Jump to content
Necip Fazıl Kısakürek [N-F-K.com Forum]
A.Rahman

Tesettürsüz Bir Bayan

Recommended Posts

Tesettür şeriatte varsa neyi tartışıyorsunuz...

 

Banane açığın güzel huyundan.

 

Abdest almadan namaz kılınmaz... İsteyen istediği kadar temiz olsun.

Bahsettiğiniz tesettür insana sirayet edebiliyor mu? Abdestle aldığı namaz kişiyi kötülüklerden muhafaza edebiliyor mu?

Bunlar işin zahir tarafları... bir de iç vardır ki o iç...

güzel huy,güzel ahlak demektir ki bu da Allahın emridir.

 

"ee ben erkeğim" anlayışına bende katılmıyorum. Erkeklere de tesettür farzdır,bayanlardan daha esnek olsada.

Aslında bayan-erkek ayrımı yapmadan en büyük tesettürün "göz"de olduğunu dile getirebiliriz.

İnsan gözüne tesettürünü çekebiliyorsa,eyvallah...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kim verdiyse kadın-erkek konuşmaya fetvayı, kim verdiysde kadın erkek karışık okullarda tesettür olunca okunulabileceğine fetvayı....

Hayallerinizle mutluluklar, fıkıhtan şeriatten haberi olan arkadaşlar kahkahalar atıyordur bu mesajları görünce....

Geçen Sİtanbula gittim, belki burası düzgündür diye, Eyup Sultanın bahçesinde kadınlar namaz kılıyordu, perde yok birşey yok.ordanda binlerce erkek geçiyordu.

Bu namazda birilerinin fetvasınca oluyordu.Tabiiki fukahanın değil....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bahsettiğiniz tesettür insana sirayet edebiliyor mu? Abdestle aldığı namaz kişiyi kötülüklerden muhafaza edebiliyor mu?

Bunlar işin zahir tarafları... bir de iç vardır ki o iç...

güzel huy,güzel ahlak demektir ki bu da Allahın emridir.

 

"ee ben erkeğim" anlayışına bende katılmıyorum. Erkeklere de tesettür farzdır,bayanlardan daha esnek olsada.

Aslında bayan-erkek ayrımı yapmadan en büyük tesettürün "göz"de olduğunu dile getirebiliriz.

İnsan gözüne tesettürünü çekebiliyorsa,eyvallah...

 

E ben erkeğim... derken tesettürlü bir hanıma veya bir hanıma bakmayı kastetmedim. Yani demem şu ki, bir bayan tesetürün farz olduğunu kabul ediyor da, nefsine yenik düşüp kapanamıyorsa, bu bacımız günahkardır. Biz erkeğiz derkende anlatmak istediğim, bizim de günahlarımız olabilir... Mesela namazın farz olduğunu kabullenip, nefsi yola getiremeyen günahkar müslümanların vaziyeti... Evet, bunların huyları güzeldir ama, neyaparsın ki, günahkarlar... O halde hepimiz günahsız değiliz... Herbirimizin günahta olduğu bir saha vardır. Bu durumda tesettürsüz bir müslüman da günahkar, emir ve yasakları yerine getirmeyen erkekler ve hanımlar da günahkardır. 'Bana ne senin güzel huyundan' diyen arkadaşın bu ifadesine göre, kendisi de illaki günahkar olacağından, o zaman biz de deriz ki, bana ne senin güzel huyundan. İş bundan ibaret. Yoksa biz bir bayana bakmaktan filan bahsetmedik. Hani bu eleştiri banaysa kardeşim, bu açıklamayı yapayım dedim. Yanlış anlaşıldım...

 

''ben erkeğim bakarım napıyım mantığı çok ironik,tesettür kadına farzsa erkeğede harama bakmamak farz..yabancı bir ülkede de yaşıyor olabilirdiniz bütün dünya kadınlarını çarşafa sokamazsınız..iş yine sizde bitiyor vesselam.. ''

 

Hedef bensem açıklama yukarıda, kardeşim...

 

Büyükdoğu kardeşim, yazdıklarımla senin niyet birliği içinde olduğumuzu düşünüyorum. 'Bu konu hakkında daha da olsa konuşmam, gidin derdinizi Hacegan kardaşıma'' yapma kardeşim, yapma böyle... Yahu ben kayalara haykırıyorum, bana başka sesler geliyor... Sen hariç beni yanlış anladılar, iyi mi? Yoksa sende mi beni yanlış anladın?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ya hu!! konu başlığı, tesettürün küçük bir bölümünü anlatmak için harika idi.. Lakin, tesettürün farz oluşunun tek amacı, haram bakışları çekmeye set çekmek değil.

 

bu konuda da resim, eksik kalmış.. (şekerli ve sinekli olandan bahsediyorum..)

 

lakin tek hata, tesettürün sadece çarşaftan ibaret olduğunun belirtilmesidir..

 

biz bunu fikirlerden kazımak için uğraşırken, sizler birbirinize laf yetiştirmek için konuyu, tesettür gerekli mi gereksiz mi noktasına getireceksiniz mazaallah...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ya hu!! konu başlığı, tesettürün küçük bir bölümünü anlatmak için harika idi.. Lakin, tesettürün farz oluşunun tek amacı, haram bakışları çekmeye set çekmek değil.

 

bu konuda da resim, eksik kalmış.. (şekerli ve sinekli olandan bahsediyorum..)

 

lakin tek hata, tesettürün sadece çarşaftan ibaret olduğunun belirtilmesidir..

 

biz bunu fikirlerden kazımak için uğraşırken, sizler birbirinize laf yetiştirmek için konuyu, tesettür gerekli mi gereksiz mi noktasına getireceksiniz mazaallah...

 

bu form üyelerinin huyu zahirki ,ne vakit bi konu açılsa konudan ziyade laf yetiştirmekle uğraşılıyo

Share this post


Link to post
Share on other sites
bu form üyelerinin huyu zahirki ,ne vakit bi konu açılsa konudan ziyade laf yetiştirmekle uğraşılıyo

 

 

ve bu yüzden ki terakki gösteremiyoruz milllet olarak.. bizler, bir kardeimizden iyi bir şey zuhur etse.. niye bizden olmadı diye dövünürken.. tek millet olan küfür, koşarcasına ilerlemekte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ve bu yüzden ki terakki gösteremiyoruz milllet olarak.. bizler, bir kardeimizden iyi bir şey zuhur etse.. niye bizden olmadı diye dövünürken.. tek millet olan küfür, koşarcasına ilerlemekte...

 

eyvallah işte bu

Share this post


Link to post
Share on other sites
ya hu!! konu başlığı, tesettürün küçük bir bölümünü anlatmak için harika idi.. Lakin, tesettürün farz oluşunun tek amacı, haram bakışları çekmeye set çekmek değil.

 

bu konuda da resim, eksik kalmış.. (şekerli ve sinekli olandan bahsediyorum..)

 

lakin tek hata, tesettürün sadece çarşaftan ibaret olduğunun belirtilmesidir..

 

biz bunu fikirlerden kazımak için uğraşırken, sizler birbirinize laf yetiştirmek için konuyu, tesettür gerekli mi gereksiz mi noktasına getireceksiniz mazaallah...

Kızmıyayım diyorum olmuyor, ya Evliya gibi dinlenir mi Mehmet Ali hocanın sözü birader!

Açık açık düşmanlık ediyorsunuz o mübarek örtüye! Bide millete tesettürü tek çarşaftan ibaret görüyor diye iftira ediyorsunuz.E herkesin şuanki durumdanda görüceği üzere çarşafın daha kolay ve daha düzgün bir tesettür olduğu söyleniyor sadece.nerdeyse Celal Bayar gibi Çarşaf Avları düzenliyeceksin.

Tesettürün farzıyet sebebini Allahu Azze ve Celle bilir.Bize düşen onu hakkıyle yaptırmaktır.

Yakınen sende biliyorsun kadınlar okuyamıyacağını, yakınen sende biliyorsun hiçbir karşı cinsle konuşamıyacağını, yakınen sende biliyorsun adabının evde olmak olduğunu ver bunun hakkında ayet-i kerime olduğunu, ama kalkmış burada hizipçilik yapıyorsun...

Aklı olan bir vatandaş Mehmet Ali Hocanın Çarşaf modaydı yayıldı iddiasını kabul etmez.Hangi kadının nefsi çarşaf giymek ister?

Sende biliyorsun bu başörtüsü davasının ehli sünnete zıd olgunu kadın erkek karışık mektebte kadının okumasının asla caiz olmadığını, ama işte illa biyere dokunacan.Sende biliyorsun pardesü olmadan tesettür olmuyacagını.Bu sıcakta pardesü kuşlanmak o kadının nefsine nasıl gelir?Ama çarşafta kuşanamaz fitne fesad çıkıcak, sonmra görüyoruz olanları...

 

Bu arada HAcegan isimli Beğefendiye;

şer'an Tesettürsüz-Hicabsız bir kadın donsuz erkekle birdir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Bu arada HAcegan isimli Beğefendiye;

şer'an Tesettürsüz-Hicabsız bir kadın donsuz erkekle birdir.''

 

Sen bana şunu söyle kardeşim:

''Tesettürsüz bir kadın'' günahkar mı, yoksa dinden mi çıkmış?

Share this post


Link to post
Share on other sites
''Bu arada HAcegan isimli Beğefendiye;

şer'an Tesettürsüz-Hicabsız bir kadın donsuz erkekle birdir.''

 

Sen bana şunu söyle kardeşim:

''Tesettürsüz bir kadın'' günahkar mı, yoksa dinden mi çıkmış?

Donsuz gezinen erkek nasıl bir günah işliyorsa oda öyledir.

Devamlı bir günahtadır.Bir seferlik değil.Tesettürsüzlük

1.Devamlı günah

2.Açıktan günahtır.

Açıktan günah islâmiyyette bizzat cezâî işlem gerektirir.

Anlatabildim büyüklüğünü herhalde?

Ayrıyetten hadis-i şeriflerden anlıyoruzki Alamettir imâna.

Ayrıyetten islâmiyyette arın gitmesi diye birşeyde vardır.Farklı hükümleri vardır.

ibniss kardeşte bilir Hz.ömer Aleyhirrıdvanın tef çalan kadını kırbaçladığı sonra başının açıldıgı sonra"arı gitmiştir cariye hükmündedir zarureten bakmak günah olmaz" dediğini...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Donsuz gezinen erkek nasıl bir günah işliyorsa oda öyledir.

Devamlı bir günahtadır.Bir seferlik değil.Tesettürsüzlük

1.Devamlı günah

2.Açıktan günahtır.

Açıktan günah islâmiyyette bizzat cezâî işlem gerektirir.

Anlatabildim büyüklüğünü herhalde?

Ayrıyetten hadis-i şeriflerden anlıyoruzki Alamettir imâna.

 

 

Ben ne diyorum sabahtan beri? Günahkar demiyor muyum?

Hani günahları da sınıflandırıyorsun bakıyorum. Benim bildiğim, büyük günahla küçük günah vardır. Devamlı günaha para cezası mı var?

Her neyse...

Sen hiç günah işlememişsin herhalde...

Ne kadar katısın sen öyle...

Tesettür gereklidir ve ayetle sabittir. Bunu yerine gitirmeyen günahtadır. Biz aciz ve günahkar kullarız...

Ha bu arada, ben sence cennete gidebilir miyim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu arada HAcegan isimli Beğefendiye;

şer'an Tesettürsüz-Hicabsız bir kadın donsuz erkekle birdir.

 

Birader,bu fetvayı kim verdi,ya da sen nasıl verebiliyorsun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

İtidal ve aklıselimden taviz vermeden tartışmanın devam etmesi gerektiğini, aksi halde konunun kilitlenebileceğini belirtiyorum. Lütfen muhatabınıza itina ile hitapta bulununuz.

 

Saygı ve selamlarımla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben ne diyorum sabahtan beri? Günahkar demiyor muyum?

Hani günahları da sınıflandırıyorsun bakıyorum. Benim bildiğim, büyük günahla küçük günah vardır. Devamlı günaha para cezası mı var?

Her neyse...

Sen hiç günah işlememişsin herhalde...

Ne kadar katısın sen öyle...

Tesettür gereklidir ve ayetle sabittir. Bunu yerine gitirmeyen günahtadır. Biz aciz ve günahkar kullarız...

Katılmamak elde değil.

Ya arkadaşlar burada herkes olmasada çoğu üyeler bu konuyla ilgili ayeti bilirler. Kapanmanın nasıl olduğunuda bilirler. Buna uyan da vardır uymayanda... Uymayanlar içinde belki Allah rızasını kazanmış olan da vardır olmayanda. Uyanlar içinde de Allah rızasını kazanamamış olan da olabilir... Allah (c.c.) bilir... Neyi tartışıyoruz?

Önce biz uymaya çalışalım da sonra uydurmaya gayret edelim...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yahu ben kayalara haykırıyorum, bana başka sesler geliyor... Sen hariç beni yanlış anladılar, iyi mi?[/color][/b][/color] Yoksa sende mi beni yanlış anladın?

Hâcegân kardeşim benim iletim size hitaben değildi,geçmiş sayfalarda bir arkadaş "açığada kapalıyada bakıyoruz "der gibi bir msj atmıştı,bu msj gerçekten dokundu bana,sizi yanlış anlamadım. Çok güzel açıklamışsınız sağolun. Sanırım biraz karıştı. Sebebiyet verdiğim için kusura bakmayın

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hâcegân kardeşim benim iletim size hitaben değildi,geçmiş sayfalarda bir arkadaş "açığada kapalıyada bakıyoruz "der gibi bir msj atmıştı,bu msj gerçekten dokundu bana,sizi yanlış anlamadım. Çok güzel açıklamışsınız sağolun. Sanırım biraz karıştı. Sebebiyet verdiğim için kusura bakmayın

 

 

Aman efendim, o halde ben özürdilerim...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha türbanlı bir bayana bakmıyor değil miyiz. Elbette ona da bakıyoruz. lakin ona bakmamız onun (dekolteli bayana olduğu gibi) dikkat çekiciliğinden değil yüz güzelliği yahut (yine kendi adıma) türbanlı bir eş öncelikli tercihim olacağı için belki de bir tane beğenirim de bir şeyler düşünebilirim anlamında bakıyoruz.

.

Cevap verdiğim msj bu idi. Kusura bakmayın yahut bakın cok fütursuzca buldum msjınızı.

Hitaben birşeyler yazmıştım zaten,yanlış anlaşılmış. Bİr daha yazmayacağım,bir kac msj yukarsında yazmıştım

Share this post


Link to post
Share on other sites

işte muhatabın softa olunca gelde çileden çıkma.. kalemini, onun alnının ortasına saplayamamanın verdiği huzursuzlukla birlikte karın ağrısı çek...

 

yahu ben anti çarşaf değilim.. madem ki bana karşı bir yazı yazacaksın.. sayfada belki ondan fazla yazım var, hepsini oku!

 

 

çarşaf giyilmesinde, bir beis olmamakla birlikte... sözünü kaç kere yazmışım say.. adette bidat, olayını araştır...

 

gel gelelim.. yok efendim bu sıcakta, pardesü ile uğraşmak, onu iliklemekte harcayacağın zaman yerine çarşafı dolasan... gibi, sadece bizim kıt mantığımızdan çıkmış sözler ne yanlış..

 

din akıl ile değil, nakil ile yürür.. akıl ile yürüse idi, hazreti ali nin dediği gibi, mestin altını mesh gerekirdi...

 

o halde sizin fikriyatınız ile, efendim kalabalık cemaat namazlarında mikrofon kullanalım, yahut cuma namazlarında hutbe türkçe olsun herks anlasın.. oysa ki tüm islam alimleri, hutbe arabi dilden başka bir dile yapılamaz demiştir...

buyrun size bizim kıt mantığımız...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimse yanlış anlamasın sözüm direkt olarak kimseye değil. Artık bu konu başlığı insanların fikir birliğine varma noktası değilde, atışma, kalp kırma noktası haline geldi. Hepimiz tetikte bu konuya yapılacak yorumu bekliyor ve birisi buraya birşey yazar yazmaz hemen üşüşüyoruz... Gereğinden fazla uzadı bu konu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kimse yanlış anlamasın sözüm direkt olarak kimseye değil. Artık bu konu başlığı insanların fikir birliğine varma noktası değilde, atışma, kalp kırma noktası haline geldi. Hepimiz tetikte bu konuya yapılacak yorumu bekliyor ve birisi buraya birşey yazar yazmaz hemen üşüşüyoruz... Gereğinden fazla uzadı bu konu...

 

 

haklısın...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bu arada HAcegan isimli Beğefendiye;

şer'an Tesettürsüz-Hicabsız bir kadın donsuz erkekle birdir.

 

Birader,bu fetvayı kim verdi,ya da sen nasıl verebiliyorsun?

Sevgili kardeşim Avret mahalli nedir?

Erkeğin Hanefide Diz Kapağı dahil olmak üzere göbeğe kadar bölüm.

Şafiide bunun göbek dahil olanı.

Hanbelide sadece Kaba Avret.

E ozaman dediğim yanlış mı oluyor?

Evet usluben çok koyu gözüküyor ama yanlış mıdır?Baktığımızda Pantolonsuz erkekle tesettürsüz kadın bir olmuyor mu?

 

Hacegan Beğefendiye;

Bir zahmet 4 mezheb kitaplarından kısas, tazir, gibi cezâî konuları okuyunuz!

Devamlı günahla tek seferde işlenen günah farklıdır.

Günahını bırakmayanın duası bile kabul olmaz diye okumuştum yanlış hatırlamıyorsam muteber kaynaklarda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kimse yanlış anlamasın sözüm direkt olarak kimseye değil. Artık bu konu başlığı insanların fikir birliğine varma noktası değilde, atışma, kalp kırma noktası haline geldi. Hepimiz tetikte bu konuya yapılacak yorumu bekliyor ve birisi buraya birşey yazar yazmaz hemen üşüşüyoruz... Gereğinden fazla uzadı bu konu...

 

 

Yani bizde resimdeki sineklere döndük. Farzı muhal, bu link açık şeker, biz de sinek... Onur1 kardeşim, hakkın var...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selamlar,

 

Değerli arkadaşlar, uzaktan bakıldığında boşluğa yumruk sallıyor gibi durduğunuzun farkında mısınız acaba?

 

Lütfen tartışmayı, ne olduğu gayet açık konular üzerinde, neredeyse aynı iddiaları savunan kişiler arasındaki bir gereksiz atışma olmaktan kurtarın ve mecraına oturtun. Aksi halde konuyu kilitlemek veya bundan sonra yazılan gereksiz mesajları silmek durumunda kalacağım. Bir başlığa iki uyarıdan fazlası lüzumsuzdur.

 

Saygı ve selamlarımla

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Mukaddes İslam Şeriatı, kadını, her noktası ile kocasının nazarlarına helal olarak teslim ettikten sonra, onun cemiyet hayatını, mahremi bulunduğu veya bulunmadığı insanlara karşı ayrı ayrı görünüş şekilleriyle ve son derece sarahatla tanzim etmiştir. İslam cemiyet ve beldesinin büyük meydanında ve bütün nazarlara karşı kadın, yüzünden, el ve ayaklarından başka hiç bir noktasını çıplak olarak gösteremeyecek haya ve hicap ifade eder.

(...)

Kadını kafes arkalarına ve hareme hapsetmek, hiç kimsenin karşısına çıkarmamak ve topuğundan saçına kadar simsiyah torba içine sokup öylece ve bir an için cemiyet koridorlarından geçirivermek, İslami ölçü ve gereklerin emrettiği bir iş değildir.'' İdeolocya Örgüsü'nden...

 

' Günahta derin bir sır vardır. Allah'ın affına ve rahmetine vesile olmaktan başka, mümin gönüllere verdiği acı bakımından ihlas ile nedamet ve ibatede yapışmaya da vesile... Fakat bu ölçü, günah işlemek için sebep ve teselli teşkil etmez; ve günah her işleyen için Allah'tan uzaklık manasında devam eder. Günaha ve günahkara hor gözle bakmaktan ve ibadet gururundan da büyük günah olamaz. Günah işleyince kendini küçültebiliyor ve Allah'a sığınabilyor musun; kurtuldun!

(...)

Nice büyükler, nice büyük günahlardan dönüp uçurumu zirveye çevirmeyi bilmişlerdir.' İman ve İslam Atlası'ndan...

Üstad aynı eserinde Peygamberimizden şu hadis mealini bildiriyor: '' O günah ki, insana küçülme ve sığınma hissi verir; insana kibir ve büyüklük veren ibatetten daha hayırlıdır.''

 

Evet, fikrim bundan ibarettir...

Share this post


Link to post
Share on other sites
''Mukaddes İslam Şeriatı, kadını, her noktası ile kocasının nazarlarına helal olarak teslim ettikten sonra, onun cemiyet hayatını, mahremi bulunduğu veya bulunmadığı insanlara karşı ayrı ayrı görünüş şekilleriyle ve son derece sarahatla tanzim etmiştir. İslam cemiyet ve beldesinin büyük meydanında ve bütün nazarlara karşı kadın, yüzünden, el ve ayaklarından başka hiç bir noktasını çıplak olarak gösteremeyecek haya ve hicap ifade eder.

(...)

Kadını kafes arkalarına ve hareme hapsetmek, hiç kimsenin karşısına çıkarmamak ve topuğundan saçına kadar simsiyah torba içine sokup öylece ve bir an için cemiyet koridorlarından geçirivermek, İslami ölçü ve gereklerin emrettiği bir iş değildir.'' İdeolocya Örgüsü'nden...

 

' Günahta derin bir sır vardır. Allah'ın affına ve rahmetine vesile olmaktan başka, mümin gönüllere verdiği acı bakımından ihlas ile nedamet ve ibatede yapışmaya da vesile... Fakat bu ölçü, günah işlemek için sebep ve teselli teşkil etmez; ve günah her işleyen için Allah'tan uzaklık manasında devam eder. Günaha ve günahkara hor gözle bakmaktan ve ibadet gururundan da büyük günah olamaz. Günah işleyince kendini küçültebiliyor ve Allah'a sığınabilyor musun; kurtuldun!

(...)

Nice büyükler, nice büyük günahlardan dönüp uçurumu zirveye çevirmeyi bilmişlerdir.' İman ve İslam Atlası'ndan...

Üstad aynı eserinde Peygamberimizden şu hadis mealini bildiriyor: '' O günah ki, insana küçülme ve sığınma hissi verir; insana kibir ve büyüklük veren ibatetten daha hayırlıdır.''

 

Evet, fikrim bundan ibarettir...

 

Bin seneden beri çarşaf altında bulunan mu­had­de­rat-ı İslâmiye şimdi de çarşaf­larını mu­hafaza ediyor­lar.» (Osmanlıca Lem'alar sh: 586)

 

Ve tesettür ile namahremin iştihasını açmamak ve tecavüzüne mey­dan ver­memek, zaif hilkatı emreder ve kuvvetli ihtar eder. Ve bir siperi ve kal­’ası çarşafı olduğunu gösteriyor.Mesmuatıma göre: Merkez ve payi­taht-ı hükümette, çarşı içinde, gündüzde, aha­linin gözleri önünde, gayet adi bir kun­dura boyacısı, dünyaca rütbeten bü­yük bir adamın açık bacaklı karısına bilfiil sar­kıntılık etmesi, tesettür aley­hinde olanların hayasız yüzlerine bir şamar vuru­yor!..

 

«Elhasıl; nasılki kadınlar kahraman­lıkta, ihlasta, şef­kat itibariyle erkeklere ben­zemedikleri gibi, erkekler de o kah­ra­manlıkta onlara yetişemiyorlar. Öyle de; o masum hanımlar dahi, sefahette hiç bir vecihle erkek­lere yetişemez­ler. Onun için fıtratlarıyla ve zayıf hilkat­le­riyle namahrem­lerden şiddetli korkarlar veçarşaf al­tında saklan­mağa kendile­rini mecbur bilirler.» (Lem'alar sh: 202)

Said Nursi(r.h)

Kur’an (Ahzab Suresi 33:59) âyetinde geçen «“cilbab”, baştan aşağı örten çarşaf, fe­race, car gibi dış kisvesinin adı­dır. ...Çarşaf ve peçe…» demektir. (Elmalılı Tefsiri 3927)

İbn-i Cerir-i Taberi, İbn-i Sirin’den şöyle dedi­ğini rivayet etmiştir. İbn-i Sirin demiştir ki:

 

«Ubeyd-es Selmanî’den cilbablarını üzerlerine örtsün­ler mealin­deki âyet hakkında sordum. Hicabın şek­lini şöyle tarif etti: “Üzerindeki milhafeyi (car ve çarşaf de­dik­leri kaf­tanı) kaldırıp, onunla -baştan aşağıya kadar- bü­tün vü­cudunu örttü.Ve çarşafla bütün başını, ta kaşlarına kadar ka­pattı ve yüzünü de örttü.Yalnız yüzünün sol ta­ra­fındaki yer­den sol gözünü tek açık bıraktı.»(Taberi Tefsiri, Hazin, Cemel)

Kadınlar tekeşşüften ve tebezzülden ve ricalin (erkeklerin) iştihalı gözlerine, dar örtülerle arz-ı endam et­mek­ten memnu’­durlar. Yüzle­rini ve ellerini hatta ayak­larını, na­mazda açık bulundurabilirler. Ve­lâkin za­ruret olma­dıkça mahrem ol­mıyana bunları (yani yüzle­rini, ellerini ve ayaklarını) dahi gösteremezler. Sokakta yüz açmak ve li­basın (yani evde giydiği elbisenin) ko­lunu veya eteğini ör­tüden (yani cilbabdan ve çarşaftan) çı­karmak, şeriatın em­rine muhaliftir. İhticab (tam ör­tünmek) emr-i Kur’anîdir. Onda (örtünmede) tehavünün (yani, ör­tünmede lâkaydlık ile hassasiyet gös­termeme­nin) ve­bali bü­yüktür. Yüz na­mahrem değildir tabiri, sa­lât (namaz) hakkında ol­maktan gayride galattır. (Yani: Yüz, namaz dı­şında ör­tülmelidir.)

 

Sure-i Celile-i Ahzab ile inen hicab (örtünme) âye­tinde: Açık-saçıklık, nehiy (haram) ve kadınlar er­kekle ihtilattan (karışık bulunmaktan) men’ olu­narak örtü altında siyanet kılındılar (yani, mu­ha­faza al­tına alındılar). Zinetlerinden madud olan libasları (yani, süs eşyası kabul edilen evde giydikleri elbiseleri) dahi er­kek­lerden örtünmeye mecbur ola­rak (yani kadınlara em­redilerek) bürgü veçarşaf içinde bulun­dular ve yüz­le­rine peçe çekip yalnız gözlerini açık bulun­durdular.» (Nimet-ül İslâm III. Kısım 71)

 

Ömer Nasuhi Efendi, Büyük İslâm İlmihali’nde, ka­dın­ların teset­türü hak­kında:

«Hürre olanların yüzleri ile ellerinden başka bü­tün bedenleri avrettir. Yüzleri ile elleri ise, ne na­mazda, ne de bir fitne korkusu bulun­madıkça, namaz dı­şında avret de­ğildir» der.(Büyük İslâm İlmihali sh: 99)

Yani, fitne ihtimali ya da fitne varsa, yüz ve elin açılması yasaklanır. İşte Nimet-ül İslâm’dan alınan bir önceki parçada, bu şer’î kaidenin tatbikini gösterip yüz ve el­leri de örtmeyi kaydediyor. Büyük İslâm İlmihali’nden alı­nan parçada ise, “fitne ih­timali” kay­dını koymakla, bu mevzuda ikisi de “örtme” hükmünde birleşiyorlar.

 

Zamanımızda ise, “fitne ih­timali”nin en dehşetli dere­cede bulunduğu apaçık meydandadır.

 

«Hasbel’icab taşraya çıkan kadında çarşaf olma­yınca süfeha güruhu onları açık görüp tamaa düştükleri gibi şüp­heli ve iffetini ihlal eden kadınlardan oldukları zannıyla arkala­rına düşerek rahatsız edeceklerine binaenCenab-ı Hak, kadın­ların çarşafa bürünüp mesture olmala­rını em­retmişve hikmeti de bürgülü olan kadının kim ol­duğu bilinme­mekle suizandan ve süfe­hanın takibinden kur­tul­maları olduğunu beyan etmiştir.

Hülasa, hatunların bürgü bürünmeleri vacib ol­duğu ve bürgülü olunca ecanibin o kadının kim oldu­ğunu bile­medik­lerin­den dolayı, taarruzdan vareste olup eza­dan kur­tul­dukları ve hatunların mesture olmalarıyla fitne kapılarının kapanacağı, bu âyetten müs­tefad olan fevaid cümle­sinden­dir.» (Hülasat-ül Beyan, ci:11, sh:4467-4470, Konyalı Mehmed Vehbi, Üçdal Neşriyat, İstanbul)

 

"Ümmü Seleme radıyallahu anha dedi ki; "Ahzab suresi 59. ayetinin nüzulünden sonra Ensar kadınları siyah çarşaflarına büründüler. Sanki hepsinin başlarında birer karga vardı." [Ebu Davud(4101-4); Beyhaki(2/234); Cessas(3/372); İbnu Katan, Kitabun Nazar(s175); Cemül Fevaid(5730); Mecmaut Tefasir(5/138); Tac(4/315); Hakim(2/397); Suyuti, Dürü Mensur(5/221); Ahkamul Avret(48); Razi, Tefsiri Kebir(17/48); Nihaye(3/352); Taberi(22/29); İbni Kesir(3/1610); Kayrevani, Cami(210); Beyhaki(7/88);Ahmed(6/30);Belazuri(1/574)]

 

Buyur burdan yak.Ben o İdeolocya örgüsündeki ta'lihsiz yazıyı senelerdir biliyorum.Kaynaklarda açıkça rengiyle ifade edilen o torba dediği örtüyüde biliyorum.Ama tevbe ihtimalinden kimseye birşey demiyorum.

ÜStelik bunlar kaynaklardaki delillerin yarısı bile değil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...