Ve çarşafla bütün başını, ta kaşlarına kadar kapattı ve yüzünü de örttü.Yalnız yüzünün sol tarafındaki yerden sol gözünü tek açık bıraktı.»(Taberi Tefsiri, Hazin, Cemel) Kadınlar tekeşşüften ve tebezzülden ve ricalin (erkeklerin) iştihalı gözlerine, dar örtülerle arz-ı endam etmekten memnu’durlar. Yüzlerini ve ellerini hatta ayaklarını, namazda açık bulundurabilirler. Velâkin zaruret olmadıkça mahrem olmıyana bunları (yani yüzlerini, ellerini ve ayaklarını) dahi gösteremezler. Sokakta yüz açmak ve libasın (yani evde giydiği elbisenin) kolunu veya eteğini örtüden (yani cilbabdan ve çarşaftan) çıkarmak, şeriatın emrine muhaliftir. İhticab (tam örtünmek) emr-i Kur’anîdir. Onda (örtünmede) tehavünün (yani, örtünmede lâkaydlık ile hassasiyet göstermemenin) vebali büyüktür. Yüz namahrem değildir tabiri, salât (namaz) hakkında olmaktan gayride galattır. (Yani: Yüz, namaz dışında örtülmelidir.) Sure-i Celile-i Ahzab ile inen hicab (örtünme) âyetinde: Açık-saçıklık, nehiy (haram) ve kadınlar erkekle ihtilattan (karışık bulunmaktan) men’ olunarak örtü altında siyanet kılındılar (yani, muhafaza altına alındılar). Zinetlerinden madud olan libasları (yani, süs eşyası kabul edilen evde giydikleri elbiseleri) dahi erkeklerden örtünmeye mecbur olarak (yani kadınlara emredilerek) bürgü veçarşaf içinde bulundular ve yüzlerine peçe çekip yalnız gözlerini açık bulundurdular.» (Nimet-ül İslâm III. Kısım 71) Ömer Nasuhi Efendi, Büyük İslâm İlmihali’nde, kadınların tesettürü hakkında: «Hürre olanların yüzleri ile ellerinden başka bütün bedenleri avrettir. Yüzleri ile elleri ise, ne namazda, ne de bir fitne korkusu bulunmadıkça, namaz dışında avret değildir» der.(Büyük İslâm İlmihali sh: 99) Yani, fitne ihtimali ya da fitne varsa, yüz ve elin açılması yasaklanır. İşte Nimet-ül İslâm’dan alınan bir önceki parçada, bu şer’î kaidenin tatbikini gösterip yüz ve elleri de örtmeyi kaydediyor. Büyük İslâm İlmihali’nden alınan parçada ise, “fitne ihtimali” kaydını koymakla, bu mevzuda ikisi de “örtme” hükmünde birleşiyorlar. Zamanımızda ise, “fitne ihtimali”nin en dehşetli derecede bulunduğu apaçık meydandadır. «Hasbel’icab taşraya çıkan kadında çarşaf olmayınca süfeha güruhu onları açık görüp tamaa düştükleri gibi şüpheli ve iffetini ihlal eden kadınlardan oldukları zannıyla arkalarına düşerek rahatsız edeceklerine binaenCenab-ı Hak, kadınların çarşafa bürünüp mesture olmalarını emretmişve hikmeti de bürgülü olan kadının kim olduğu bilinmemekle suizandan ve süfehanın takibinden kurtulmaları olduğunu beyan etmiştir. Hülasa, hatunların bürgü bürünmeleri vacib olduğu ve bürgülü olunca ecanibin o kadının kim olduğunu bilemediklerinden dolayı, taarruzdan vareste olup ezadan kurtuldukları ve hatunların mesture olmalarıyla fitne kapılarının kapanacağı, bu âyetten müstefad olan fevaid cümlesindendir.» (Hülasat-ül Beyan, ci:11, sh:4467-4470, Konyalı Mehmed Vehbi, Üçdal Neşriyat, İstanbul) "Ümmü Seleme radıyallahu anha dedi ki; "Ahzab suresi 59. ayetinin nüzulünden sonra Ensar kadınları siyah çarşaflarına büründüler. Sanki hepsinin başlarında birer karga vardı." [Ebu Davud(4101-4); Beyhaki(2/234); Cessas(3/372); İbnu Katan, Kitabun Nazar(s175); Cemül Fevaid(5730); Mecmaut Tefasir(5/138); Tac(4/315); Hakim(2/397); Suyuti, Dürü Mensur(5/221); Ahkamul Avret(48); Razi, Tefsiri Kebir(17/48); Nihaye(3/352); Taberi(22/29); İbni Kesir(3/1610); Kayrevani, Cami(210); Beyhaki(7/88);Ahmed(6/30);Belazuri(1/574)] Buyur burdan yak.Ben o İdeolocya örgüsündeki ta'lihsiz yazıyı senelerdir biliyorum.Kaynaklarda açıkça rengiyle ifade edilen o torba dediği örtüyüde biliyorum.Ama tevbe ihtimalinden kimseye birşey demiyorum. ÜStelik bunlar kaynaklardaki delillerin yarısı bile değil. Quote Share this post Link to post Share on other sites